hög ping + packet loss till och från.

Permalänk
Medlem

hög ping + packet loss till och från.

Jag har haft detta problem i mer än ett år nu men oturlig nog så bor jag kvar med mina föräldrar (jag är 21) och det här påverkar inte dom så dom skiter i att kolla upp det hela, vi har telia och har något modem vi fick från dom också efter att förra pajade och nästan varje gång jag startar datorn så tar det 5-10min sen får jag 50%-75% packetloss när jag kör ping test.

den enda fixen jag har hittat är att dra ut internetsladden och sätta in den tills det funkar men nu har jag ny dator och vill helst undvika det vi är 3st pers på olika datorer här det påverkar 2 av oss 3e är en riktig virrpanna så han har säkert samma problem men märker det inte.

och som sagt jag har testat med två datorer min gamla och nya i sign + bytt internet sladd 2 ggr 1a ggn efter rekommendation från telia men det funkade inte alls så får tjata på gamlingarna att ringa igen men mamma tror att dom pratar grekiska eller någonting så hon vill aldrig ringa.

det måste väl vara modemet det är fel på? eller kan det vara något annat som är galet? och finns det något annat sätt jag kan fixa det här än att slita ut internetsladden varenda gång det är en aning irriterande.

och nu bor jag ju så olägligt så vi kan inte ha bättre internet hastighet än vi har utan att gräva för fiber men det vägrar dom också hallelujah! men finns det något jag kan göra för att förbättra uppkopplingen så den blir stabilare för alla 3 här hemma? ibland så blir det galet segt för mig medans dom andra kan vara helt okej och ibland kommer brorsan in skitförbannad och frågar om någon laddar ner eller va fan det laggar så för så det är något som är galet eller är det bara modemet klarar inte 3 datorer?

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kethsi:

laddar ner eller va fan det laggar så för så det är något som är galet eller är det bara modemet klarar inte 3 datorer?

Berätta gärna vad du har för uppkoppling och vilket modem du har, vi är inte tankeläsare.
Sen tror jag säkert det går bra för dig att ringa själv till Telia.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iXam:

Berätta gärna vad du har för uppkoppling och vilket modem du har, vi är inte tankeläsare.
Sen tror jag säkert det går bra för dig att ringa själv till Telia.

uppkoppling hade jag berättat om jag själv visste men det gör jag inte och inte morsan heller hon betalar men vet inte vad hon betalar för.

sist jag ringde telia trodde dom jag var någon bedragare eller något dom ville prata med ägaren av abonnemanget istället.

modemet är technicolor tg799tsvn v2

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14