Permalänk

bästa skärmarna?

Vilken / vilka tablets har de bästa skärmarna?

Visa signatur

i7 920 oc till 3.3ghz , gtx690, asusp6T, 75"tv som datorskärm, philips HUE och Lightpack i kombination med kodi :)

Permalänk
Skrivet av spikfavoriten:

Vilken / vilka tablets har de bästa skärmarna?

troligen dom med högst upplösning ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk

@Grönahunden:

så enkelt är det inte. ljusstyrka , skärmmaterial (lcd/oled) och finish spelar ju även in. samt färgåtergivning.

funderar på en padda till att ha som digital fotoram.

Visa signatur

i7 920 oc till 3.3ghz , gtx690, asusp6T, 75"tv som datorskärm, philips HUE och Lightpack i kombination med kodi :)

Permalänk
Medlem

@spikfavoriten: Surface och Surface Pro har bra skärmar. Du kan ju kolla t.ex. DisplayMate, iofs. för SP3 men det ger ju en fingervisning. Kanske lite halvdyrt för att användas som fotoram?

Permalänk

@Edge1: aha had no idea, skall googla surface pro.

är det android?

Visa signatur

i7 920 oc till 3.3ghz , gtx690, asusp6T, 75"tv som datorskärm, philips HUE och Lightpack i kombination med kodi :)

Permalänk
Skrivet av spikfavoriten:

@Grönahunden:

så enkelt är det inte. ljusstyrka , skärmmaterial (lcd/oled) och finish spelar ju även in. samt färgåtergivning.

funderar på en padda till att ha som digital fotoram.

okej vad bra då vet du vad du borde söka efter ? vad får du för svar på prisjämförelsesidorna ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

@spikfavoriten: Nej, det är Wintel.

Permalänk
Medlem

Jag har en samsung platta med deras amoled. Så jag är ett stort fan av oled. Funkar väldigt bra på platta!
Skulle jag köpa en platta nu så skulle jag kräva oled.

Permalänk

@lizzard8:

hittar ingen skärmjämförelse mellan surface pro och tab s2.

jag har en känsla av att tab s2 kan ha bättre skärm iom amoled? Frågan är om typ mediamarkt har båda framme så man kan jämföra.

Visa signatur

i7 920 oc till 3.3ghz , gtx690, asusp6T, 75"tv som datorskärm, philips HUE och Lightpack i kombination med kodi :)

Permalänk

Kikade lite på Samsungs S2. Riktigt högupplöst med riktigt djupa och klara färger.