Microsoft avtäcker den stationära AIO-datorn Surface Studio

Permalänk
Melding Plague

Microsoft avtäcker den stationära AIO-datorn Surface Studio

Från mobiltelefoner till surfplattor, nu vill Microsoft göra det möjligt att kunna förvandla vilket kontor som helst till en studio med den nya familjemedlemmen Surface Studio.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Har aldrig velat haft en grej som jag absolut inte har någon användning av så mycket, dom vet hur man gör en ad.

Skulle vara en rolig leksak, speciellt för Photoshop, men kan knappast rättfärdiga 30k för något som används för photoshopbattles

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Den skärmen utan medföljande dator så skulle det bli köp direkt.

Edit:
"Zero Gravity Hinge, vilket möjliggör för skärmen att läggas ned mot önskad yta i 20 graders vinkel"
Swec verkar också ha missat poängen med namnet, att den ska vara jättelätt att tilta som om den inte vägde nånting och bara hängde i luften. Inte vilken vinkel den kan tiltas till.

Permalänk
Medlem

Nya produkter med gamla komponenter...
En passande slogan till lansering skulle kunna vara. "Köp ny produkt med gammalt innehåll"

Visa signatur

Odämpat Master chassi med 200Perforeringar || Moderkort med Pegasus vingar, B550 klassade || En 120 snurr i snurr av beigebrunt utförande || Grafikkort med dubbla insug som sussar runt i 4060ti RPM || Processor i rött utförande, GHz norr om 5600 || Spänningsbox certifierad i guldtext att klara 600w

Permalänk
Medlem

Snälla tillverkare, sluta att göra produkter som bara ska se bra ut i reklamsnuttar och fokusera på vad användarna verkligen behöver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Snälla tillverkare, sluta att göra produkter som bara ska se bra ut i reklamsnuttar och fokusera på vad användarna verkligen behöver.

Vad är det du anser att användarna behöver som fattas i den här produkten?

Permalänk

Helvete vad dyr men det är väl så mycket en sådan skärm kostar. Datorn var ju inte jätte intressant och det kommer vara tungt att driva runt så många pixlar, undrar hur upplevelsen kommer vara för den som köper den "billiga". Kommer det kännas lagigt även i på skrivbordet?

Visa signatur

Chassi: Dark Pro 900| RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: NZXT 700W | CPU: i7-6700 4.2GHz | SSD 1000GB | MB: ASUS Z170 Pro Gaming | Grafik: ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 | OS: Windows 10 pro| Skärm: 4k | Mobil: Nexus 5x

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Svensktiger:

Snälla tillverkare, sluta att göra produkter som bara ska se bra ut i reklamsnuttar och fokusera på vad användarna verkligen behöver.

Microsoft gör nischade produkter till en marknad som är hur stor som helst, tillhör man inte den gruppen nischade användare som deras produkt riktar sig till, så kan man välja en annan och köra precis samma applikationer och programvaror på.
Så jag ser inget problem och tycker snarare att det är bra att någon tänker utanför boxen på en marknad där det finns så extremt mycket utbud.
En annan nischad datormodell är Toshiba Toughbook, vilket för vanliga gamers inte är det bästa och billigaste valet. men det finns hur gott om laptops som kan köra exakt samma applikationer som är ett bra val.

*edit*
Jag ser mig denna framför folk som jobbar med design, kanske textredigering etc. Cadning, ja det beror lite på. Yngre games, nja de är nog få som köper just denna istället för att montera ihop en själv..

Permalänk
Medlem

Kul format och snygg utformning! Perfekt dator för arbetsplatsen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Duktig:

Nya produkter med gamla komponenter...
En passande slogan till lansering skulle kunna vara. "Köp ny produkt med gammalt innehåll"

Vänta till REV två och få pascal M

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tvelander:

Vänta till REV två och få pascal M

Det var även en Skylake cpu och inte Kaby Lake har jag hört. Som vanligt finns det fördelar att vänta på nya rev på nya prylar.. Men detta med att vänta så kan man få vänta länge. Det kommer nog inte någon ny nästa år utan man får kanske vänta längre än så..

Nå som sagt jag skulle ej tacka nej till en sådan, jag är dock inte riktigt målgruppen varvid priset inte precis platsar i min budget.

