Xiaomi Mi5 hiss eller diss?

Permalänk
Hedersmedlem

Xiaomi Mi5 hiss eller diss?

Hej,

Jag har en Nexus 5 (den gamla) som börjar bli väldigt seg med de simplaste sakerna. Jag har kikat på en ny telefon och har en budget upp till 3000 kronor. Jag har tidigare kikat lite på Lenovo Vibe Shot (cirka 2000 kr) som verkar vettig men hittade häromdagen Xiaomi MI5 som har ett betydligt snyggare utseende och bättre prestanda.

Jag har hittat 64 GB-varianten på Ebay för cirka 3000 kronor av denna telefon med Global-ROM:en. Bor ett par mil från Nacka-masterna i Stockholmsområdet så har troligen inga problem med de få saknade 4G-band som telefonen har. Har försökt skumma igenom YouTube och andra sajter och de flesta är bara positiva till Xiaomi Mi5. Är det någon här som har denna telefon som kan ge lite mer insight? Det verkar vara lite problem med Google Play Store, men lite problem kan jag handskas med för att få en toppspecad telefon för 3000 kronor.

Så, hiss eller diss?

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Visa signatur

CPU I7 5820k @ 4.63 GHz GPU Gigabyte G1 gaming 980 ti RAM 32 GB @3000MHz MOBO msi x99a sli plus SSD 2 TB SSD HDD 3 TB HDD PSU 850w Evga G2 CASE InWin S-frame black n' gold

Gratis frakt på Inet: http://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Permalänk
Hedersmedlem

Har läst den där recensionen, som främst verkade vara positiv. De verkade ju ha testat med den kinesiska ROM:en. De jämför ju Xiaomi MI5 med Huawei P9, men den kostar ju minst 1000 kronor mer i dagsläget.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Avstängd

@Kr^PacMan: Ska du köpa en Huawei P9 så välj P9 Plus modellen, 400kr dyrare dock med bättre skärm och kraftfullare batteri, dock med 5,5" skärm. Xiaomi Mi 5 är lika värdelösa som Nexus och Iphone modellerna, en modern telefon ska ha en card slot. I 3000kr klassen skulle jag kollat på en Huawei P9 Lite eller Honor 7.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem

Mi 5 är hiss för mig. Snabb, billig, bra fingerläsare och bra kamera.

Här kan du köpa till bra pris:
http://www.gearbest.com/cell-phones/pp_471491.html?wid=21

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Peppar2014:

@Kr^PacMan: Ska du köpa en Huawei P9 så välj P9 Plus modellen, 400kr dyrare dock med bättre skärm och kraftfullare batteri, dock med 5,5" skärm. Xiaomi Mi 5 är lika värdelösa som Nexus och Iphone modellerna, en modern telefon ska ha en card slot. I 3000kr klassen skulle jag kollat på en Huawei P9 Lite eller Honor 7.

P9 verkade ruskigt bra, men 5.5" är nog på gränsen för stort. Därför blev Mi5 mer intressant också, den är lite större är min nuvarande 4.95"-telefon men samtidigt inte så värst mycket större - lagom helt enkelt.

Beställde en 64 GB Mi5 Prime från England igår, kan ge lite feedback här sen eftersom det knappt verkar finnas på Svenska forum.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kr^PacMan:

P9 verkade ruskigt bra, men 5.5" är nog på gränsen för stort. Därför blev Mi5 mer intressant också, den är lite större är min nuvarande 4.95"-telefon men samtidigt inte så värst mycket större - lagom helt enkelt.

Beställde en 64 GB Mi5 Prime från England igår, kan ge lite feedback här sen eftersom det knappt verkar finnas på Svenska forum.

http://www.swedroid.se/forum/forums/mi-mi-note.462/

Ifall du är på jakt efter svenskar med samma lur!

Permalänk
Medlem

Jag gillar 32 GB-versionen av Mi5, den har 820 Lite, lite lägre clockfrekvens och drar väl mindre samt blir inte lika varm. Men att den saknar vissa LTE 4G-band gör att man tvekar. Den i svart ser najs ut dock. Sen gilalr jag inte deras GUI, men det kan man väl fixa med CM eller nått.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av iMatter:

Jag gillar 32 GB-versionen av Mi5, den har 820 Lite, lite lägre clockfrekvens och drar väl mindre samt blir inte lika varm. Men att den saknar vissa LTE 4G-band gör att man tvekar. Den i svart ser najs ut dock. Sen gilalr jag inte deras GUI, men det kan man väl fixa med CM eller nått.

Har precis packat upp den. Har du lyckats ställa in Svenska som språk? Närmsta jag hittar är Tyska

Edit: Hittade nu, inställningarna är lite annorlunda jämfört med Nexusen.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk

Är själv väldigt intresserad av en Xiaomi Mi5. Vart köpte du den ifrån? Vill ha en med global ROM så man får google play och allt förinstallerat.