Permalänk
Medlem

Koppla PC till AS301

Någon som vet hur jag ska kopplar in min PC (3.5 jack) till en Yamaha AS301? Fattar ingenting av manualen..

Går det bra att koppla in den med en 3.5 till två RCA i tv eller dvd ingången?

Visa signatur

*AM3 X3, Gtx 560ti, 8gb corsair DDR3 1333mhz*
http:///

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av trinitas:

Någon som vet hur jag ska kopplar in min PC (3.5 jack) till en Yamaha AS301? Fattar ingenting av manualen..

Går det bra att koppla in den med en 3.5 till två RCA i tv eller dvd ingången?

Kan du så koppla via toslink men annars går det att koppla in en dator i vilken lineingång som helst, du ska däremot inte koppla en dator i skivspelaringången (phono) eller nån av utgångarna (rec)

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Tack för ett snabbt svar!

Edit: Är det någon idé att köra 3.5 till toslink än 3.5 till RCA som jag har just nu? Måste köpa en toslink isf

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

*AM3 X3, Gtx 560ti, 8gb corsair DDR3 1333mhz*
http:///

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av trinitas:

Tack för ett snabbt svar!

Edit: Är det någon idé att köra 3.5 till toslink än 3.5 till RCA som jag har just nu? Måste köpa en toslink isf

Skickades från m.sweclockers.com

Du kan inte blanda analoga och digitala signaler, visserligen finns det spdif interface som använder en 3,5mm telekontakt men de är lite ovanliga idag och det är ju dessutom en elektrisk signal medan toslink är optik, det kräver alltså nån typ av omvandlare och tillför inget alls till kvalitet utan ökar bara kostnaden.
Det är en stor fördel att ansluta en dator via toslink för det ger ingen galvanisk förbindelse så risken för störningar i ljudet från datorn minskar så toslink är det man bör sträva efter att använda.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.