Kommer priset på Samsung 850 Evo sjunka närmaste tiden?

Permalänk
Medlem

Kommer priset på Samsung 850 Evo sjunka närmaste tiden?

Har tänkt uppgradera mitt lagringsutrymme och gå från min config med 1 st 240 GB SSD för Windows och program + 1 TB hårddisk för filer - till en enda 1 TB SSD för hela alltet (och strunta i hårddisken för att slippa ljudet, har ändå redan backup).
Hade då även tänkt uppgradera mej till en Samsung 850 Evo.

Hursomhelst, nu har Samsung 960 Evo och Pro kommit ut, och ser att de har redan dragit ner priserna på 950-serien med kanske 200 kr. Samtidigt finns det inga rykten på en 860-serie, så nuvarande 850-serien tycks gälla ett tag till.
Kan man räkna med att priset på en 1 TB Samsung 850 Evo kommer att sjunka kommande veckorna, eller är de bara att köpa direkt och strunta i att vänta?
Än sålänge verkar priset på 850 Evo inte ha påverkats... Men vet inte om de är lönt att vänta lite till och hoppas på att de blir billigare?

Visa signatur

Asus X99-A w/ BIOS 3402 | Intel i7 5820k OC @4.4GHz 1.28V w/ Noctua NH-U14S | 16GB Corsair Vengeance DDR4 OC @2666MHz 12-14-14-28 | Asus Geforce GTX970 STRIX OC | EVGA 750 G2 750W | Samsung 850 Evo 1 TB | Windows 10 64-bit | Be-Quiet Silent Base 800 w/ Silent Wings | 2x Dell U2414H OC @72Hz w/ Display Port

Permalänk
Hedersmedlem

850 EVO verkar ju snarare blivit dyrare på senaste tiden så jag tvivlar på att priset kommer gå ner speciellt mycket. Du kanske kan hitta något erbjudande under Black Friday om några veckor?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av steffeeh:

Har tänkt uppgradera mitt lagringsutrymme och gå från min config med 1 st 240 GB SSD för Windows och program + 1 TB hårddisk för filer - till en enda 1 TB SSD för hela alltet (och strunta i hårddisken för att slippa ljudet, har ändå redan backup).
Hade då även tänkt uppgradera mej till en Samsung 850 Evo.

Hursomhelst, nu har Samsung 960 Evo och Pro kommit ut, och ser att de har redan dragit ner priserna på 950-serien med kanske 200 kr. Samtidigt finns det inga rykten på en 860-serie, så nuvarande 850-serien tycks gälla ett tag till.
Kan man räkna med att priset på en 1 TB Samsung 850 Evo kommer att sjunka kommande veckorna, eller är de bara att köpa direkt och strunta i att vänta?
Än sålänge verkar priset på 850 Evo inte ha påverkats... Men vet inte om de är lönt att vänta lite till och hoppas på att de blir billigare?

Mitt tips är annars att spana på Tradera.

Funnits massa 1-2 TB SSD.

850 EVO & 850 PRO, slog själv till på den värre disken

Visa signatur

Chassi: Ghost S1 Artic White, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: Nzxt-X52 Kraken Minnen Gskill Trident Z 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort: MSI Rtx 2070 Super Ventus Oc PSU: Corsair SF600 Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

850 EVO verkar ju snarare blivit dyrare på senaste tiden så jag tvivlar på att priset kommer gå ner speciellt mycket. Du kanske kan hitta något erbjudande under Black Friday om några veckor?

Skickades från m.sweclockers.com

Smart! Tänkte inte så långt Ska vänta till black friday

Visa signatur

Asus X99-A w/ BIOS 3402 | Intel i7 5820k OC @4.4GHz 1.28V w/ Noctua NH-U14S | 16GB Corsair Vengeance DDR4 OC @2666MHz 12-14-14-28 | Asus Geforce GTX970 STRIX OC | EVGA 750 G2 750W | Samsung 850 Evo 1 TB | Windows 10 64-bit | Be-Quiet Silent Base 800 w/ Silent Wings | 2x Dell U2414H OC @72Hz w/ Display Port

Permalänk

Betvivlar starkt att priset kommer att sjunka om man kikar på detta :

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=2880213

De pressar nog på priserna så långt det bara går precis som alla andra tillverkare.

Men kolla BF. Kanske dyker det upp något intressant erbjudande där. Tror jag inte iofs eftersom det är en enda stor hype. Brukar mest vara äldre saker som butikerna vill ha ut ifrån lagerna som realiseras ut där. Men äldre behöver inte heller betyda sämre. Kolla också på begagnat marknaden. Där kanske det absolut kan finnas någonting intressant för en mindre prislapp.

Visa signatur

R5 | i5 12600K | RTX 3060 | Z690 | 16 GB RAM | 1 TB M.2 SSD | 3xNH-A14 | NH-D15S | 750 W PSU

Permalänk
Medlem

Priset kommer inte sjuka. Skulle mer tro att disken kommer att överges snart och ersättas helt av 960 och 750.
Det enda man kan hoppas på är utförsäljning av lager eller kanske black friday (som typ är detta).

Permalänk
Medlem
Skrivet av septembro:

Betvivlar starkt att priset kommer att sjunka om man kikar på detta :

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=2880213

De pressar nog på priserna så långt det bara går precis som alla andra tillverkare.

Men kolla BF. Kanske dyker det upp något intressant erbjudande där. Tror jag inte iofs eftersom det är en enda stor hype. Brukar mest vara äldre saker som butikerna vill ha ut ifrån lagerna som realiseras ut där. Men äldre behöver inte heller betyda sämre. Kolla också på begagnat marknaden. Där kanske det absolut kan finnas någonting intressant för en mindre prislapp.

Skrivet av Paddanx:

Priset kommer inte sjuka. Skulle mer tro att disken kommer att överges snart och ersättas helt av 960 och 750.
Det enda man kan hoppas på är utförsäljning av lager eller kanske black friday (som typ är detta).

Håller med er att EVO disken inte kommer droppa markant i nypris då efterfrågan är enormt hög och tillgången är låg.

Knappt någon som har denna i lager på 1 TB och väntas in i mitten av November

Visa signatur

Chassi: Ghost S1 Artic White, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: Nzxt-X52 Kraken Minnen Gskill Trident Z 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort: MSI Rtx 2070 Super Ventus Oc PSU: Corsair SF600 Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Priset kommer inte sjuka. Skulle mer tro att disken kommer att överges snart och ersättas helt av 960 och 750.
Det enda man kan hoppas på är utförsäljning av lager eller kanske black friday (som typ är detta).

varför skulle 850 överges och ersättas av 750? 750 är väl budgetversionen av 850 om jag inte är helt ute o cyklar?

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem

1tb 850 evo lär inte gå ner i pris det är så dålig tillgång på dom jag sitter själv och väntar på dom så jag kan bygga datorn den kommer in i lager på komplett den 12e november och är 200kr billigare än på inet ändrar dom priset till samma som inet då vet jag inte vad jag gör.. sitta och vänta 2 veckor till för 200kr och sen byter dom pris ehh vette fan om det är värt.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem

Inet svarade såhär på varför tillgången på 850 är så låg:

Skrivet av Inet:

Kombinationen av väldigt stor efterfrågan på 850 EVO samt extrem brist på NAND i fabrikerna har gjort att Europa fått väldigt lite av denna modellen. Just SSD och RAM är väldigt utsatt på grund av bristen..

Läget håller på att förbättras och vi förväntar oss att läget förbättras lite under november-december. Vi fick t.ex. in en mindre sändning med 850 EVO 500GB häromdagen men den var helt fullbokad så allt gick iväg till kunder direkt.

Inte mycket att säga med säkerhet, men om deras prognos stämmer kanske vi kan se någon prisändring i slutet av året/början av nästa år.

Visa signatur

Nostalgi; hittade första PC-spelet jag hade i min ägo, Totalt Mosade Frukter. Någon annan som känner igen detta reklamspel för Yoggi från ~1998?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kethsi:

varför skulle 850 överges och ersättas av 750? 750 är väl budgetversionen av 850 om jag inte är helt ute o cyklar?

För att 3D NANDet kostar än så länge mer än budget alternativen på 14/16nm 2D TLC. De som vill ha 3D NANDs prestanda, och faktiskt är villig att betala får ju 860 EVO med klart högre prestanda, medan de som bara vill ha budget disk har SATA 2,5" 750.

Säger inte att jag vill ha bort 850, men den kan helt enkelt inte konkurrera verken prestandamässigt eller prismässigt, och hamnar i en typ av mellankategori där den bara väljs om man inte vill ha de andra två.

Det som gör att den ens finns än idag är ju att folk vet vad den är, och vill ha den över 2D NAND (vilket gör den populär). Men varför välja den om du kan välja 860 till liknande pris? (Då det är samma NAND).

Jag själv skulle också ha nytta av en 1TB 850 EVO, men jag är tveksam om jag borde vänta på 860 EVO.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

För att 3D NANDet kostar än så länge mer än budget alternativen på 14/16nm 2D TLC. De som vill ha 3D NANDs prestanda, och faktiskt är villig att betala får ju 860 EVO med klart högre prestanda, medan de som bara vill ha budget disk har SATA 2,5" 750.

