Permalänk
Medlem

Att välja tjänsteleverantör

Fiber är nu inne i huset!
Så var det vilken tjänsteleverantör man skulle välja?

De flesta har rekommenderat Bahnhof, med all rätt.
Men deras TV-erbjudande är en ren katastrof!
Om man har två TV-mottagare är man tvungen att ha två(!) TV-abonnemang!
Enligt supporten har de flest bara en TV!

När vi så småningom fick de två TV-boxarna fungerade inte båda fjärrkontrollerna(!)
Det gick dock hjäpligt med Telias gamla fjärrkontroll.

Eftersom vi bor i Norrbotten hade det varit trevligt att kunna se Norrbotten-nytt,
men se det var omöjligt utan vi var hänvisade till Västerbotten-nytt och alla andra lokalnyheter
söderut!

Nu blir det Bredsbandsbolaget istället.

Permalänk
Medlem

Va, vad är detta för dumheter? Kommer få fiber till Mars, var 100% inställd på att äntligen få Bahnhof. (har ringt och sagt upp mittnuvarande Comhem, det var bland det härligaste jag gjort i år) Dock kommer jag ha 2 apparater, får ringa dem och kolla efter.. Detta låter ju ganska korkat.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

hm men man kan ta TV kanalerna från en annan leverantör vad jag vet sen ha Bahnhof för internet . de fungerar här i Fiberstaden Hudiksvall

Ok kan bli dyrare men sen har man önskemål och utbud

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz