Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2015

Böja nätverkskabel?

Hejsan!

Jag ska nu om några dagar få fiber och jag har hållt på och dragit en 30 meters nätverkskabel genom hela huset för att förberedda men det har blivit att jag har böjt på kabeln rätt så många gånger på väg till fiberdosan och jag undrar om detta kan kanske förstöra kabeln på nåt sätt eller att jag tappar i prestanda och stabilitet. Bild har jag här nedan och har inte böjt den mer än så som man ser i bilden:

http://imgur.com/a/wlA9b

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Zion
Registrerad
Apr 2004

Nej, så länge du inte böjer den fram och tillbaka massor är det inget du behöver tänka på. (alltså på samma punkt)

[ i5-6600K @ 4.7Ghz || Corsair H110 GTX || 16GB DDR4 || ASUS Z170 Pro Gaming || Asus ROG 1080 Strix @ 2100+/11Ghz+ ]
Unigine Superposition 1080p; 17487 @ Medium; 4594 @ Extreme
"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falkenberg
Registrerad
Mar 2013

Det där klarar den, min nätverkskabel ligger i en hög bakom datorn då jag har x-antal meter för mycket.

Som ovan sa, sålänge du inte bryter den eller böjer den fram och tillbaks så skadas den inte

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2004

Det där ska inte vara några problem. Har alltid haft botten av ett normalstort drickglas(runt 4cm i diameter) som referens när jag sagt hur mycket man kan böja en nätverkskabel.

Silverstone Sugo SG10 | ASrock Z77 Extreme 4 mATX | Intel Core i5 3570k | 16GB Corsair Vengeance LP 1600mhz | MSI GTX 680 Twin Frozr III | BenQ 2420Z 24" 144hz | Corsair K65 RGB MX Red | Zowie FK1 | Xtrfy XGP-L4

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2015

Ok, tack så mycket för svaren!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2004
Trädvy Permalänk