2st Hörlursförstärkare - Schiit Magni 2 samt Little Dot MKII

Permalänk
Medlem

2st Hörlursförstärkare - Schiit Magni 2 samt Little Dot MKII

Haj

Har införskaffat ett Xonar STX även till extradatorn, och känner att det inte riktigt är värt att använda förstärkare längre.

Jag har en Schiit Magni 2, samt en Little Dot MKII. Rapar upp saxad info i slutet.

Schiit'en (ja, man kan fnissa rätt bra åt det företagsnamnet) köpte jag när jag var på plats i USA men köpte även en separat transformator till 220V, förutom den 110V som följde med, vilkte gick på en extra peng. Antar att strömmen till stärkaren är såpass snäv att det inte blir bra, eller ekonomiskt försvarbart, att ha en transformator som klarar båda spänningarna vilket annars ju går till de flesta prylar. Ni får alltså med både och, om ni har planer att besöka Amerikatt. Den är inte mer än ett par månader gammal och gör sitt jobb. Stärkaren i sig är något av det kraftfullare man kan skaffa sig under flera tusenlappar-strecket och hade inga konstigheter att driva ett par BD DT990 600Ohm.

Vad gäller Little Dot MKII så har jag ägt den i 5-6 år, men bara brukat den i ett halvår, c:a. En elektronrörstärkare som är mysig att titta på, har också en handfull extra-rör ifall något havererar, eller om man bara vill prova att switcha för att marginellt ändra ljudbilden.

Utgångsbud
Schiit Magni: 500+frakt
Little Dot MKII: 500+frakt

Schiit Magni 2 - Produktsida
Frequency Response: 20Hz-20Khz, -0.1db, 2Hz-200KHz, -3dB
Maximum Power, 16 ohms: 1.8W RMS per channel
Maximum Power, 32 ohms: 1.2W RMS per channel
Maximum Power, 50 ohms: 1.0W RMS per channel
Maximum Power, 300 ohms: 260mW RMS per channel
Maximum Power, 600 ohms: 130mW RMS per channel
THD: Less than 0.003%, 20Hz-20KHz, at 1V RMS
IMD: Less than 0.004%, CCIF
SNR: Greater than 102db, unweighted, referenced to 1V RMS
Crosstalk: -70dB, 20 Hz-20KHz
Output Impedance: Less than 0.2 ohms
Gain: 1.5 (3db) or 6 (15.6db), selectable via rear switch
Topology: Fully discrete FET/bipolar, constant feedback through audio band, Class AB, DC coupled throughout
Protection: Standard failsafe DC power input and muting relay
Power Supply: “Wall wart” style 8VA 16VAC transformer, regulated +/- 15V rails with over 4,000uF filter capacitance
Power Consumption: 4W
Size: 5 x 3.5 x 1.25”
Weight: 1 lb

Little Dot MKII - Produktsida Amazon
SEPP (Singled-ended Push Pull) OTL in Class-A
Input: Gold-Plated Unbalanced Phono (RCA) Jacks
Output: 1/4" Gold-Plated Stereo Headphone out
Driver Tubes: 6JI
Power Tubes: 6N6
Frequency Response: 20HZ - 50KHz (-1dB)
THD+N: 0.1% (50mW into 300 ohms)
Suitable Headphone Impedance: 32 - 600 ohms
Input Impedance: 50K ohms
Pre-Amplifier Output Impedance: 600 ohms
Pre-Amplifier Gain: 3-10x (also controlled via gain switches)
Pre-Amplifier Voltage: 10V RMS
Pre-Amplification circuit includes both driver and power tubes
Power Output:
300mW into 300 ohms
200mW into 120 ohms
100mW into 32 ohms
Power Consumption: 28W (228V x 0.124A)
Metric: 210mm (length) by 110mm (width) by 130mm (height)
English: 8.26 inches (length) by 4.33 inches (width) by 4.18 inches (height)
Weight: 2.5 kg or 5.5 lbs.

Utgångsbud
Schiit Magni: 500+frakt
Little Dot MKII: 500+frakt

Jag bor i Huskvarna men arbetar i Linköping, så i trakterna därikring kan affär lösas om det inte blir tal om fraktande med annat alternativ.
Önskas bilder på skick osv ordnar jag det, var lat av mig så här framåt kvällskvisten och lade bara upp produktbilder. Har en historik av ordentliga köp och sälj här på forumet.

Läs hela annonsen här

Permalänk

Lägger 500 + frakt för little dot

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av creepyshadow:

Lägger 500 + frakt för little dot

Skickades från m.sweclockers.com

Noterat

Permalänk
Medlem

Budar 600+frakt för little dot:en

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wefod:

Budar 600+frakt för little dot:en

Också taget

Permalänk
Medlem

Som orientering så tänker jag mig en budgivning som pågår till söndag kväll. Är ledig hela nästa vecka och kan få iväg paketen snarast.

Permalänk
Medlem

Budar 600kr+frakt för schiit.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

Hur är ljudet med Little Dot? Förmodar att en bra DAC måste kompletteras till?

Vakumförstärkare ser så sjukt häftiga ut att jag är väldigt sugen på att köpa

Permalänk
Medlem
Skrivet av eucalyptus:

Hur är ljudet med Little Dot? Förmodar att en bra DAC måste kompletteras till?

Vakumförstärkare ser så sjukt häftiga ut att jag är väldigt sugen på att köpa

Ja alltså, jag har svårt att förklara det. Dessutom var det åratal sedan jag hade igång den överhuvudtaget som sagt, men på head-fi finns en utförlig recension http://www.head-fi.org/t/284835/review-of-the-little-dot-mkii...

Ju bättre källan är (DAC eller ett okej ljudkort), desto bättre blir ju också såklart resultatet
Och ja, den är sjukt mysig att titta på, särskilt när det är dunkelt runtomkring

Permalänk
Medlem

Är det Magni 2 "standard" eller Uber?

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Kommer du röra dig runt linköping något under helgen? Och om det är så att du får ett bud du accepterar kan du i så fall sälja tidigare än söndag kväll?

Jag åker nämligen till Linköping om någon timme och ska vara där till söndag EM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timmy Fox:

Är det Magni 2 "standard" eller Uber?

Standard, den som jag länkat och tagit spec från

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Kommer du röra dig runt linköping något under helgen? Och om det är så att du får ett bud du accepterar kan du i så fall sälja tidigare än söndag kväll?

Jag åker nämligen till Linköping om någon timme och ska vara där till söndag EM.

Absolut, är pengen rätt kan jag tänka mig att runda av. Och som en händelse ska jag faktiskt på visning i Linköping på söndag, så affär kan lösas då. Vilken är du intresserad av?

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Broder Truck:

Absolut, är pengen rätt kan jag tänka mig att runda av. Och som en händelse ska jag faktiskt på visning i Linköping på söndag, så affär kan lösas då. Vilken är du intresserad av?

MKII, 800kr bör väl vara tillräckligt nära nypriset på 1100kr från ebay i tyskland.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broder Truck:

Standard, den som jag länkat och tagit spec från

Ok. Blev osäkert då det är en uber på bilden!
Du har ingen möjlighet att ta dig förbi till Söderköping (30 min från Linköping)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

MKII, 800kr bör väl vara tillräckligt nära nypriset på 1100kr från ebay i tyskland.

Haha, visst, 1320:- med frakt, men 800 är jag nöjd med och det vore smutt att lösa affären utan fraktande!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timmy Fox:

Ok. Blev osäkert då det är en uber på bilden!
Du har ingen möjlighet att ta dig förbi till Söderköping (30 min från Linköping)?

Ah sorry, tack för att du uppmärksammade det. Det vart lite väl sent igårkväll när jag ordnade annonsen Jag uppdaterar annonsen med rätt bilder när jag sitter vid en ordentlig dator.

Oj, det var 5.5 mil till Söderköping och 44 minuter, det känns lite väl tradigt kanske, 1.5 timmes tripp och soppa för 150 spänn. Känns lite ovärt, du har ingen bekant i Linköping som kan agera mellanhand?

Permalänk
Medlem

Så, då är rätt bilder på Schiit'en uppladdade.

Vad gäller bud så leder @huttala på Little Dot MKII med 800:- och affär mellan fyra styck ögon (antar jag), och på Schiit har @sebbeharry ledande bud med 600:-

Förresten sebbe, det står att du bor i Linköping - stämmer det? Eller trakterna av, iallafall.

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Det stämmer bra med mitt bud och möte!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hej,

Jag är från Linköping men bor nu i Kristianstad, så det blir lite svårt med ett möte. Förstår om du hellre föredrar att mötas men jag har kvar mitt bud ifall du kan tänka dig att skicka!

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbeharry:

Hej,

Jag är från Linköping men bor nu i Kristianstad, så det blir lite svårt med ett möte. Förstår om du hellre föredrar att mötas men jag har kvar mitt bud ifall du kan tänka dig att skicka!

Ja, det är såklart lugnt att skicka!

Permalänk
Medlem

Jag ber om ursäkt men måste tyvärr dra tillbaka mitt bud på 600+frakt på schiit magni 2. Oanade utgifter som student och är tvungen att prioritera om!

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

Budar 600+frakt för magnin då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wefod:

Budar 600+frakt för magnin då

Taget, dessvärre trillade det in ett bud via PM på 650+frakt.
Tydligast och minst jobb blir det ju att buda i tråden, det är det föredragna alternativet.

Permalänk
Medlem

Då blev båda stärkarna sålda, tackar för intresse och affärer.