Säger inte att jag vill ha bort 850, men den kan helt enkelt inte konkurrera verken prestandamässigt eller prismässigt, och hamnar i en typ av mellankategori där den bara väljs om man inte vill ha de andra två.

Det som gör att den ens finns än idag är ju att folk vet vad den är, och vill ha den över 2D NAND (vilket gör den populär). Men varför välja den om du kan välja 860 till liknande pris? (Då det är samma NAND).

Jag själv skulle också ha nytta av en 1TB 850 EVO, men jag är tveksam om jag borde vänta på 860 EVO.

verkar ju inte ens finnas något lanseringsdatum för 860 evo och 850 evo verkar få en "v2" enligt något forum, ska man kanske köpa en 1tb 850 evo på en gång då eller boka en så dom inte tar slut helt plötsligt? tänkte köpa en sån till ny bygge men komplett hade bättre pris..går det att boka hos dom? jag kollar! du får gärna svara ändå om jag inte hittar..

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Inaktiv

Jag hade tur och klippte en evo 850 500Gb på cdons fyndhörna för 1049Kr inkl frakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kethsi:

verkar ju inte ens finnas något lanseringsdatum för 860 evo och 850 evo verkar få en "v2" enligt något forum, ska man kanske köpa en 1tb 850 evo på en gång då eller boka en så dom inte tar slut helt plötsligt? tänkte köpa en sån till ny bygge men komplett hade bättre pris..går det att boka hos dom? jag kollar! du får gärna svara ändå om jag inte hittar..

Om jag hade svaret på 860 EVO så hade jag själv inte tvekat, men den är på väg iaf (då 960 Pro är nyss lanserad och de skulle lanseras samtidigt.)

Ang 850 EVO så är samtliga av de som säljs idag version 2, med 48-lagers NAND. Prestandan är samma eller tom lite bättre i några situationer, så det är ingen nackdel.

Det verkar vara rätt stor brist på dem just nu dock, vilket självklart driver upp priset. Det är utan tvekan en SSD som folk köper för att de "vill ha den", inte för att det är den enda SSDn. Så ställer man sig på kö får man nog vara beredd på att vänta :=/ Allt så får man hugga en på en rea... snabbt som F

Önskar lite grann att jag inte sålde den 4:e 1TB 850 Pro disken jag hade (då de kostade mig mindre än 850 EVO gör idag)... men vad gör man inte för en bästa vän

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

Jag hade tur och klippte en evo 850 500Gb på cdons fyndhörna för 1049Kr inkl frakt.

wow.. varför har jag aldrig sån tur

grattis.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Det verkar vara rätt stor brist på dem just nu dock, vilket självklart driver upp priset. Det är utan tvekan en SSD som folk köper för att de "vill ha den", inte för att det är den enda SSDn. Så ställer man sig på kö får man nog vara beredd på att vänta :=/ Allt så får man hugga en på en rea... snabbt som F

Önskar lite grann att jag inte sålde den 4:e 1TB 850 Pro disken jag hade (då de kostade mig mindre än 850 EVO gör idag)... men vad gör man inte för en bästa vän

den verkar ju vara i lager på inet och webhallen? 18st på webhallen 3 på inet eller är dom slut nu också?

hade du 4st 1tb 850 pro diskar?

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kethsi:

den verkar ju vara i lager på inet och webhallen? 18st på webhallen 3 på inet eller är dom slut nu också?

Såg det men 3500kr... jag är som sagt tveksam, men jag kanske hugger en om de finns kvar ikväll

Skrivet av Kethsi:

hade du 4st 1tb 850 pro diskar?

Köpte 4 st på en auktion, helt nya, med kvitto och allt, för 11500kr eller ca 2900kr per disk för ett bra tag sedan. En sålde jag vidare till bästa vännen för inköpspriset. Alla har bekäftats som äkta av Samsung och ÅF på kvittot har bekräftat köpet som lagligt. Helt okej klipp

Att nu sitta och titta på EVO istället för pro, för 500kr mer... känns konstigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Såg det men 3500kr... jag är som sagt tveksam, men jag kanske hugger en om de finns kvar ikväll

Köpte 4 st på en auktion, helt nya, med kvitto och allt, för 11500kr eller ca 2900kr per disk för ett bra tag sedan. En sålde jag vidare till bästa vännen för inköpspriset. Alla har bekäftats som äkta av Samsung och ÅF på kvittot har bekräftat köpet som lagligt. Helt okej klipp

