Fredagspanelen 123: Surface Studio, Nintendo Switch och Geforce GTX 1050 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Åsikter kan man ha, men då ska de vara rättvisa också..

Kan dra lite kort varför jag tycker den är intressant. Alla fakta är hämtade från SweClockers artikel.

Nya OLED-panelen "Touch Bar" verkar onekligen intressant och innovativ. Kan säkert underlätta i vissa applikationer.
Större pekplatta, vilket kan underlätta i grafiska program.
Skärmpanelen är 67% ljusstarkare, 67% högre kontrast och färgomfånget är 25% större.
Vad det gäller 15":aren som jag är intresserad av, så har den Radeon Pro 450. Den är enligt Apple 130% snabbare i 3D-grafiska applikationer, 60% i spel och 57% snabbare när det gäller videoredigering än föregående generation.
SSD:n på upp till 2TB klarar upp till 3.1GB/s och det är till och med snabbare är de jag har i min stationära...
Thunderbolt 3 (USB-C) som klarar 40Gb/s.

Men det är klart... Helt ointressant prestanda och ingen större förbättring mot tidigare. Får nog vika mig och köpa en Windows-laptop när det är dags. https://dl.dropboxusercontent.com/u/64762192/Sweclockers/doh.gif

Du är ju helt fri att köpa en MacBook, tror du den är något för dig köp den och skit i vad andra tycker om datorn.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Du är ju helt fri att köpa en MacBook, tror du den är något för dig köp den och skit i vad andra tycker om datorn.

Skickades från m.sweclockers.com

Självklart är jag det... men det är inte det som är problemet här.

SweClockers är en webplats som väldigt många följer och har därför ett stort inflytande. De tillhandahåller recensioner och påverkar mycket i vad många kommer lägga sina pengar på..
Så länge de är ärliga i detta, så har inte jag några som helst problem.. Men görs det på ett oärligt sätt, där de framhåller vissa företag och sänker andra på felaktiga grunder är det fel. En farhåga är om företag kan köpa sig "reklam" och de går med på att påverka oss läsare/tittare, utan att vi är medvetna om det. Fredagens panel tycker jag lutade åt det hållet.. men det behöver inte vara så.
I sådana fall handlar det om orutinerat folk, vilket det inte är....

Men om man bl.a. kan tycka att Microsofts "iMac" försök som mer eller mindre ser ut som en gaffeltruck (i alla fall första tanken jag fick) är "sjukt cool", "skit snygg" och diverse superlativ.. Då lär man ju även gilla designen i Win8, som ligger på ungefär samma nivå.
Sett industrirobotar som har mer inspirerande design.

Sen rackar de ner på att MBP:n har Skylake, när de inte ens nämner det att även Microsoft nya produkter har det...

När man ser vilka förbättringar som gjorts med nya MBP och lyssnar hur de trots allt tar fram vissa positiva delar, pratar ner och misskrediterar Apple utan orsak.. Undrar jag om de gör det med andra företag också. Det handlar om trovärdighet.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Självklart är jag det... men det är inte det som är problemet här.

SweClockers är en webplats som väldigt många följer och har därför ett stort inflytande. De tillhandahåller recensioner och påverkar mycket i vad många kommer lägga sina pengar på..
Så länge de är ärliga i detta, så har inte jag några som helst problem.. Men görs det på ett oärligt sätt, där de framhåller vissa företag och sänker andra på felaktiga grunder är det fel. En farhåga är om företag kan köpa sig "reklam" och de går med på att påverka oss läsare/tittare, utan att vi är medvetna om det. Fredagens panel tycker jag lutade åt det hållet.. men det behöver inte vara så.
I sådana fall handlar det om orutinerat folk, vilket det inte är....

Men om man bl.a. kan tycka att Microsofts "iMac" försök som mer eller mindre ser ut som en gaffeltruck (i alla fall första tanken jag fick) är "sjukt cool", "skit snygg" och diverse superlativ.. Då lär man ju även gilla designen i Win8, som ligger på ungefär samma nivå.
Sett industrirobotar som har mer inspirerande design.

Sen rackar de ner på att MBP:n har Skylake, när de inte ens nämner det att även Microsoft nya produkter har det...

När man ser vilka förbättringar som gjorts med nya MBP och lyssnar hur de trots allt tar fram vissa positiva delar, pratar ner och misskrediterar Apple utan orsak.. Undrar jag om de gör det med andra företag också. Det handlar om trovärdighet.

Jag har i alla fall upplevt att de är rätt opartiska i tester och deras personliga åsikter i fredagspanelen är ju bara bra att de inte döljer.
De var föresten inte särskilt snälla mot win 8 eller när Xbox one när de släpptes heller
De nämnde kanske inte att det bara satt skylake i MS datorerna. Men de nämnde i alla fall att det var maxwell grafik och ingen Pascal.
Angående designen gillar jag den på både nya Mac och de nya MS prylarna men det känns ju ganska svårt att bli imponerad över designen på en Mac med tanke på hur lite som ändrats utseendemässigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb