Internet bli helt plötsligt blockerat?

Permalänk
Medlem

Internet bli helt plötsligt blockerat?

Ursäkta om jag postar fel, men hittar inget är ny på sidan.
Kör alltså på wifi, Har 2 saker jag kan ansluta till
Asus och Asus_ext
Har alltid kört på ext för den sitter närmare till man dator. Den är typ som en förlängning eller vad man ska kalla det för.

Problemet är att jag blockeras när jag ansluter den (asus_ext) alltså. Så nu får jag köra på Asus vanliga men den är ju så långt bort så det tar 100 år att kolla på ett youtube klipp.

Nu när jag ansluter ext så får jag detta meddelande. Ingen aning vad det är:

http://192.168.1.1/blocking.asp?mac=02:0F:B5:0B:11:3E

RT-AC66U
Warning! The device can't access the Internet now.
Detailed informations:
Description:
This device is blocked to access the Internet at this time
Host: "mitt namn" (02:0F:B5:0B:11:3E)
Vi föreslår att du:
If you are a manager and want to access the Internet, please go to föräldrakontroll for configuration change.
If you are a client and have any problems, please contact your manager.

Ska posta en bild också. Grejen är den att jag trodde det var ett virus först så jag formaterade om hela datorn. Men så kommer skiten upp igen. Någon som har nån aning? Har provat dragit i och ur ext också + startat om den.

Permalänk
Medlem

Så här får jag nu när jag försöker köra push n connect till asus_ext

Anslutningen avbröts

En nätverksförändring upptäcktes.
ERR_NETWORK_CHANGED

Samt denna:

Webbplatsen kan inte nås

Det gick inte att hitta DNS-adressen till servern för www.google.se.
Testa att
kontrollera proxyn, brandväggen och DNS-konfigureringen
att köra nätverksdiagnostik för Windows
DNS_PROBE_FINISHED_BAD_CONFIG

Permalänk
Medlem

Ser ut som routern blockar dig? Bor du hos föräldrarna? Isf får du ta ett snack med dom.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Hedersmedlem

@Skogge: Kylning och överklockning av processorer är fel forum för nätverksfrågor, flyttar. Tänk på detta i fortsättningen.

*Tråd flyttad i enlighet med §3.2 i reglerna*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iwar:

Ser ut som routern blockar dig? Bor du hos föräldrarna? Isf får du ta ett snack med dom.

Skickades från m.sweclockers.com

Löste sig nu, jag loggade in på föräldra kontrollen och tog bort alla användare och gjorde om. Då fungerade det igen. Problemet är nu att lillebror kommer sitta uppe hela nätterna istället för att gå till skolan :/

Permalänk
Medlem