Är Honor 8 verkligen bra?

Permalänk
Medlem

Batteritiden tycker jag är riktigt bra.
Jag har ändå typ 20 appar som är skyddade.
Kör google fitness,twitch,twitter,instagram etc skyddat så alltid igång.
Skype också skyddat och kör det oftast alltid igång på mobilen.

Laddar aldrig mitt under dagen, så hur någon drainar sin mobil på en halv dag vill jag veta, sitter och kollar youtube istället för jobba antar jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av taggis58:

Usb C har det funnits på andra telefoner före denna , det räcker iregel bara med en kabel med sig, brukar finnas laddare/usb uttag i dom flesta nyare fordon att koppla in sig på.

Jo klart den finns. Det jag menar är att ingen annan har den iom det är så få enheter som använder den. Sen kostar de ju runt 150 kr/st. Bara för kabeln. Men det duger ju till att ladda telefonen som panik. Men jag gillar inte att dra med prylar Till skillnad mot microusb som i princip alla har så är det bättre tillgänglighet. Men det kommer ju givitvis bli bättre.

Visa signatur

.

Permalänk

@fragwolf: Frugan min köpte honor 8 och det verkar vara bra kamera, snabb är den och batteritiden är ok

Permalänk
Medlem
Skrivet av the squonk:

Nåja inte så dåligt, en Ifön laddar ur hela batteriet på en halv dag ...

Nu har jag inte någon Honor 8 men en P9 Plus och den har helt brutal batteritid, dock större batteri och S-AMOLED skärm.

Beror nog på telefon, har en 7 Plus och den har minst det tredubbla i batteri om man jämför.

Skrivet av SpeedRebirth:

Batteritiden på Honor 8 är grym. Jag använder min MYCKET under en dag och brukar ha 20% kvar sen på kvällen. Surfar, kollar youtubeklipp ect så skärmen är aktiv under många timmar och streamar även musik från spotify.
Du har något program i bakgrunden som ligger o suger batteri, tex FB, messenger ect. Inte mobilens fel

Jag har absolut inga appar ens installerade än de som kom med telefonen igång, har iofs inte kollat om det per default ligger saker och drar sjukt med batteri i onödan men i princip är den helt idle frånsett mail-appen. Igår vid 21-tiden hade telefonen 55%, just nu är den nere på 24% och då tände jag skärmen för första gången idag.

Skrivet av foxzox7:

Honor 8 har erkänt bra batteritid och jag har aldrig behövt ladda min under dagen. Det slog dig inte att det kanske är ditt exemplar som är defekt om verkligen alla hyllar dess batteritid?

Ja, det verkar onekligen som om jag fått ett defekt batteri. Sen är det väldigt svårt att veta om batteritiden verkligen är bra eller om man jämför med sin gamla telefon som hade ett dåligt batteri. Ungefär som folk som tokhyllar ett GTX 980 t ex för att de satt med ett GTX 560 Ti innan, det blir liksom lite svårt att relatera

Kikar jag på användande i batteriprocent så har 42,57% gått åt till mobilens viloläge och 8,7% till telefonen är inaktiv. 24,4% är Android OS och 10,99% Google account maager. Sedan jag började skriva det här meddelandet har telefonen tappat ytterligare 2% så något är ju käpprätt med batteriet...

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Hedersmedlem

@trickeh2k: Jag har en Honor 8 och det är totalt sett den bästa telefon jag haft. Batteriet varar länge, så något är fel på din.

Som exempel laddade jag fullt igår förmiddag (runt 11) och har surfat, använt appar, ringt minst 1 timme, troligen 2, skickat massor av meddelande och har nu 05.50 nästa dag 77% kvar.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Beror nog på telefon, har en 7 Plus och den har minst det tredubbla i batteri om man jämför.

Jag har absolut inga appar ens installerade än de som kom med telefonen igång, har iofs inte kollat om det per default ligger saker och drar sjukt med batteri i onödan men i princip är den helt idle frånsett mail-appen. Igår vid 21-tiden hade telefonen 55%, just nu är den nere på 24% och då tände jag skärmen för första gången idag.

Ja, det verkar onekligen som om jag fått ett defekt batteri. Sen är det väldigt svårt att veta om batteritiden verkligen är bra eller om man jämför med sin gamla telefon som hade ett dåligt batteri. Ungefär som folk som tokhyllar ett GTX 980 t ex för att de satt med ett GTX 560 Ti innan, det blir liksom lite svårt att relatera

Kikar jag på användande i batteriprocent så har 42,57% gått åt till mobilens viloläge och 8,7% till telefonen är inaktiv. 24,4% är Android OS och 10,99% Google account maager. Sedan jag började skriva det här meddelandet har telefonen tappat ytterligare 2% så något är ju käpprätt med batteriet...

Iphone 7+ har rätt bra batteritid absolut, men Honor 8 har också bra batteri. Verkligen inte som du beskriver din.
Och att din mobil drar så mycket i viloläge osv är fel.

Min har varit igång 10h nu ex och har 89% batteri kvar. OCh jag kör som sakt en hel del appar skyddade, samt jag kör prestandaläge i energischema.
Kan pressa mycket mer batteritid om man tar bort skyddet på apparna, ändrar energischema etc.