Permalänk
Medlem

Yes en dator för over $4000 med HDD i! skynda er att köpa innan den tar slut!

OnT, förutom ovan nämnda brister och det faktom att office inte fungerar med onedrive skulle jag inte tacka nej till denna

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jockew1989:

Yes en dator för over $4000 med HDD i! skynda er att köpa innan den tar slut!

OnT, förutom ovan nämnda brister och det faktom att office inte fungerar med onedrive skulle jag inte tacka nej till denna

Ja just det är obegripligt... varför inte 1 TB SSD och 3 TB HDD eller nåt.

Har Office slutat fungera med onedrive? Det har inte jag märkt.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Inaktiv

Rätt tänk och sexig dator! På tok för dyr, köper mycket hellre en iMac. Vill jag ha Windows så installerar jag det på den bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Ja just det är obegripligt... varför inte 1 TB SSD och 3 TB HDD eller nåt.

Har Office slutat fungera med onedrive? Det har inte jag märkt.

/hulle.

exakt, har aldrig funkat som de ska för mig, det är då onenote speciellt som krånglar

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Medlem

Priset gör att den här är för alla andra än just hemkonsumenter helt klart. Här känns det faktiskt som om Microsoft skiter i Apple och hellre ger sig på Wacom och deras proffsserie av ritbord/plattor. För en gångs skull har Microsoft lyckats med en produkt känner jag. Deras idéer kantas ofta av halvmesyrer och fångar sällan massans gunst men just denna siktar på en specifik kundkrets och den kan jag lova kommer jagas av designers.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av ajp_anton:

Den skärmen utan medföljande dator så skulle det bli köp direkt.

Edit:
"Zero Gravity Hinge, vilket möjliggör för skärmen att läggas ned mot önskad yta i 20 graders vinkel"
Swec verkar också ha missat poängen med namnet, att den ska vara jättelätt att tilta som om den inte vägde nånting och bara hängde i luften. Inte vilken vinkel den kan tiltas till.

Men människan i videon sitter och trycker på skärmen, vad är då poängen med denna Zero Gravity Hinge?

Hasch tag FAIL

Permalänk
Skrivet av KTL:

Priset gör att den här är för alla andra än just hemkonsumenter helt klart. Här känns det faktiskt som om Microsoft skiter i Apple och hellre ger sig på Wacom och deras proffsserie av ritbord/plattor. För en gångs skull har Microsoft lyckats med en produkt känner jag. Deras idéer kantas ofta av halvmesyrer och fångar sällan massans gunst men just denna siktar på en specifik kundkrets och den kan jag lova kommer jagas av designers.

Exakt, här är ett citat från en recensionen från en artist som har fått testköra den.

Tycho asked me to compare it to my Cintiq, and I told him that drawing on the Cintiq now felt like drawing on a piece of dirty plexiglass hovering over a CRT monitor from 1997.

https://www.penny-arcade.com/news/post/2016/10/26/the-surface-studio

Permalänk
Medlem

Högt grundpris kan jag köpa för skärmen är nog dyr. Men 10k för att uupgradera 1tb mekanisk disk, i5 till i7 och snäppet bättre gammaldags grafikkort?? Företagskunder är tacksamma kunder

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Känns spännande att Apples 5K iMac plötsligt känns gammal och tråkig och att Microsoft är företaget som leder innovationen inom det här segmentet. Även om det handlar om en produktkategori som i högsta grad är speciellt framtagen för den relativt lilla grupp folk som jobbar inom de kreativa branscherna. Hade varit kul om Studio var tillgänglig för oss vanliga dödliga också, den framkallar ju minst sagt ett visst ha-begär, i alla fall hos mig. Inte 40000-kronor-ha-begär så klar, men som sagt, den är inte riktad till mig heller. Lite tråkigt med hybriddisk och gammal grafikhårdvara, men det är knappast något som påverkar upplevelsen när man väl använder den.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: i7 3770K/GTX970/16GB DDR3/512GB SSD/Loque Ghost S1

Permalänk
Medlem

Bildförhållande 3:2 ?!! Låter inte så modernt...

