Göra min Dumma-TV till en Smart-TV? Vilken enhet?

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Okt 2016

Göra min Dumma-TV till en Smart-TV? Vilken enhet?

Men jag undrar om det finns en slags Box,som man sätter bakpå sin tv,och sen fungerar den som typ en smart -tv?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2011

Finns massor.. Bara 1 sökning iväg.. http://bfy.tw/8Pnn

Stationär: i7-4790k@4.6Ghz | MSI GAMING 5 | Corsair Vengeance 8GB | MSI GTX970 Twin Frozr V | EK Cooled

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2008

Fractal Design R5 | Asus z97 Deluxe | Intel i7-4790K | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance Pro 2400 MHz 16GB | Samsung 850 Evo 500GB för OS, Office och anda nyttoprogram | Samsung 840 Pro 250 GB för World of Tanks, World of Warplanes, World of Warships & War Thunder | Intel 730 240 GB för övriga spel | Gigabyte Geforce G1 GTX 970 | Corsair RM750x | Windows 10 Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2016

@Kimlan: tänk på reglerna nästa gång du startar en tråd
§3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.

Corsair Carbide Clear 400C White || Phoenix gtx 1070 (GS) || i7 6700k (med en corsair h45)|| 16gb (2x8gb) ddr4 @ 2666mhz ||MSI Z170A GAMING PRO CARBON || Crucial® MX300 525GB|| EVGA Supernova P2 750W Platinum || Acer XB270HU ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2012
Skrivet av Kimlan:

Men jag undrar om det finns en slags Box,som man sätter bakpå sin tv,och sen fungerar den som typ en smart -tv?

Beror på vilka funktioner du är ute efter, hade du tänkt streama filmer ifrån exempelvis netflix eller youtube så rekommenderar jag chromecast

|Fractal Design S|ASUS Z170 Pro Gaming|Intel Core i5 6600K|Noctua NH-DH15|EVGA GeForce GTX 970 4GB ACX 2.0+ SSC|Corsair 16GB DDR4 2666Mhz Vengeance LPX|SSD Samsung 850-Series EVO 250GB|WD Blue 1TB 7200RPM|EVGA Supernova G2 650W|

Trädvy Permalänk
Testpilot, Geeks Gaming
David Kvist
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2012

@Kimlan:

En bra rubrik ger ett mer överskådligt forum och således en bättre trådstart.

Citat:

§3.1 - Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.

*Rubrik ändrad*

Notera även att vi har fler forumregler, läs igenom dessa innan du postar igen då du är en ny användare.

Välkommen till Sweclockers! Har du frågor eller funderingar så når du oss moderatorer lämpligast genom kontaktformuläret längst ned på sidan. Är du osäker på forumplacering skriver du tråden där du tror den skall ligga och sedan anmäler du ditt egna inlägg och ber om en kontroll.

/David - Moderator

Synpunkter på min moderering? Kontakt:
| PM:a mig | Maila mig | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret |
Testpilot, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin
| Geeks Gaming Discord-server |
Forumregler

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Nov 2012
Skrivet av Kimlan:

Har du en android telefon är ju Google Cast appen + Chromecast de billigaste och bästa alternativet för att göra din dumma tv till en smart TV, har en 1 år gammal TV med alla "smart" funktioner men kör allt mitt material genom en chromecast ändå eftersom smart funktionerna är så förbannat bökiga och osmidiga, finns ju inget smidigare än att kunna spegla skrivbordet från datorn eller bara ligga på cast ikonen i en app på telefonen och vips så dyker det upp på TV'n!

CPU: i7 3770k @ 4.2ghz + Be Quiet! Dark Rock Pro 3 Moderkort: Asrock Z77 Extreme6 Minnen: Corsair Vengeance Pro 4x4gb 2133mhz GPU: MSI GTX 980 Ti Gaming SSD: 2x Samsung 840 Pro 256gb RAID 0 Nätagg: Corsair AX 850 80+ Gold Chassi: Be Quiet! Silent Base 600

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Sep 2002

Har du en smart telefon (apple, eller android) så är ju chromecast det självklara valet. Chromecasts har jag på alla mina TV apparater och även hos släkt och vänner.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Mar 2003

Chromecast gen 2 och framåt är fina (gen2 ger 5ghz wifi, gen 1 har bara 2.4, gen 3 har 5ghz och 4k)

Har en Philips "Smart"-TV med det bedrövligaste gränssnittet jag varit med om. Det verkar primärt vara skapat för att generera hjärnblödningar. Chromecast ersatte detta och funkar fint.

Vill du ha lite mer media-spelare hade jag kikat på nVidia Shield (TV?). Vet inte om det går att casta till denna med dessutom, den kostar dock lite mer än Chromecasten (ca 1800).

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2008

Har du Android - Chromecast
Apple - Apple TV

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gotland
Registrerad
Apr 2013
Skrivet av kallabaz:

Har du Android - Chromecast
Apple - Apple TV

Vadå, det går väl att casta från Apple till chromecast med?

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Dec 2004

Jag gick på det lite dyrare alternativet med en Nvidia shield tv då mina barn vill spela lite enklare saker. Väldigt förvånad över hur bra den fungerar och spelen fungerar utmärkt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
at home
Registrerad
Nov 2007

Chromecast funkar bra, senaste versionen inkl AC uppkoppling mot routern.

Funderar sedan själv på att köpa en MiBox, klart mer avancerad.

http://www.geekbuying.com/item/-Official-International-Versio...

Sen vill man själv bygga en så kan ju en RaspberryPi mer än en Chromecast men kräver då mer av den som sätter upp "boxen". Roliga boxar, äger tre.

ASUS K56CB i7, W10.
HTC 10 ICE InsertCoin SVN, Nougat
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt en ASUSAC68U (AP), fiber 250/100Mbit/s.
Mitt nätverk: http://imgur.com/VYJjrzL Bild http://imgur.com/89WYq81

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2010
Skrivet av Gaist:

Vadå, det går väl att casta från Apple till chromecast med?

Skickades från m.sweclockers.com

Självklart går det att casta med en Apple-enhet. Upplevelsen mellan en Apple TV och Apple-enhet kan uppfattas som bättre eftersom de tillhör samma eko-system för att utföra det OP frågar om.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2008

apple tv eller chromecast