Problem med Huawei Honor 8 och Bluetooth hörlurar

Permalänk
Medlem

Problem med Huawei Honor 8 och Bluetooth hörlurar

Hej.

Köpte ett par bluetooth hörlurar till min Honor 8 telefon i dagarna. Men får ett hyfsat olidligt lagg vid användning av dom. Det har inget att göra med att man t.ex. streamar musik då det händer även när man spelar musik som finns lokalt på telefonen.

Lagget blir värre om man för sin hand över den övre delen av telefonen. Kan verkligen blåtanden i telefånen vara så dålig att man inte kan föra handen över den utan att det stör. Man kan alltså inte ha den i fickan och t.ex. gå ut och springa. Jag har googlat runt lite men inte hittat någon lösning på problemet.

Är det någon som haft ett liknande problem och vet med sig hur man löser det? Eller är helt enkelt blåtanden så pass dålig?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av redone:

Hej.

Köpte ett par bluetooth hörlurar till min Honor 8 telefon i dagarna. Men får ett hyfsat olidligt lagg vid användning av dom. Det har inget att göra med att man t.ex. streamar musik då det händer även när man spelar musik som finns lokalt på telefonen.

Lagget blir värre om man för sin hand över den övre delen av telefonen. Kan verkligen blåtanden i telefånen vara så dålig att man inte kan föra handen över den utan att det stör. Man kan alltså inte ha den i fickan och t.ex. gå ut och springa. Jag har googlat runt lite men inte hittat någon lösning på problemet.

Är det någon som haft ett liknande problem och vet med sig hur man löser det? Eller är helt enkelt blåtanden så pass dålig?

Har du provat att para om enheterna med varandra? I övrigt behöver det inte vara just mobilen det är fel på, kan mycket väl vara själva hörlurarna.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem
Skrivet av redone:

Hej.

Köpte ett par bluetooth hörlurar till min Honor 8 telefon i dagarna. Men får ett hyfsat olidligt lagg vid användning av dom. Det har inget att göra med att man t.ex. streamar musik då det händer även när man spelar musik som finns lokalt på telefonen.

Lagget blir värre om man för sin hand över den övre delen av telefonen. Kan verkligen blåtanden i telefånen vara så dålig att man inte kan föra handen över den utan att det stör. Man kan alltså inte ha den i fickan och t.ex. gå ut och springa. Jag har googlat runt lite men inte hittat någon lösning på problemet.

Är det någon som haft ett liknande problem och vet med sig hur man löser det? Eller är helt enkelt blåtanden så pass dålig?

Har du prövat hörlurarna med någon annan telefon/dator?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag använder dagligen bluetooth-högtalare till min honor 8 och upplever inget problem så som du nämner. Visseligen hade min LG G4 något bättre räckvidd men det är inte på något sätt så att honor 8 är dålig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av redone:

Hej.

Köpte ett par bluetooth hörlurar till min Honor 8 telefon i dagarna. Men får ett hyfsat olidligt lagg vid användning av dom. Det har inget att göra med att man t.ex. streamar musik då det händer även när man spelar musik som finns lokalt på telefonen.

Lagget blir värre om man för sin hand över den övre delen av telefonen. Kan verkligen blåtanden i telefånen vara så dålig att man inte kan föra handen över den utan att det stör. Man kan alltså inte ha den i fickan och t.ex. gå ut och springa. Jag har googlat runt lite men inte hittat någon lösning på problemet.

Är det någon som haft ett liknande problem och vet med sig hur man löser det? Eller är helt enkelt blåtanden så pass dålig?

Vilka lurar rör det sig om?

Permalänk
Medlem

Använder en BT högtalare samt Headset till min honor 8, inte haft några problem med det alls.
Så verkar nog vara något konstigt.

Har du testat det du köpte med andra mobiler? Har du testat annan BT enhet med din honor 8.
Behövs nog för utesluta vart felet ligger.

Men nej BT är inte så dåligt i Honor 8.

Permalänk
Medlem

Gammal tråd men min blåtand i min honor 8 är också dålig. Räcker att lägga handen mot övre delen av baksidan så försvinner musiken. Kanske är antennen kass eftersom flera andra inte verkar ha problem. Har även dålig räckvidd till mina högtalare här hemma.

Kanske börjar bli dags för en ny mobil. Har tyvärr ingen telefon att jämföra bt med här hemma.

Skickades från m.sweclockers.com