NetonNet för bra för att vara sant? upgraderingskit

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2011

NetonNet för bra för att vara sant? upgraderingskit

Hej

Kan detta verkligen stämma ? https://www.netonnet.se/art/komponenter/uppgraderingspaket/mo...

Du får alltså i5 5600k + Z170-GAMING K3 som annars skulle kostat 2389 + 1159kr (dem billigaste butikerna från prisjakt)= 3548kr. Så med andra ord kan man dra slutsatsen att jag betalar bara ca halva priest för moderkortet. Detta låter lite för bra för att vara sant i mina öron.

Jag tänkte vänta på black friday hörde netonnet ska vara med där och då kanske dem sänker priserna ännu mer. Detta låter som sagt lite för bra för att vara sant vad säger ni om detta. Har hört folk klaga på netonnet men inte majoriteten men har hittat en del klagomål på prisjakt.

Tex i5600k för 1900kr medan dem andra säljer för 500-600kr mer? Finns det en chans att i5600k som jag köper så billigt egentligen är en fyndvara som dem vill bli av med? För det går väl ändå inte att märka?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2009

Dealen ser riktigt bra och jag har handlat på Netonnet många gånger utan problem.

Moderkort: MSI Z170A-G45 Gaming RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2133 MHz
Processor: Intel Core i5 6600K Kylning: Cooler Master Hyper 212 EVO
Grafikkort :MSI GTX 1070 Gaming X 8GB Monitor: Asus VG248QE
Chassi: NZXT H440 Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Tangentbord: Steelseries Apex M800 Mus: SteelSeries Sensei wireless

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2010

Känns som någon knappat in fel pris.

EDIT:

SOm personen under mig, så är ju priset utan moms

Define R4 - ASUS Maximus VII Ranger Z97 - i5 4690K - Adata 16GB XPG Inet Edt. - Samsung Evo 850 250GB - MSI GTX 780 TwinFrozr GAMING - Corsair AX 760W 80+ Platinum - Win 8.1 64bit - BenQ 24" XL2420Z

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bollebygd
Registrerad
Nov 2006
Skrivet av harmonica22:

Hej

Kan detta verkligen stämma ? https://www.netonnet.se/art/komponenter/uppgraderingspaket/mo...

Du får alltså i5 5600k + Z170-GAMING K3 som annars skulle kostat 2389 + 1159kr (dem billigaste butikerna från prisjakt)= 3548kr. Så med andra ord kan man dra slutsatsen att jag betalar bara ca halva priest för moderkortet. Detta låter lite för bra för att vara sant i mina öron.

Jag tänkte vänta på black friday hörde netonnet ska vara med där och då kanske dem sänker priserna ännu mer. Detta låter som sagt lite för bra för att vara sant vad säger ni om detta. Har hört folk klaga på netonnet men inte majoriteten men har hittat en del klagomål på prisjakt.

Tex i5600k för 1900kr medan dem andra säljer för 500-600kr mer? Finns det en chans att i5600k som jag köper så billigt egentligen är en fyndvara som dem vill bli av med? För det går väl ändå inte att märka?

+ moms blir ungefär som dom andra butiker

Main: Dell U3011 Fortress II i7 2600k P8P67 Pro GTX 680 SH HD650 O2 amp + DAC
Filserver: Lian Li PC-V354B X10SLH-F E3-1240Lv3 32GB ECC RAM IBM M1015
HTPC: nVidia Shield TV 500GB JVC DLA-X30
DMP-BD310 Denon AVR-4310 Anthem MCA-50 Monolith DF
XTZ 99.36x2/99.26x3 MK II

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2011
Skrivet av nakphud:

Känns som någon knappat in fel pris

Tänkte precis samma sak, vi säger att detta skulle vara fallet och jag beställt när det står det här låga priset har jag rätt som kund att inte betala mer då? Finns det någon sådan lag? Eller kan dem bara säga vi knappade in fel? För när jag kollar på prisjakt hittar jag tex inget på prisjakt i5600k som kostar 1900kr.

Skrivet av roosterx:

+ moms blir ungefär som dom andra butiker

Vad menar du? Är inte allt detta inräknat? När jag lagt in alla produkter i kundvagnen så står det samma pris bara fortsätta till betalningen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Novigrad
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av harmonica22:

Hej

länken går till företagsavdelningen, dvs utan moms.

edit: 3490 med moms

Fractal Design Define R3 | ASUS Z97-AR - Black | i7-4790K | Noctua NH-U9B SE2 | Fractal Design Newton R2 650W |16 GB Kingston HyperX 1600 | Windows 10 64 bit | Asus GTX 1070 Dual | 120+120+250+64 SSD | LG 21:9 | Noctua NF-S12B FLX | Apple Airport Extreme | BBB 250/10

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Jan 2015

@harmonica22:

Exklusive moms såklart ☺️

De har förresten höjt priset på det där paketet nyligen, det kostade 3200:- under en längre period, då var det rätt prisvärt faktiskt.

• Define Nano S • EVGA 1070 SC • Gigabyte Z170N • i7-6700k • Noctua U9B SE2 • HyperX 16 GB 2133MHz • Samsung 850 EVO 500GB • Intel 730 480GB • Pure Power 9 500W • Win 10 home • Acer Predator X34A • Samsung UE48HU7505 4K • Samsung HW-H750 • Sony MDR XB950BT

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2011
Skrivet av Bad boy rune:

edit: 3490 med moms

Satan nu ser jag, hur kunde jag komma in på den damn my bad. Blev så hypad tänkte tom skippa black friday och handla direkt! Tunnelseende.

Skrivet av D-ryd:

@harmonica22:

Exklusive moms såklart ☺️

De har förresten höjt priset på det där paketet nyligen, det kostade 3200:- under en längre period, då var det rätt prisvärt faktiskt.

Det också ahh !

Tack för hjälpen nu fick jag det ur världen iaf blir och vänta på black friday då

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2014

åh det var synd. sitter själv och kollar runt på uppgraderingspaket :/ väntar tålmodigt på black friday också.
Någon som har någon koll på historik när det gäller priser på komponenter? är det värt att vänta eller ska man köpa redan nu?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Reykjavík
Registrerad
Maj 2002
Skrivet av Shaftsway:

åh det var synd. sitter själv och kollar runt på uppgraderingspaket :/ väntar tålmodigt på black friday också.
Någon som har någon koll på historik när det gäller priser på komponenter? är det värt att vänta eller ska man köpa redan nu?

Prisjakt.se har prishistorik.

Skickades från m.sweclockers.com

Råd tas på eget ansvar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2014
Skrivet av harmonica22:

Tänkte precis samma sak, vi säger att detta skulle vara fallet och jag beställt när det står det här låga priset har jag rätt som kund att inte betala mer då? Finns det någon sådan lag? Eller kan dem bara säga vi knappade in fel? För när jag kollar på prisjakt hittar jag tex inget på prisjakt i5600k som kostar 1900kr.
Vad menar du? Är inte allt detta inräknat? När jag lagt in alla produkter i kundvagnen så står det samma pris bara fortsätta till betalningen.

Har varit med om att Netonnet har skrivit "fel" i beskrivning och sen sagt att det är upp till kunden att kolla att priset verkar realistiskt med det som följer med.

Chassi: Fractal Design Define XL R2 Titanium
Grafikkort: ASUS GeForce GTX 660Ti 2GB
Nätaggregat: Silver Power SP-SS500 500W
CPU: Intel Core i7-2700K Processor 3500 MHZ
Moderkort: ASUS ROG MAXIMUS V FORMULA

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2010

*Tråd låst.*

Skrivet av Bad boy rune:

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.