Att nu sitta och titta på EVO istället för pro, för 500kr mer... känns konstigt.

hmm ja det är ju billigare än 2x 500gb och jag som kör för att få en så tyst dator som möjligt blir det perfekto!
nu funderar jag bara på om jag kan vänta några dagar till eller om jag ska skicka beställningen nu.. datorn ska byggas efter brorsorna har haft höstlov så jag får vara ifred

köper jag den nu känns det som jag börjar bli stamkund på posten jag springer ner dit hela tiden köper 1 sak åt gången haha.

vad var de för auktion? ebay eller vart hittade du de? jag kan vara din bästa kompis också så säljer du en till mig också??

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kethsi:

hmm ja det är ju billigare än 2x 500gb och jag som kör för att få en så tyst dator som möjligt blir det perfekto!
nu funderar jag bara på om jag kan vänta några dagar till eller om jag ska skicka beställningen nu.. datorn ska byggas efter brorsorna har haft höstlov så jag får vara ifred

köper jag den nu känns det som jag börjar bli stamkund på posten jag springer ner dit hela tiden köper 1 sak åt gången haha.

Jag har svårt att tro 1TB lär reas på black friday, då den redan säljer som smör, så jag hade nog huggit den direkt, då du annars får vänta till nästa batch kommer.

Skrivet av Kethsi:

vad var de för auktion? ebay eller vart hittade du de? jag kan vara din bästa kompis också så säljer du en till mig också??

Hehe.
Tradera faktiskt, och det var lokalt i Malmö så jag gjorde affären öga mot öga så att säga.
Och detta var en tid när dessa diskar kostade typ 4,5-5k st. Han borde ju lagt ut dem en och en eller två och två, då inte alla har råd att punga ut 11,5kkr (eller mer) i mitten på månaden

EDIT: Jag tänker dock ev tävla ut 1-2 lite mindre SSDer i slutet på året (typ 120/240/250GB diskar som blivit över) , då jag vill ge dem ett bättre hem, och tänkte det kunde vara kul med en tävling. Får se, det är lite i planeringsfasen än.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Jag har svårt att tro 1TB lär reas på black friday, då den redan säljer som smör, så jag hade nog huggit den direkt, då du annars får vänta till nästa batch kommer.

Hehe.
Tradera faktiskt, och det var lokalt i Malmö så jag gjorde affären öga mot öga så att säga.

jag planerar inte att vänta på black friday utan höstlovet är nästa vecka så veckan efter blir det bygga bygga!

och jag ville bara vänta några dagar så jag har 14 dagars ångerrätt och allt vad sjutton det är om den inte skulle funka av någon anledning men då går det på garantin antar jag.. är den kvar efter helgen så köper jag eller så köper jag idag har inte bestämt mig än.

"EDIT: Jag tänker dock ev tävla ut 1-2 lite mindre SSDer i slutet på året (typ 120/240/250GB diskar som blivit över) , då jag vill ge dem ett bättre hem, och tänkte det kunde vara kul med en tävling. Får se, det är lite i planeringsfasen än."

hur många jäkla ssder har du? vad skulle tävlingen gå ut på då har du tänkt ut det än?

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem

@steffeeh: Priserna på elektronik kommer att fluktuera till tidens ände, beroende på bl.a. tillgång, efterfrågan och aktuell kronkurs. Jag köpte min 1 TB 850 Evo för 2590 kr i april, nu är de uppe i 3290 kr hos samma leverantör. Det är nog sannolikt att de kommer bli billigare över tid, frågan du får ställa dig själv är om du behöver enheten mer än pengarna på kontot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

@steffeeh: Det är nog sannolikt att de kommer bli billigare över tid, frågan du får ställa dig själv är om du behöver enheten mer än pengarna på kontot.

alltid. saker är roligare än pengar även om pengar behövs för saker

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Administrativ avgift

@steffeeh: Kommer rea på black friday osv. Annars så kommer det vara utförsäljning vid nästa generation ^^

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

Annars så kommer det vara utförsäljning vid nästa generation

När det gäller produkter med hög efterfrågan så kan man nog inte räkna med några större utförsäljningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

@steffeeh: Kommer rea på black friday osv. Annars så kommer det vara utförsäljning vid nästa generation ^^

hög förgrågan efter produkten samtidigt som det är lågt antal av diskarna så jag vet inte riktigt vad dom har att sälja ut på rea? dom går ju åt fort som fan ändå så finns inte en chans att 850 evo reas ut.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem

Förstår nu att just 850 evo säkert inte kommer reas ut vid black friday, och om de ändå händer så är de nog minimal rea - inte värt att vänta en extra månad.

