Call of Duty: Infinite Warfare får systemkrav

Permalänk
Melding Plague

Call of Duty: Infinite Warfare får systemkrav

Inför den stundande lanseringen av Call of Duty: Infinite Warfare tillkännages ny systemkraven för spelet på PC/Windows, där speltiteln visar sig vara relativt lättdriven.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Bygger fortfarande motorn på den uråldriga Q3 motorn eller har jag legat under en sten sista 15 åren? Whatever. Om något så är jag faktiskt imponerad över hur grafiken utvecklas från ett COD till ett annat.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk

Värt att fundera på ett köp för att lira lite moderne warfare igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Spännande och se hur detta artar sig.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Avstängd

Kör de fortfarande på samma animationer i spelet? Tror alla COD kör med samma animationer. Animationer menar jag rörelser på karaktärerna.

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Medlem

Tacka vet jag CoD 1 och 2.
Det var tider det.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 64 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Fisken1986:

Kör de fortfarande på samma animationer i spelet? Tror alla COD kör med samma animationer. Animationer menar jag rörelser på karaktärerna.

Ja något liknande iaf tror jag.

Mjölka kossan... Mjölka kosan. *Muuu*

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

@Sir_Manfred:

Jo COD 1 och 2 var super! kändes som en fin uppgradering från Medal of honor serien på den tiden.

Visa signatur

korWWW

Permalänk
Medlem

COD World At War är min personliga favorit, i alla fall på servrar som har stängt av hundarna och artilleriet. Det sistnämnda sabbade nästan multiplayerspelet

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Inte tyckt COD multiplayer varit intressant på ett par år.
Men singleplay campaign är riktigt skoj, blir verkligen helt inbiten med storyn och vilka scener som spelas upp ibland. Ska bli roligt med nytt!

Permalänk
Medlem

COD4 är min favorit, men jag kan inte motivera ett köp på 700 kr för en remake.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

Infinity Ward = Inget köp. Titta bara på Infinity Wards track record för PC-versionerna: MW3>Ghosts>IW? Ska vara BF1 med Titanfall 2 i stället.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk

spelar bara zombies på cod numera

Visa signatur

Dator: Fractal Design R5 - Asus X99 Deluxe - 5930k + EK Custom Water Loop - 32 GB DDR4 - Titan X (P) - Pcie Intel 750 SSD 400GB - Corsair HX1000i - Asus Swift PG278Q
Ljud: Audio Pro T12 + Addon Sub - Sennheiser HD700 + Musical Fidelity X-can V8P + Blue Yeti

Permalänk
Medlem

Vill inte köpa infinite warfare, vill bara ha cod4 men tyvärr säljs det ju inte löst

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem

Säger som Roland Smedberg på DICE.

Dold text

Jag tänker att medan vi skriver just nu så sitter Infinity Ward och tänker ut en efterföljare på Infinite Warfare med samma gamla spelmotor och samma låga systemkrav. Jag körde Call of Duty MW3 på en Intel Pentium 4 och ett GTX460 med bra grafikinställningar. Bara det är relativt patetiskt.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem

Lustigt hur man alltid ser samma skit på olika nyheter, har ju ingen skillnad om det handlar om Intel och AMD eller AMD och NVIDIA eller BattleField och COD....

Jag hade tänkt först att göra en gif som skulle se liknande ut som när någon satte upp i BF1 tråden gif:en på soldaten med spikkäppen som slog ner soldaten som låg på marken, men jag skulle ha skapat en liknande NSFW gif var COD:IW skulle vara en man som "kommer på" BF1 som skulle vara en flickas ansikte, men så barnslig är jag inte.

Kan inte vänta på att spela spelet och ha kul, i alla fall kommer man förhoppningsvis inte att kunna dö av en pistol när man själv har en kulspruta eller en sniper.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

@Hjemrdeil: spela bf 1 med samma system och svara på detta: blir det lika roligt som när du spelade MW3? Förmodligen inte. Så min åsikt är att dom ändå lyckas ganska bra med CoD serien ur den aspekten.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomika:

@Hjemrdeil: spela bf 1 med samma system och svara på detta: blir det lika roligt som när du spelade MW3? Förmodligen inte. Så min åsikt är att dom ändå lyckas ganska bra med CoD serien ur den aspekten.

Battlefield-serien har en grafik som går att snacka om. Call of Duty använder samma spelmotor som det första Call of Duty. Det är inte mycket som har förändrats och Call of Duty är ett copy+paste spel som släpps varje år, och därför även ett av de mest hatade spelen.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjemrdeil:

Battlefield-serien har en grafik som går att snacka om. Call of Duty använder samma spelmotor som det första Call of Duty. Det är inte mycket som har förändrats och Call of Duty är ett copy+paste spel som släpps varje år, och därför även ett av de mest hatade spelen.

Lite som megaman under NES tiden då? Grafiken gör väl inte hela spelet precis kan jag tycka. Men är hederlig 80-talare och växte ju upp med att innehåll var viktigare än endast grafik.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomika:

Lite som megaman under NES tiden då? Grafiken gör väl inte hela spelet precis kan jag tycka. Men är hederlig 80-talare och växte ju upp med att innehåll var viktigare än endast grafik.

Folk vill spela spel med någorlunda realism. Inte spaceshooters blandat med Quake och Halo. Activision/ Infinity Ward har inte lärt sig utav sina tidigare spel att deras spelarantal bara går ner jämfört med Battlefield.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11