Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Svalöv
Registrerad
Dec 2008

Noctua grym kvalitet men trasig ;)

Tjena

Jag har/hade ett par Noctua 120 mm fläktar som hängt med i ca 10 år utan problem.
De har alltid varit tysta o fula.
Tills igår, när jag öppnade datorn för rengöring.
När jag tog på fläktbladen så bröts de sönder väldigt lätt.
Jag antar att 10 års värme gjort sitt på plasten.
Det blev till att byta ut de 3 "trasiga" fläktarna och sätta i 3 st corsair jag hade liggande.
Men det här va mest en liten rolig grej som hände o som visar att trots 10 års hårt arbete så var lagrena som nya o knäpptysta.
Tänk nu om de kunde börja göra snygga fläktar med, haha.

Ha de gött
Lars

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Aug 2010
Skrivet av gummybearkiller:

Tjena

Jag har/hade ett par Noctua 120 mm fläktar som hängt med i ca 10 år utan problem.
De har alltid varit tysta o fula.
Tills igår, när jag öppnade datorn för rengöring.
När jag tog på fläktbladen så bröts de sönder väldigt lätt.
Jag antar att 10 års värme gjort sitt på plasten.
Det blev till att byta ut de 3 "trasiga" fläktarna och sätta i 3 st corsair jag hade liggande.
Men det här va mest en liten rolig grej som hände o som visar att trots 10 års hårt arbete så var lagrena som nya o knäpptysta.
Tänk nu om de kunde börja göra snygga fläktar med, haha.

Ha de gött
Lars

Sjukt när plasten går före lagren! Haha!

Dom skulle väl komma med nå fläktar i andra färger nu har jag för mig jag såg. Jag skulle ju inte tacka nej till att nyta ut mina till svarta. Det där beigea sticker liksom i ögonen genom glaset i chassit.

DATOR: Corsair AX760 W | ASUS P8Z77 M Pro | 2500K @ 4,8 Ghz | Gigabyte GTX 980 Ti G1 Gaming @ 1447 MHz Core/8118 MHz Mem| 16 GB RAM | Massa SSDs och HDDs | Noctua NH-D14 | Fractal Design Define R5 ||||
LJUD: Denon AVR-2313 | Monitor Audio RX1 | Dali Lektor Sub | Corsair SP2500 | Rega RP1 | Cambridge 651P (RIAA) | Philips Fidelio X2 | Creative SoundBlaster E5