Visa signatur

"Saints are in Hell!"
Cooler Master Cosmos II || ASUS P8Z77-V-PRO TB ||Gainward 680 Phantom 4GB|| I7-3770K ||
G-Skill Ares 1866 MHZ 16 GB||BeQuiet! Dark Rock 2||OCZ Vertex 4 256 GB||Samsung 830 120GB||WD Enterprise 1TB||
Plextor PX-LB950SA||Dell U2410||Corsair AX 1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quorthon:

Bildförhållande 3:2 ?!! Låter inte så modernt...

Tycker det är helt rimligt att frångå 16:9-formatet för den här typen av produkt. Den är ju inte gjord för filmtittande direkt.

The 3:2 aspect ratio is also great. The screen seems to take up more of my vertical field of vision and when I’m working on it I feel like there is MUCH less wasted space on the sides.

Från https://www.penny-arcade.com/news/post/2016/10/26/the-surface...

Permalänk
Medlem

Om denna säljer bra i sin tilltänkta målgrupp lär vi få se bättre specade/bättre prissatta varianter inom 2 års tid.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Quorthon:

Bildförhållande 3:2 ?!! Låter inte så modernt...

Det låter utmärkt till den här typen av skärm. Vill man ha bredare skärmar så finns det ju massor att välja på, hoppas på fler 3:2-skärmar med denna ppi

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quorthon:

Bildförhållande 3:2 ?!! Låter inte så modernt...

3:2 är fantastiskt för allt utom film. Hade jag kunnat ha 3:2 på alla mina skärmar hade jag bytt ut dem direkt.

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av ajp_anton:

Den skärmen utan medföljande dator så skulle det bli köp direkt.

Edit:
"Zero Gravity Hinge, vilket möjliggör för skärmen att läggas ned mot önskad yta i 20 graders vinkel"
Swec verkar också ha missat poängen med namnet, att den ska vara jättelätt att tilta som om den inte vägde nånting och bara hängde i luften. Inte vilken vinkel den kan tiltas till.

Det är en av nackdelarna med att hela tiden använda krystade översättningar av engelska begrepp (f.ex. "sakernas internet"). Det är ingen på Sweclockers som förstår engelska längre.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 1600 GPU: Asus GeForce GTX 1060 6GB DUAL Moderkort: MSI B350M Mortar
RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 3200MHz PSU: Corsair RM750X
Laptop: ThinkPad T480s, Core i7 8550U, 16GB RAM Mobil: Samsung Galaxy S10

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Microsoft gör nischade produkter till en marknad som är hur stor som helst, tillhör man inte den gruppen nischade användare som deras produkt riktar sig till, så kan man välja en annan och köra precis samma applikationer och programvaror på.
Så jag ser inget problem och tycker snarare att det är bra att någon tänker utanför boxen på en marknad där det finns så extremt mycket utbud.
En annan nischad datormodell är Toshiba Toughbook, vilket för vanliga gamers inte är det bästa och billigaste valet. men det finns hur gott om laptops som kan köra exakt samma applikationer som är ett bra val.

*edit*
Jag ser mig denna framför folk som jobbar med design, kanske textredigering etc. Cadning, ja det beror lite på. Yngre games, nja de är nog få som köper just denna istället för att montera ihop en själv..

Det är väl Panasonic som kör med sin Toughbook serie?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

De borde lagt in pascal gpu...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Intel i5 3570K @ 4,5 GHz | Kylare: CM Hyper 212 Evo | Grafikkort: EVGA GTX 970 SSC | Chassi: HAF 922 Svart | Mobo: Asus P8Z77-V | RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16 GB (4x4GB) | SSD01: 250GB Samsung 840 EVO | SSD02: 1TB Samsung 850 EVO | Nätagg: Corsair 850 W

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av RVX:

Det är väl Panasonic som kör med sin Toughbook serie?

Skickades från m.sweclockers.com

Det var det, fel märke av mig. När jag blir stor ska jag skaffa en sådan, oj vad alla brudar med deras macbookar kommer bli avundsjuka..

Permalänk
Medlem
Skrivet av celoz:

3:2 är fantastiskt för allt utom film. Hade jag kunnat ha 3:2 på alla mina skärmar hade jag bytt ut dem direkt.

Ja, mode brukar komma tillbaka. Inom några år kanske man sitter med 4:3 skärmar igen. Det märks att bredskärmsformatet inte fungerar bra för större skärmar om man sitter nära (Jag tänker på min egna 40" 4K monitor)

Alternativet är att kröka skärmen...