Och när folk säger den har bra batteritid så säger reviews samma, så inte direkt Ragnar 75 som bara säger det.

Permalänk
Medlem

Ja, verkar ha fått en defekt lur helt enkelt. Testade ladda ner en uppdatering igår samt stängde av 4G. Får se om det blur någon skillnad, annars är det bara att skicka in den är ju knappt en månad gammal

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk

lånar tråden lite.
Jag är smått intresserad att gå från min gamla note 3 sm9005 till en honor 8.
Generellt så borde det bli en uppgradering då honor 8 är nyare, och min note 3 har haft oändliga problem att crasha program utan anledning, eller låsa sig och batteriet är slut på en dag.
Är det värt att byta? den ska bara användas till ringa, sms och whatsapp typ. spelar inte längre på mobilen.

Visa signatur

Spec Dator:
Chassi:Fractal Design Define S Mobo:ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING CPU:Intel Core i9 9900K stock Kylare:Cooler Master MasterAir Maker 8 RAM:16Gb DDR4 3000mhz GPU:2080Ti ROG STRIX GAMING OC SSD:Adata SX900 128GB M.2 SSD:Intel 660p 2TB HDD:1TB Seagate Baraquda 7200RPM SSHD:2TB Seagate Firecuda PSU:Corsair RM750x 80+ Gold OS:Windows 10 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av DreinLifeOfYou:

lånar tråden lite.
Jag är smått intresserad att gå från min gamla note 3 sm9005 till en honor 8.
Generellt så borde det bli en uppgradering då honor 8 är nyare, och min note 3 har haft oändliga problem att crasha program utan anledning, eller låsa sig och batteriet är slut på en dag.
Är det värt att byta? den ska bara användas till ringa, sms och whatsapp typ. spelar inte längre på mobilen.

Absolut! Det är en riktigt bra telefon Nu vet jag inte om Tele2 har sitt erbjdande kvar(Honor 8 för 2.495kr) men har dom inte det så kanske OnePlus 3T kan vara intressant.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av DreinLifeOfYou:

lånar tråden lite.
Jag är smått intresserad att gå från min gamla note 3 sm9005 till en honor 8.
Generellt så borde det bli en uppgradering då honor 8 är nyare, och min note 3 har haft oändliga problem att crasha program utan anledning, eller låsa sig och batteriet är slut på en dag.
Är det värt att byta? den ska bara användas till ringa, sms och whatsapp typ. spelar inte längre på mobilen.

Du kan ju lätt köpa ett nytt, fräsht batteri till Note 3. Finns för en billig peng på många nät-butiker för delar och tillbehör till mobiler, mig veterligen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av iMatter:

Du kan ju lätt köpa ett nytt, fräsht batteri till Note 3. Finns för en billig peng på många nät-butiker för delar och tillbehör till mobiler, mig veterligen.

Skickades från m.sweclockers.com

Nja, det är dags att byta, som sagt så är den inte riktigt frisk..

Lär nog bli en honor 8 snarast

Visa signatur

Spec Dator:
Chassi:Fractal Design Define S Mobo:ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING CPU:Intel Core i9 9900K stock Kylare:Cooler Master MasterAir Maker 8 RAM:16Gb DDR4 3000mhz GPU:2080Ti ROG STRIX GAMING OC SSD:Adata SX900 128GB M.2 SSD:Intel 660p 2TB HDD:1TB Seagate Baraquda 7200RPM SSHD:2TB Seagate Firecuda PSU:Corsair RM750x 80+ Gold OS:Windows 10 pro

Permalänk
Avstängd

Det är ingen Samsung Galaxy Note 3, men den funkar absolut!

EDIT@

Skrivet av DreinLifeOfYou:

Nja, det är dags att byta, som sagt så är den inte riktigt frisk..

Lär nog bli en honor 8 snarast

Gick själv från Samsung Galaxy Note 3 --> till --> Samsung Galay S6 Edge+ --> till --> Honor 8.
Note 3 är utan tvekan min bästa telefon jag haft.
1. Köp nytt originalbatteri
2. Fabriksåterställ telefonen & rensa cache/data via safe-boot.
3. Lägg telefonen utan batteri/lucka i en förslutningsbar zip-påse(?) med okokt ris i under 24h(för att driva ut fukt).
4. Köp & sätt i någon av följande SD-kort om du inte redan har gjort det: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=3745782,2833282,3139407,...
5. Försök få tag på det bästa mobilskalet till din Note 3: Urban Armor Gear. De tillverkas inte längre, så good luck!

Gl Hf #BestPhone.

Mvh r3mpuh

Permalänk
Skrivet av r3mpuh:

Det är ingen Samsung Galaxy Note 3, men den funkar absolut!

