Microsoft tillkännager Surface Book i7 med kraftfullare komponenter och batteritid

Permalänk
Inaktiv

Himlar vad billigt! Vad är det för komponenter och material de satt på den som gör det så billigt?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Yoshman:

IT-någonting är ändå Stockholms största yrkesgrupp och vad gör man inom tjänsten där som kräver dGPU?

Computer Vision, Natural Language Processing, automatic captioning, customer segmentation, time series predictions, reinforcement learning etc. Visst kan man göra det på CPU men det tar ju en evighet...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

23-25k prata om fantasipriser.
En monsterdator för 25k har iallafall ett syfte, kan inte direkt se marknaden för en "halvtaskig" ultrabook för 25k?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramlösa:

23-25k prata om fantasipriser.
En monsterdator för 25k har iallafall ett syfte, kan inte direkt se marknaden för en "halvtaskig" ultrabook för 25k?

Företag

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Datavetare
Skrivet av CasualGamer:

Computer Vision, Natural Language Processing, automatic captioning, customer segmentation, time series predictions, reinforcement learning etc. Visst kan man göra det på CPU men det tar ju en evighet...

Skickades från m.sweclockers.com

Vilket alla är exempel på saker man använder GPGPU om det ska köras på grafikkretsen. I det läget är faktiskt "Iris pro" kretsen väldigt konkurrenskraftig om man endast pratar om laptop-formfaktor. GPGPU-kapaciteten för Intels iGPUer står sig långt bättre mot Nvidias GPUer än vad fallet är för grafik (där Nvidias/AMDs dGPUer totalt krossar Intels iGPUer).

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Avstängd

Och här sitter man och funderar över en Lenovo TAB3 10 ZA0X 32GB platta för 2400:-...Gissa vilken klass jag tillhör

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

En RS485 anslutning är ju knappast något man vill ha monterad permanent, men finns ju drivor med USB-RS485 adaptrar så fungerar ju lysande till denna maskin, eller? Har allt möjligt kopplat till laptop via USB, skulle t.ex. inte vilja ha logikanalysator, RS232-adapter, Ethernet etc fast monterat då dessa bara används i speciella lägen.

Och har faktiskt väldigt svårt att se något en projektledare/chef skulle göra i tjänsten där en iGPU inte räcker till. Utanför spel är det väldigt få saker där dGPU är vettigt. dGPU, om den ska vara vatten värd, kräver hyfsat tilltagen kylning och den drar rejält med ström. Därför vill man inte ha den inuti sin svindyra arbetshäst.

Sitter just nu och funderar lite på en ny maskin, valet verkar bli mellan MBP och nya Surface Pro / Surface Book.

En stor fördel med 15" MBP är just att man kan köpa den utan dGPU, har faktiskt noll nytt av den då det knappast lär bli några mer avancerade spel än möjligt lite tower-defence. Många på jobbet har också rejält dyra bärbara privat, även de ser dGPU som en minuspost vid kör. Så udda kan vi väl ändå inte vara, IT-någonting är ändå Stockholms största yrkesgrupp och vad gör man inom tjänsten där som kräver dGPU?

Om det finns GPUer som ballar ur av stora PDF-er rekommenderar jag iGPU, de verkar inte ha det minsta problem med sådant i 3k-4k.

Nu såg jag inte detta event, men förra gången tryckte de hårt på 3d modulering/CAD och andra Cuda accelererande applikationer. Det är ju ändå en "Pro" modell... Och som förra gången kan man väl välja om man vill ha dGPU eller inte? Behöver man inte Cuda eller vill spela lite så kör man helt enkelt utan.

Och sen tycker jag man konfigurera Optimus rätt bra så att det skulle dra så mycket mer batteri vet jag inte. Själv har jag sysslat med rätt mycket content-creation on the go och för mig var det guld värt med en Nvidia gpu i laptopen iaf.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av bsk!:

För den pengen ska det fan sitta åtminstone ett 1060 i. 965m?

Van ska man med ett sådant till? Det vore en sak om du sa Quad kort eller liknade.

APUN räcker gott till. Så vida du inte ska spela. Vilket maskinen inte är inriktad till.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Varför välja Maxwell då åtminstone stationära Pascal är betydligt energieffektivare än stationära Maxwell?

