Ps4 laggar online spec Fifa

Permalänk

Ps4 laggar online spec Fifa

Hej.

Jag har lagg när jag spelar online framförallt fifa, de är väldigt mycket ibland och ibland mindre. På Bf1 händer de ibland men de har alltid känts som fps spel är stabilare och flyter på fast man har sämre uppkoppling. Men de är just fifa jag spelar så jag tar emot alla som kan lösa problemet. De hela började för 2veckor sen.

Jag har 250 Mb internet och på internettest anslutning har jag 100mb up och ner. De jag spelar mot eller med(2v2) har inte lagg eller delay. Kör jag vänskapsmatch och har grön latence så laggar de ändå.

* De jag har testat än konfigurera ny anslutning, ändrat dns till 8.8.8.8 och and dns 8.8.4.4 som många skriver ska funka.

* Jag har testat en annan router och jag har kört med sladden från väggen direkt till PS (utan router).

* Jag har testat wifi.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Har du en dator i samma nät? Om du sätter igång en ping mot 8.8.8.8 och t.ex ping.sunet.se över en tid. Ökar det i svarstiderna då alternativt tappar ping?

Permalänk

@HerrNilsson: Alltså jag har gjort alla möjliga test. Jag har nu dessutom, testat ny operatör men bytte tillbaka för de var lika illa med com hem. Har bredbandsbolaget. Köpte en ny playstation vilken ändå är en investering då jag fick bra pris för min gamla. Kör Nat1 nu... Men de är inte bara fifa nu, nu upplever jag allt. Min kabel som är 25m går även 5 meter utanför huset, jag bytte den men de funkar inte. Det är 250 mb fiber. Bredbandsbolaget skylller på playstation, playstation på EA. Alla bara skyller på varandra men känns som att de är något med fiber modemet, för jag måste vara en av få med dehär problemet.

Det laggar när jag har headset, ljudet brusar. Men speed test visar fortvarande 100mb + upp och ner.

Ingen som har tips?

(Sorrry för sent svar, ska hålla mig uppdaterad nu)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blixtinho:

@HerrNilsson: Alltså jag har gjort alla möjliga test. Jag har nu dessutom, testat ny operatör men bytte tillbaka för de var lika illa med com hem. Har bredbandsbolaget. Köpte en ny playstation vilken ändå är en investering då jag fick bra pris för min gamla. Kör Nat1 nu... Men de är inte bara fifa nu, nu upplever jag allt. Min kabel som är 25m går även 5 meter utanför huset, jag bytte den men de funkar inte. Det är 250 mb fiber. Bredbandsbolaget skylller på playstation, playstation på EA. Alla bara skyller på varandra men känns som att de är något med fiber modemet, för jag måste vara en av få med dehär problemet.

Det laggar när jag har headset, ljudet brusar. Men speed test visar fortvarande 100mb + upp och ner.

Ingen som har tips?

(Sorrry för sent svar, ska hålla mig uppdaterad nu)

Jo, jag tipsade ju dig.
Jag kan omöjligt hjälpa dig om jag inte vet vad du har testat eller om du följer mina råd.
Beskriv exakt hur du har kopplat ditt nät idag och vilken utrustning det finns var (routrar, modem, fiberconverter osv osv).

För att felsöka ett nätverksproblem måste vi börja med att kolla så att svarstiderna är OK.

1. Koppla in en dator med kabel i din router (ta den som sitter i PS4an) och kör igång en ping mot 8.8.8.8 och ping.sunet.se och låt den gå (argument -t i kommandot). Vad får du för svarstider då och ökar de vid något tillfälle? Prova under lång tid. Alternativt kan du använda pingplotter för att få lite bättre historik på det.

2. Om du ser att där är problem när du är kopplad rakt i routern så kopplar du datorn direkt i fiberconvertern istället och gör samma sak. Fortfarande problem? Då är det din ISP du ska kontakta.

Permalänk
Skrivet av HerrNilsson:

Jo, jag tipsade ju dig.
Jag kan omöjligt hjälpa dig om jag inte vet vad du har testat eller om du följer mina råd.
Beskriv exakt hur du har kopplat ditt nät idag och vilken utrustning det finns var (routrar, modem, fiberconverter osv osv).

För att felsöka ett nätverksproblem måste vi börja med att kolla så att svarstiderna är OK.

1. Koppla in en dator med kabel i din router (ta den som sitter i PS4an) och kör igång en ping mot 8.8.8.8 och ping.sunet.se och låt den gå (argument -t i kommandot). Vad får du för svarstider då och ökar de vid något tillfälle? Prova under lång tid. Alternativt kan du använda pingplotter för att få lite bättre historik på det.

2. Om du ser att där är problem när du är kopplad rakt i routern så kopplar du datorn direkt i fiberconvertern istället och gör samma sak. Fortfarande problem? Då är det din ISP du ska kontakta.

Fiberconverter högst upp, kabel därifrån 25 ner till källaren där routern står. Den står på andra våningen,två trappor ner till källaren. En orginal router från bredbandsbolaget. Har funderat på att skaffa en router och en repeter då är de ca 10m max, utan betongväggar emellan. Men de funkade ju så bra i ett år.

okej tack ska testa första altenativet, om jag nu har ps4 sladden i datorn, hur går jag tillväga exakt?

Har kört från väggen till ps och samma resultat. Vad är ISP? Ska testa båda altenativen*

Tack förhjälpen. Är inte alls duktig på IT teknik.

Permalänk
Medlem

Som sagt. En dator och pinga- Lätt till -t efter kommandot så kör den konstant.
https://iihelp.iinet.net.au/How_to_run_a_ping_test#toc_1

ISP är din internetleverantör.

Permalänk
Skrivet av HerrNilsson:

Som sagt. En dator och pinga- Lätt till -t efter kommandot så kör den konstant.
https://iihelp.iinet.net.au/How_to_run_a_ping_test#toc_1

ISP är din internetleverantör.

Okej ska testa när jag kommer hem från jobbet.

Jag har testat med både comhem och bredbandsbolaget, körde comhem men hade samma problem så jag bytte tillbaka. Så de ligger nog inte hos leverantören. Även fast de skyller på playstation och ps skyller på ea.

Antingen är de något med inställngarna eller så är de min router som är sämst. Jag har ingenaning och känner mig desperat. Funderar på seriöst ringa någon tekniker som får komma hem och kika på problemet.

Permalänk

De var längesen men jag löste problemet men jag löste de genom att köpa ett ps 4 pro. Sålde mitt ps 4 sa vad problemet var och de laggade även hos honom men han verkade inte så kräsen och ville ge 1500:-.