EDIT@

Gick själv från Samsung Galaxy Note 3 --> till --> Samsung Galay S6 Edge+ --> till --> Honor 8.
Note 3 är utan tvekan min bästa telefon jag haft.
1. Köp nytt originalbatteri
2. Fabriksåterställ telefonen & rensa cache/data via safe-boot.
3. Lägg telefonen utan batteri/lucka i en förslutningsbar zip-påse(?) med okokt ris i under 24h(för att driva ut fukt).
4. Köp & sätt i någon av följande SD-kort om du inte redan har gjort det: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=3745782,2833282,3139407,...
5. Försök få tag på det bästa mobilskalet till din Note 3: Urban Armor Gear. De tillverkas inte längre, så good luck!

Gl Hf #BestPhone.

Mvh r3mpuh

Hjälper inte å fabriksåterställa den... punkt. kommer aldrig köpa en samsung igen, eller iphone för de...
Och tycker det inte är värt att försöka fixa den då den är extremt ful.
MEN Tack för tipset.

Visa signatur

Spec Dator:
Chassi:Fractal Design Define S Mobo:ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING CPU:Intel Core i9 9900K stock Kylare:Cooler Master MasterAir Maker 8 RAM:16Gb DDR4 3000mhz GPU:2080Ti ROG STRIX GAMING OC SSD:Adata SX900 128GB M.2 SSD:Intel 660p 2TB HDD:1TB Seagate Baraquda 7200RPM SSHD:2TB Seagate Firecuda PSU:Corsair RM750x 80+ Gold OS:Windows 10 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av DreinLifeOfYou:

Nja, det är dags att byta, som sagt så är den inte riktigt frisk..

Lär nog bli en honor 8 snarast

Jag väger i mellan en Honorate (H8) och en fet Xiaomi med Snapdragon 820. Gillar avläsaren på H8an och den blåa färgen, men Xiaomin är snabbare, bättre GPU, bättre batteritid och går att byta batteri i så mycket enklare. Finns en massa pros & cons.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MultiMan:

@trickeh2k: Jag har en Honor 8 och det är totalt sett den bästa telefon jag haft. Batteriet varar länge, så något är fel på din.

Som exempel laddade jag fullt igår förmiddag (runt 11) och har surfat, använt appar, ringt minst 1 timme, troligen 2, skickat massor av meddelande och har nu 05.50 nästa dag 77% kvar.

Skrivet av trickeh2k:

Ja, verkar ha fått en defekt lur helt enkelt. Testade ladda ner en uppdatering igår samt stängde av 4G. Får se om det blur någon skillnad, annars är det bara att skicka in den är ju knappt en månad gammal

Avslutar med att med att jag fortfarande är på samma laddning från i onsdags som jag skrev om i inlägget. Nu har jag 41% kvar, men då har telefonen inte använts speciellt mycket senaste 12 timmarna, men det visar att även viloläget är strömsnålt.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

@MultiMan: Det verkar ha blivit markant bättre efter uppdateringen isf. Nu är det 74% kvar och det har gått lite mer än ett dygn, dock harvden i princip inte använts alls.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av ch1ppo:

@MsSmith: Fråga. Vi kommer att få möjligheten att välja en iPhone eller en Honor 8 till jobbet. Har idag en Samsung G S4 som jag är nöjd med förutom en sak. I kontaktboken finns det möjlighet att lägga in för- och efternamn samt företagsnamn. Problemet som jag har är att företagsnamnet inte syns vid inkommande samtal. Enda sättet, som jag vet, är att lägga det i för- och efternamnsfältet men det är inget som jag tycker fungerar i längden.

Hur fungerar det i de mer "nyare" telefonerna är den S4 jag har idag. Någon funktion som finns i nya Honor 8. iPhone har i dag denna möjlighet då för- och efternamn syns sen en mindre text med företagsnamnet.

Nu så!

Skrivet av trickeh2k:

Really? Har den som arbetstelefon och batteriet är katastrof. Den laddar ur minst halva batteriet på en dag utan att jag nästan ens använder den alls. Enda jag gör är att ringa och maila i den. Sämsta batteritiden jag någonsin upplevt på en telefon.

Tyckte precis som du när jag fick den. Den kunde ligga över natten och ladda ur 30%. Men det har kommit en stor uppdatering till minst version 4.1 av deras mjukvara och nu är batteritiden som den ska

Permalänk
Medlem

Köpte för 2500 via tele2 kampanjen. Är supernöjd, kört med Samsung Galaxy 3-4-5-6 och tycker att denna är bättre generellt.

Visa signatur

Macbook Pro 13" Retina 2015 - i5 @ 2.7Ghz - Intel Iris 6100 1536MB - 8GB 1867Mhz

Permalänk
Medlem

Det blir nog en Mi 5 för min del, dels för att den är billigare och snabbare. H8 har ju egenfunktionsknapp / läsare, men batteriet är nästan hopplöst att byta själv. På Xiaomin är det ett par skruvar och tar typ 10 min att göra.

Permalänk
Medlem

http://www.gsmarena.com/meizu_m3x-8452.php

Ny fin blå lur, (som Honor 8an) men är osäker om Mediatek Helio P20 är ett bra val. Beror väl på pris antar jag. Sedan är den för stor för mig, 5.5'.

Permalänk
Medlem

Jag hade helt klart valt en oneplus 3 med eller utan T istället. verkar vara top 3 android telefon just nu och priset kan säkert göra den till nr 1 för många.