Varför är det helt random när min dator ansluter till det trådlösa?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2015

Varför är det helt random när min dator ansluter till det trådlösa?

Blir helt tokig. Det finns inte ett enda mönster i det här problemet, det uppstår verkligen helt "random".

Felmeddelandet som kommer upp är: "Det går inte att ansluta till X" (X=namnet på det trådlösa nätverket).

Ibland, är datorn direkt uppkopplad när jag startar den.
Ibland, försöker den inte ens att koppla upp.
Ibland, om jag direkt öppnar Firefox - innan den hunnit koppla upp - så kan den inte ansluta.

Det senaste är egentligen det enda problemet som har någon slags gemensam nämnare. Dvs om jag inte låter datorn "ladda lite" precis efter uppstart, utan istället går direkt till Firefox, nej då dyker "Det går inte att ansluta till X" upp.

Vafan är felet?

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Är datorn avstängd på riktigt eller använder du nån form av energisparläge ? har du kollat eter uppdateringar av drivers och firmware till allt ?

Phenom 2 960T (körs x6) med passivt Ninja på Asus Crosshair 4 Asus 4850 och en väldig massa masslagring.Passiv kyld Northq nätdel 450W Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, väldigt tyst, oftast passivt. Datorljud 2kanal: ljudkort/dsp Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop och mätmikrofon.