Irriterande notifikationer från Spotify!

Permalänk
Avstängd

Irriterande notifikationer från Spotify!

Sedan någon dag tillbaka eller dylikt har jag konstant fått upp det här störande notifikationsfönstret i samband med att jag pausar eller byter låt på tangentbordet och det huvudsakliga Spotify-fönsret inte är det aktivt/minimerat.. Jag har letat runt i alla inställningar, både i Spotify och andra inställningar i datorn men finner ingen lösning. Har även sökt efter hjälp på nätet utan framgång..

Jag har inte installerat några nya program den senaste veckan heller!

Såhär ser notifikationsfönstret ut som ploppar upp i några sekunder och lägger sig över allt annat:

Hur gör jag för att få bort detta?

Tack!!

Permalänk
Medlem

Ser onekligen ut som något Microsoft har kokat ihop i och med att det är samma storlek på det där som notifikationen för ljudet.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem

Testa att gå in på inställningar i windows, sen meddelanden & åtgärder.

Visa signatur

Intel i5 13600K- RTX 3060 - 32 GB Corsair Vengeance 3000 MHz DDR4

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hjemrdeil:

Ser onekligen ut som något Microsoft har kokat ihop i och med att det är samma storlek på det där som notifikationen för ljudet.

Mjo, den där volymikonen vill jag minnas ploppade upp förut också i samband med att jag skruvade på tangentbordets volymkontroll - fast då lade den sig längst ned till höger så att säga, strax ovanför klockan..

Skrivet av morotis:

Testa att gå in på inställningar i windows, sen meddelanden & åtgärder.

Detta fungerar tillsynes dessvärre inte, inaktiverar samtliga av dessa, men fönstret dyker fortfarande upp:

Permalänk
Medlem

Kollade spotify forum och reddit och det verkar som folk inte riktigt har någon vettig lösning på detta än om inte spotify kommer med en uppdatering snart.

http://www.howtogeek.com/269011/how-to-hide-the-volume-pop-up...
Den här lösningen fanns, men verkar lite smått skum.

Visa signatur

Intel i5 13600K- RTX 3060 - 32 GB Corsair Vengeance 3000 MHz DDR4

Permalänk
Avstängd
Skrivet av morotis:

Kollade spotify forum och reddit och det verkar som folk inte riktigt har någon vettig lösning på detta än om inte spotify kommer med en uppdatering snart.

http://www.howtogeek.com/269011/how-to-hide-the-volume-pop-up...
Den här lösningen fanns, men verkar lite smått skum.

Tack för att du tog dig tiden att hjälpa mig! Nej, installerar helst inte någon sådan där typ av fix.

Får la vänta, försöka vänja mig och hoppas på att de låter oss avaktivera framöver!

Permalänk
Avstängd

Fler rapporterar om problemet iallafall: https://community.spotify.com/t5/Desktop-Linux-Windows-Web-Pl...

Verkar vara en ny, påtvingad funktion i den senaste Spotify-versionen.. Löste problemet genom att gå tillbaka till en äldre Spotify-version: http://www.filehorse.com/download-spotify/

Hoppas de släpper ny uppdatering snart med en knapp att inaktivera/aktivera skiten.

Permalänk
Medlem

Tack för denna tråd. Lider av samma riktigt irriterande problem. Suttit och googlat i flera timmar, ja verkligen, flera timmar utan att hitta någon lösning.
Går in på Sweclockers och hittar denna tråd efter 10 sekunder... Ja, dum är man ibland.

Hoppas de tar bort denna "feature" eller i alla fall ger oss ett alternativ snarast möjligt.

Permalänk
Medlem

Jag läste denna tråden när den ploppa upp i "nytt i forumet"-rutan, och satt och tacka för mig att jag inte fått detta, och nu idag uppdatera Spotify automatiskt och jävelskapet kom för mig med :P.
Har suttit i några timmar med den men nu gav jag upp... letade upp denna tråd och installera den däringa "HideVolumeOSD som @morotis: skrev om, TACK så mycket :D.

Får hoppas Spotify ger sig och låter oss välja skräpet eller inte....

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem

@pjuppi: låter djävulskt dumt att de inte låter en välja. Men kul att det löste sig ändå

Visa signatur

Intel i5 13600K- RTX 3060 - 32 GB Corsair Vengeance 3000 MHz DDR4

Permalänk
Medlem

Jag tycker faktiskt det var rätt nice med den notifikationen! Antar att smaken är som baken ^^

Visa signatur

|| Chassi Fractal Design Define R3 || PSU Corsair 650W modular || MOBO MSI Z68A-GD65 (G3)|| CPU Intel® Core™ i7 2600k
|| GPU
Sapphire Nitro R9 390 || Minne 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600MHz || SSD Samsung 830 256GB|| OS Win 10 Pro || Gear Dell U2412M, Samsung 226BW || Logitech G500 || Corsair K70|| ATH-M50x <3 ||

Permalänk
Medlem

Fyf*an vad jobbigt, sjukt störande. Ser ju inget när man spelar BF1, BO3 osv..

Permalänk
Medlem

Jag har inte uppdaterat Spotify vad jag vet, men får den själv nu. Kan det ha varit en Windows Update kanske?

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Avstängd

Spotify-teamet har nu uttalat sig om att en fix mot detta problem, närmare specifikt en avstängningsknapp - dyker upp i en uppdatering om ca: 1-2 veckor.

https://community.spotify.com/t5/Desktop-Linux-Windows-Web-Pl...

Permalänk
Avstängd

Uppdateringen med avstängningsknapp är här... Äntligen!