Varför försvinner Internet på kvällen ....

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2015

Varför försvinner Internet på kvällen ....

jag har en undran ....jag har en bärbar som jag har trådlöst till men också en dator med nätverkskabel till. Har en router som heter Acer RT-AC51U.
Denna vecka har jag tappat nästan internet på kvällarna , är det någon som vet vad det beror på ?
Har inte kunnat vara ute på nätet för jag kommer inte helt enkelt ut .
Den dator som jag har kabel till är det inga problem med .

har kört bredbandskollen och har varit som sämst på nedladning 0,19mbit/s

Jag har fiber . Eftersom min andra dator fungerar jättebra så måste det väl vara routern som inte klarar detta .

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Zion
Registrerad
Apr 2004

Gissningsvis någon granne (eller annat) som kommer hem och startar något som ger dig störningar, testa byta kanal på WiFi:n, har du en android kan du även ladda ner appar som scanar av alla WiFi kanaler och visar vilka som är minst/mest sändning på och då kan du välja den med minst.

Har du otur är det inget annat WiFi utan något annat som startar som inte är skärmat bra nog.

[ i5-6600K @ 4.7Ghz || Corsair H110 GTX || 16GB DDR4 || ASUS Z170 Pro Gaming || Asus ROG 1080 Strix @ 2100+/11Ghz+ ]
Unigine Superposition 1080p; 17487 @ Medium; 4594 @ Extreme
"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Maj 2002

Någon som har djävlats med dig och satt på barnskydd som stänger av internet under en viss tid?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
KLAX
Registrerad
Jan 2004
Skrivet av Bitte59:

jag har en undran ....jag har en bärbar som jag har trådlöst till men också en dator med nätverkskabel till. Har en router som heter Acer RT-AC51U.
Denna vecka har jag tappat nästan internet på kvällarna , är det någon som vet vad det beror på ?
Har inte kunnat vara ute på nätet för jag kommer inte helt enkelt ut .
Den dator som jag har kabel till är det inga problem med .

har kört bredbandskollen och har varit som sämst på nedladning 0,19mbit/s

Jag har fiber . Eftersom min andra dator fungerar jättebra så måste det väl vara routern som inte klarar detta .

Hej,

Jag skulle börjat med att uppgradera firmware på routern samt drivrutinerna på ditt trådlösa nätverkskort.

Jag skulle även kolla att jag sitter på 5GHz-bandet då det generellt sett är ett bättre band, med mindre störningskällor.
Du kan kolla detta i CMD genom att skriva "netsh wlan show interface".

Sitter du på kanal 1-13 så sitter du på 2.4GHz
36-161 på 5GHz.

EDIT:
Som de två ovan skrev så låter det nästan som att någon form av störning händer kvällstid.