Men nu blir de mer dilemma över om man ska skaffa en 850 evo som faktiskt verkar fasas ut ur marknaden kommande tiden för att alla hellre vill satsa på NVMe nu och därmed ha spenderat en massa på nästintill föråldrad hårdvara, eller om man ska punga ut extra mycketpengar o skaffa 960 Evo... iof lär jag nog inte märka nån skillnad med NVMe i mitt datoranvändande.

Har kollat en del kring 860 Evo, men hittar inget kring den, helt ärligt vore de konstigt om dom skulle släppa den serien med tanke på att vi verkar va i slutskedet på SATA SSD -epoken, vet inte vad mer man kan klämma in i Samsungs SATA SSD mer än bättre hållbarhet (vilket dom säkert inte vill bry sej om på randen till en ny SSD generation, dom vill nog hellre att konsumenterna ser att deras nuvarande SSD börjar närma sej sitt slut, och att man då istället skaffar en NVMe)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus X99-A w/ BIOS 3402 | Intel i7 5820k OC @4.4GHz 1.28V w/ Noctua NH-U14S | 16GB Corsair Vengeance DDR4 OC @2666MHz 12-14-14-28 | Asus Geforce GTX970 STRIX OC | EVGA 750 G2 750W | Samsung 850 Evo 1 TB | Windows 10 64-bit | Be-Quiet Silent Base 800 w/ Silent Wings | 2x Dell U2414H OC @72Hz w/ Display Port

Permalänk
Medlem

Men undra om inte prishöjningen har att göra med bristen på varorna just nu. Hög efterfrågan och låg tillgång ger i regel högre priser för att återförsäljarna helt enkelt kan göra så för att få en extra slant.
Som Inet sa så är de brist just nu i Europa (om de stämmer såklart) och känns som att prishöjningen har följt parallelt.
Så om de blir bättre utbud i november/december kanske priserna återgår till de "normala" igen?

Visa signatur

Asus X99-A w/ BIOS 3402 | Intel i7 5820k OC @4.4GHz 1.28V w/ Noctua NH-U14S | 16GB Corsair Vengeance DDR4 OC @2666MHz 12-14-14-28 | Asus Geforce GTX970 STRIX OC | EVGA 750 G2 750W | Samsung 850 Evo 1 TB | Windows 10 64-bit | Be-Quiet Silent Base 800 w/ Silent Wings | 2x Dell U2414H OC @72Hz w/ Display Port

Permalänk
Medlem
Skrivet av steffeeh:

Men undra om inte prishöjningen har att göra med bristen på varorna just nu. Hög efterfrågan och låg tillgång ger i regel högre priser för att återförsäljarna helt enkelt kan göra så för att få en extra slant.
Som Inet sa så är de brist just nu i Europa (om de stämmer såklart) och känns som att prishöjningen har följt parallelt.
Så om de blir bättre utbud i november/december kanske priserna återgår till de "normala" igen?

Med tanke på den höga efterfrågan och folk som står i kö på dom diskar som anländer och att produkten utgår i sortimentet för en nyare modell.

Så skulle jag inte räkna med att detta är självklart.

Visa signatur

Chassi: Ghost S1 Artic White, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: Nzxt-X52 Kraken Minnen Gskill Trident Z 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort: MSI Rtx 2070 Super Ventus Oc PSU: Corsair SF600 Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk

Ja. eller nä.. =P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kethsi:

"EDIT: Jag tänker dock ev tävla ut 1-2 lite mindre SSDer i slutet på året (typ 120/240/250GB diskar som blivit över) , då jag vill ge dem ett bättre hem, och tänkte det kunde vara kul med en tävling. Får se, det är lite i planeringsfasen än."

hur många jäkla ssder har du? vad skulle tävlingen gå ut på då har du tänkt ut det än?

En hel del SSDer. (Har tappat räkningen för länge sedan)

Har väl iaf 4 st 240/250GB SSDer som ligger o samlar damm (projekt som aldrig blev av) och 2 av dem tänkte jag kan bli en kul julklapp. Ang hur... det är mitt stora dilemma. Ena tänkte jag ev ta tillsammans med alla husdjursägare, så något så enkelt som en bild på ens husdjur och dator tillsammans, som jag sen lottar ut en vinnare från, då jag personligen är besatt av katt tråden, men naturligtvis kommer hund och andra husdjur också vara accepterade.

Andra tänkte jag först ett julrim, men jag vet att folk har svårt med dem, så jag försöker hitta på en ny ide.