Dator och program stängs av, ram som är dåliga?

Permalänk
Medlem

Dator och program stängs av, ram som är dåliga?

Hej, har nu börjat få problem med min dator. Datorn har nu börjat få bluescreen och eller så stängs program av. Tex är när jag spelar battlefield 1 och efter 5-15 minuter utav spelande så kraschar battlefield eller så får datorn bluescreen. Det som står när man får bluescreen är system_service_extension eller något i den stilen. Efter att ha läst en hel del om det på Internet så kom jag fram till att det kanske var ram minnena, kan det låta rimligt eller har någon annan någon idé vad det kan vara? Mycket tacksam för all hjälp. //Filip

Permalänk
Medlem

Om du misstänker att det är minnena kör de genom memtest i några timmar och se om du får några fel. Du kan även prova med en sticka i taget samt med olika slots.

Är det främst i spel det händer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kronwalled:

Om du misstänker att det är minnena kör de genom memtest i några timmar och se om du får några fel. Du kan även prova med en sticka i taget samt med olika slots.

Är det främst i spel det händer?

Det är främst i spel, eller nästan bara i spel tex gta, bf1/4. Jag såg att flera rekomenderade meme test så jag tänkte köra det när jag kommer hem ifrån skolan.

Skickades från m.sweclockers.com