Lämpligt grafikkort till 3 skärmar.

Permalänk
Medlem

Lämpligt grafikkort till 3 skärmar.

Hej,
Vill inleda att säga att jag inte är helt tappad när det kommer till hårdvara. Hängde här en hel del förr i tiden och hade koll på allt. Now, not so much.

Nu är läget som så att jag precis råkade köpa 3 skärmar inkl. ett stativ till dessa. Jag sitter idag på ett GTX 960 OC (Asus) och antar att detta kort inte kommer orka driva t ex BF1 på 3st skärmar.

Att köra t ex BF1 på högsta inställningarna är inte ett skallkrav. Tänker mig att kunna köra med något höga inställningar men känner inget större behov av att maxa ut.

Så vilket grafikkort lämpar sig bäst för detta i förhållande till pris?
Jag är inte i ett sådant läge att jag är beredd att punga ut 5k+ för ett grafikkort, annars hade det redan varit inköpt.

Tar med tacksamhet emot alla råd.

Tack!

Permalänk
Medlem

Du kan nog komma rätt långt på ett 1060 6GB, men förvänta dig inte att kunna maxa inställningarna. Jag skulle personligen suttit på pengarna ett par månader, väntat på att AMDs prestandakort kommit ut så du kan tjäna lite på ett ev. priskrig.

Vilken upplösning är skärmarna?

Visa signatur

Nummer ett: CPU: Ryzen 3800X. GPU: Asus Strix RTX 2080 ti MB: Asus ROG Strix X570 Gaming.RAM: 16GB G.Skill Flare X DDR4 3200Mhz CL14. Kylare: NZXT Kraken X62. PSU: Seasonic Prime Ultra 850W Titanium. Chassi: Phanteks Enthoo Evolv XSkärm: Asus PB287Q (4K),

Bärbara: Acer Aspire V Nitro VN7-591. CPU i7 4710HQ. RAM: 8GB 1600Mhz DDR3. GPU GTX 860M.

Permalänk
Digital fyndjägare

@P_H_16:
GTX 1070 är det som ligger runt fyra, fem tusen kronor och som skulle lämpa sig för dina behov. Finns ett stort utbud av olika märken, vissa med bra garantier andra med bättre kyllösningar och vissa med massa bling bling. Beror helt enkelt på vad du söker för variant.

Kolla bland dessa olika varianter så kanske du kommer fram till något du är mer intresserad av.
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=v2557&lista=prod&o=prod...

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niczo:

Du kan nog komma rätt långt på ett 1060 6GB, men förvänta dig inte att kunna maxa inställningarna. Jag skulle personligen suttit på pengarna ett par månader, väntat på att AMDs prestandakort kommit ut så du kan tjäna lite på ett ev. priskrig.

Vilken upplösning är skärmarna?

Hej, tack för tipset. Har själv spanat lite på 1060 och funderar på om hoppet till 1070 verkligen är värt pengarna.
Skärmarna (kanske skulle nämnt tidigare) är 1920x1080.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P_H_16:

Hej, tack för tipset. Har själv spanat lite på 1060 och funderar på om hoppet till 1070 verkligen är värt pengarna.
Skärmarna (kanske skulle nämnt tidigare) är 1920x1080.

Jag har en polare som kör Battlefield 1 med ett GTX 1060 på en skärm 1920x1080 och får ut runt 100FPS på medium settings. Ska du köra tre skärmar så blir det nog bättre med ett GTX 1070.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem

Tack för alla tips. Får se vad det blir men lutar nog mot ett 1070.