Blir mitt grafik kort för varmt?

Permalänk

Blir mitt grafik kort för varmt?

*Datorn byggdes för en vecka sedan så den är inte smutsig*

Hej! Jag satt bara och spelade Ark:survival Evolved och helt plötsligt så hackade datorn upp sig äch lät TRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR (ingame ljudet i framen som upprepade sig) men efter ungefär 5 sek så blev det normalt igen, sedan 5 minuter efter så hände samma sak igen men i 2 sek och sen dess (10 min sedan när jag skriver detta) så har det inte hänt något. Jag laddade ner piriform och där står dett att mitt grafikkort ligger på 82 grader när jag spelar tunga spel, är det normalt? Jag tog av luckan på datorn och kände lite på nätagget men det var inte direkt stekhett.

Jag undrar om 82 grader är vanligt när man spelar eller om jag ska sätta in en chassifläkt till (har 2 men vet ej om det finns en till kontakt på moderkortet)

Visa signatur

feting dator

Permalänk
Entusiast

Det där med att datorn hänger sig i några sekunder är vanligt när man överklockat minnet/CPU'n för högt.
Men eftersom du inte gjort det (?) så är det med allra största sannolikhet minnesfel.
82C är ingen fara så tänk inte på temperaturerna

Du kan kolla minnena däremot genom att köra Memtest86+ till exempel.
Länk för nedladdning: http://www.memtest.org/#downiso

Om en error uppstår inom några sekunder så är minnena väldigt "toast" och är bara att reklamera direkt.
Men helst ska du köra det över natten eller 24 timmar.
En error i Memtest är en error för mycket och ger dig rätt till reklamation.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Grafikkort*

Nej, 82c är ingen ko på isen.

Permalänk

Så detta är ett fel på RAM minnena?

Visa signatur

feting dator