Klickade ihop en lista på eventuell ny dator på 20k, tankar och tips uppskattas :)

Permalänk

Klickade ihop en lista på eventuell ny dator på 20k, tankar och tips uppskattas :)

Hej !

Jag har plockat ihop en dator som jag tycker mig vela ha och jag har försökt felsöka denna setup så gott jag kunnat med mått för GPU, CPU och kompabilitet men jag vill gärna att nån snäll själ dubbelkollar detta samt återkopplar med eventuella ändringar som kan få ner priset eller höja priset lite.

Kanske byta ut till andra märken, byta modell tex. "Den här modellen finns för billigare/dyrare men har samma/bättre effekt/prestanda som den du valt)

Jag kommer INTE köpa denna dator denna månad eller innan årsskiftet. Detta är en preliminär setup som jag SIKTAR på att köpa inom 2-3 månaders tid. Priserna kanske går ner eller att man eventuellt kan byta ut en del saker då dagen kommen men detta är det jag vill ha just nu. Kan va så att jag bara behöver spara i 2 månader.

Jag gillar att MAXA spel som GTA, BF, Paragon etc.
--------------------------------------------------------------

https://www.inet.se/kundvagn/visa/9830508/

Fläktarna la jag till från Noctua pga att jag antar att dem är tystare än dem man får med samt att det rent estetiskt ska vara likadana som CPU fläkten(färg osv).

SDD'n valde jag pga att det skiljer så lite pengar från en tex 950. Då 960 har en brutal skriv/lästid. Detta kanske jag inte kommer märka av, vad vet jag.

Minnen, jag vet inte om jag ska välja mellan 2133-3000 MHz. Jag valde 3000 MHz bara för att och jag ser att priserna går upp väldigt mycket efter det. MEN 3000 MHz har CL15, är det bättre att välja mindre MHz som har lägre CL eller är det same same i vissa nivåer.
Jag är INTE snål och lägger hellre pengarna på ett par 3000MHz än säg 2666Mhz om det än så bara är "lite bättre, du kommer inte märka skillnad) För jag vet av allt jag läst att spel som BF1 tex drar mycket minne.

CPU och GPU är vad jag förstår det som dem flesta väljer. GPU'n är väl av högre rank men jag lägger hellre pengar på en 1080 än ett 1060.

Moderkortet... ja jag kan INGET om moderkort och kollade bara upp speccsen och det verkar matcha. Kanske kan ta ett billigare om detta är overkill.
Jag OC'ar inte alls men kanske vill ge mig in på det lite men inget extremt.

Chassi, jag har velat ha detta chassi länge. Det kanske är trångt eller så men det gör inte mig något. Bara allt PASSAR i detta chassi ??

Tackar för svar <3

Permalänk
Medlem

@Seriousgoat:

Det främsta som sticker ut är väl att det känns som att moderkortet är lite overkill, det, och, det kan vara bra att förse burken med lite ström.

Lite synd att du inte skall köpa vissa delar nu då moderkortet är nedsatt 300kr, och grafikkortet 800kr.

Personligen kör jag hellre på en rejäl och välpresterande sata disk för ett par hundringar mer i 850 evo 500gb.

Kylpasta brukar följa med.

La till ett nätagg, och det är fortfarande en tusing billigare än din nuvarande setup.

Är inte bekant med chassit personligen, men enligt specifikationerna verkar det passa dimensionsmässigt.

https://www.inet.se/kundvagn/visa/9830813/