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem

Har den optimus eller ett riktigt grafikkort? Burn me once, shame on me..... (Bush joke)... vad somhellst så vart jag lurad igen. ALDRIG optpissmus igen. Behåll skiten.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marsupilami:

I sådana fall lär vi ju inte få se Kaby Lake heller i den.

Lär inte ha thunderbolt heller.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

En stor fördel med 15" MBP är just att man kan köpa den utan dGPU, har faktiskt noll nytt av den då det knappast lär bli några mer avancerade spel än möjligt lite tower-defence. Många på jobbet har också rejält dyra bärbara privat, även de ser dGPU som en minuspost vid kör. Så udda kan vi väl ändå inte vara, IT-någonting är ändå Stockholms största yrkesgrupp och vad gör man inom tjänsten där som kräver dGPU?

Skrivet av sKRUVARN:

Och sen tycker jag man konfigurera Optimus rätt bra så att det skulle dra så mycket mer batteri vet jag inte. Själv har jag sysslat med rätt mycket content-creation on the go och för mig var det guld värt med en Nvidia gpu i laptopen iaf.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag valde att beställa en MBP 15 extra allt utan dGPU. Det största problemet med dGPU är att externa skärmanslutningar oftast endast är kopplade till dGPU och detta går inte att konfigurera i Optimus. Utan dGPU klarar man ett heldagsmöte med projektor utan laddare men med dGPU måste man ha laddaren med sig. Är det ett möte är det ingen stor grej men säg att det är 2 möte före lunch och 2 efter.

/Knight

Visa signatur

Idag kom Athlon64

Permalänk
Medlem
Skrivet av CasualGamer:

Computer Vision, Natural Language Processing, automatic captioning, customer segmentation, time series predictions, reinforcement learning etc. Visst kan man göra det på CPU men det tar ju en evighet...

Skickades från m.sweclockers.com

Är detta bara buzzwords, eller hur menar du att man använder detta på en laptop? Det verkar ju inte rimligt att träna något på laptopen, och inference borde man ju inte behöva en diskret GPU för tänker jag mig. Kan tillägga att jag är genuint intresserad då jag sysslar en del med ämnet och undrar om jag missar något.

Permalänk
Skrivet av znfi:

Är detta bara buzzwords, eller hur menar du att man använder detta på en laptop? Det verkar ju inte rimligt att träna något på laptopen, och inference borde man ju inte behöva en diskret GPU för tänker jag mig. Kan tillägga att jag är genuint intresserad då jag sysslar en del med ämnet och undrar om jag missar något.

Det beror ju helt på storleken på neuron-nätverket och hur du applicerar det. Skall du kontinuerligt uppdatera parametrarna med ny data på ett större nätverk så nej... då är det inte läge att använda en laptop.

Permalänk
Skrivet av znfi:

Är detta bara buzzwords, eller hur menar du att man använder detta på en laptop? Det verkar ju inte rimligt att träna något på laptopen, och inference borde man ju inte behöva en diskret GPU för tänker jag mig. Kan tillägga att jag är genuint intresserad då jag sysslar en del med ämnet och undrar om jag missar något.

Det är klart bättre att träna på en bunt 1080ti eller distribuerat om man har möjlighet. Att utveckla och köra tester fungerar bra på laptopen. Normalt sett har inte mina kunder tillgång till GPU och att släpa med sig ett gäng desktops känns inte så kul.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Yoshman:

Vilket alla är exempel på saker man använder GPGPU om det ska köras på grafikkretsen. I det läget är faktiskt "Iris pro" kretsen väldigt konkurrenskraftig om man endast pratar om laptop-formfaktor. GPGPU-kapaciteten för Intels iGPUer står sig långt bättre mot Nvidias GPUer än vad fallet är för grafik (där Nvidias/AMDs dGPUer totalt krossar Intels iGPUer).

Tyvärr är de flesta libraries skrivna enbart för CUDA så det är högre tröskel om man tex vill gå AMD-vägen, i alla fall i dagsläget.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramlösa:

23-25k prata om fantasipriser.
En monsterdator för 25k har iallafall ett syfte, kan inte direkt se marknaden för en "halvtaskig" ultrabook för 25k?

Riksbanken som gör kronan värdelös, inte så dyr i usd annars

Skickades från m.sweclockers.com