RJ11 till bluetooth-hörlurar

Permalänk
Medlem

RJ11 till bluetooth-hörlurar

Har ett telefonjobb där jag skulle vilja använda ett eget bluetooth headset.

Telefonen i sig är en IP-telefon jag inte kan byta ut så det jag skulle behöva är en RJ11 till bluetoothadapter men det verkar vara väldigt få sådana i omlopp som inte kostar skjortan.

Däremot finns det många alternativ för RJ11 till 3.5 mm och 3.5 till bluetooth i omlopp till väldigt bra pris på ebay, är dock väldigt obevandrad med sådana produkter i allmänhet.
Kan man både skicka och ta emot ljud med dessa?

Det ultimata skulle dessutom vara ifall man kunde koppla det till datorn också för spotify/youtube mm som tyvärr saknar inbyggd bluetooth.

Är det någon som har några tips på specifika produkter som skulle kunna lösa detta på ett smidigt sätt utan att vara alltför dyrt?

Permalänk

@Zormac: Ytterst tveksam till att en rj11 till 3,5 mm fungerar. Jobbar själv på Kjell o Co och vi säljer ingen sådan kabel. Hade en sådan funnits hade vi till 99% sålt en sådan. Det du fått upp på ebay kan vara kinesisk. Kineserna skapar kablar som inte ens fungerar i verkligheten och säljer dom billigt endast för att folk efterfrågar sådana kablar. Men om du nu skulle få tag på en sådan kabel. Köp en RJ11 till 3,5 mm hane. Sätt sedan en 3,5 mm hona till 3,5 mm hona och där i en 3,5 mm bluetooth-mottagare. Bör inte kosta skjortan. Tror våra bluetooth-mottagare ligger på runt 200-300 kronor (249:- tror jag vi har någon för med).

Men som sagt, tror det är svårt att lösa ditt problem.

EDIT: du har ju annars denna kabel Men om rj10 passar i ditt uttag kan jag inte svara på!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DoraTheExplorer:

@Zormac: Ytterst tveksam till att en rj11 till 3,5 mm fungerar. Jobbar själv på Kjell o Co och vi säljer ingen sådan kabel. Hade en sådan funnits hade vi till 99% sålt en sådan. Det du fått upp på ebay kan vara kinesisk. Kineserna skapar kablar som inte ens fungerar i verkligheten och säljer dom billigt endast för att folk efterfrågar sådana kablar. Men om du nu skulle få tag på en sådan kabel. Köp en RJ11 till 3,5 mm hane. Sätt sedan en 3,5 mm hona till 3,5 mm hona och där i en 3,5 mm bluetooth-mottagare. Bör inte kosta skjortan. Tror våra bluetooth-mottagare ligger på runt 200-300 kronor (249:- tror jag vi har någon för med).

Men som sagt, tror det är svårt att lösa ditt problem.

EDIT: du har ju annars denna kabel Men om rj10 passar i ditt uttag kan jag inte svara på!

Tack för tipset! Trodde faktiskt att alla telefonkablar var RJ11 men har jag tur är denna en RJ10.

Finns det bluetooth-adaptar med 2 3.5mm ingångar dock?

Permalänk
Skrivet av Zormac:

Tack för tipset! Trodde faktiskt att alla telefonkablar var RJ11 men har jag tur är denna en RJ10.

Finns det bluetooth-adaptar med 2 3.5mm ingångar dock?

Trodde med alla telefonkablar var rj11. Men gå in på kjell.com och sök på bluetooth mottagare så får du upp alla vi har. Tror vi har en 3-5 st olika. Osäker på om de finns med dubbla 3,5 mm input men du kan kika

Skickades från m.sweclockers.com