Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2016

Högt ping

Hej!

Jag kan inte spela bf1 online längre och har kontaktat EA angående detta. Dem bad mig göra ett test med UOTrace och att skicka in resultaten till dem. Dem konstaterade att det var mellan mig(min dator) och min internetleverantör som felet/"fördröjningen" låg. Det sämsta värdet jag fick mellan mig och min internetleverantör var ca 300ms...

Jag kontaktade min internetleverantör som körde samma test från sin dator(men antagligen inte mot EA's server) Han konstaterade att det inte var något fel alls på deras uppkoppling och hävdade att det är EA's server som är överbelastad...?

vad ska jag göra?
skicka in resultaten på mina mätningar till dem?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2013

Posta dina resultat här, så vi kan se vart du har problem.

Hur menar du med att du inte kan spela, går det trögt eller kan du inte ens logga in?

Att personen du talade med på din ISP gör ett test från sin dator är minst sagt bristfällande, deras förutsättningar kan se helt annorlunda ut än vad dina gör.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2016

@Archane: Det kan jag göra, jag kan inte ens logga in när jag startar spelet.

Host Name IP Address Hop Ping Time Ping Avg % Loss Pkts r/s Ping best/worst
81-21-209-1.c-sam.se 81.21.209.1 1 3ms 4ms 0% 101 / 101 1ms / 101ms
te3-4.bb1-kn7-sto.lidero.net 62.101.35.117 2 2ms 6ms 0% 101 / 101 1ms / 301ms
te3-2-43.car001-kn7-sto.lidero.ne62.101.55.5 3 1ms 7ms 0% 101 / 101 1ms / 194ms
te0-0-0-3.nr11.b038034-0.sto03.at149.6.168.113 4 2ms 2ms 0% 101 / 101 1ms / 4ms
te0-0-2-3.agr12.sto03.atlas.cogen154.25.3.161 5 2ms 2ms 0% 101 / 101 2ms / 3ms
te0-7-0-22.ccr21.sto03.atlas.coge130.117.51.97 6 3ms 2ms 0% 101 / 101 2ms / 4ms
be2281.ccr41.ham01.atlas.cogentco154.54.63.1 7 25ms 24ms 0% 101 / 101 24ms / 25ms
be2815.ccr41.ams03.atlas.cogentco154.54.38.205 8 33ms 33ms 0% 101 / 101 33ms / 34ms
be2434.agr21.ams03.atlas.cogentco130.117.2.241 9 34ms 33ms 0% 101 / 101 33ms / 36ms
tata.ams03.atlas.cogentco.com 130.117.15.102 10 34ms 33ms 0% 101 / 101 33ms / 36ms
if-ae-6-2.tcore1.FNM-Frankfurt.as195.219.194.150 11 143ms 143ms 0% 100 / 101 143ms / 149ms
if-ae-7-2.tcore1.FR0-Frankfurt.as195.219.50.1 12 143ms 143ms 0% 100 / 100 143ms / 164ms
* Unknown Host * 195.219.50.222 13 145ms 145ms 0% 100 / 100 145ms / 170ms
unknown.prolexic.com 72.52.48.202 14 36ms 36ms 0% 100 / 100 36ms / 37ms
unknown.prolexic.com 72.52.48.205 15 37ms 37ms 0% 100 / 100 36ms / 74ms
* Unknown Host * 0.0.0.0 16 0ms
unknown.prolexic.com 209.200.168.132 17 113ms 113ms 0% 100 / 100 113ms / 114ms
* Unknown Host * 159.153.93.2 18 123ms 100% 0 / 100
* Unknown Host * 159.153.226.70 19 124ms 100% 0 / 100
* Unknown Host * 159.153.226.67 20 123ms 100% 0 / 100

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2008
Skrivet av Trollsand:

@Archane: Det kan jag göra, jag kan inte ens logga in när jag startar spelet.

Host Name IP Address Hop Ping Time Ping Avg % Loss Pkts r/s Ping best/worst
81-21-209-1.c-sam.se 81.21.209.1 1 3ms 4ms 0% 101 / 101 1ms / 101ms
te3-4.bb1-kn7-sto.lidero.net 62.101.35.117 2 2ms 6ms 0% 101 / 101 1ms / 301ms
te3-2-43.car001-kn7-sto.lidero.ne62.101.55.5 3 1ms 7ms 0% 101 / 101 1ms / 194ms
te0-0-0-3.nr11.b038034-0.sto03.at149.6.168.113 4 2ms 2ms 0% 101 / 101 1ms / 4ms
te0-0-2-3.agr12.sto03.atlas.cogen154.25.3.161 5 2ms 2ms 0% 101 / 101 2ms / 3ms
te0-7-0-22.ccr21.sto03.atlas.coge130.117.51.97 6 3ms 2ms 0% 101 / 101 2ms / 4ms
be2281.ccr41.ham01.atlas.cogentco154.54.63.1 7 25ms 24ms 0% 101 / 101 24ms / 25ms
be2815.ccr41.ams03.atlas.cogentco154.54.38.205 8 33ms 33ms 0% 101 / 101 33ms / 34ms
be2434.agr21.ams03.atlas.cogentco130.117.2.241 9 34ms 33ms 0% 101 / 101 33ms / 36ms
tata.ams03.atlas.cogentco.com 130.117.15.102 10 34ms 33ms 0% 101 / 101 33ms / 36ms
if-ae-6-2.tcore1.FNM-Frankfurt.as195.219.194.150 11 143ms 143ms 0% 100 / 101 143ms / 149ms
if-ae-7-2.tcore1.FR0-Frankfurt.as195.219.50.1 12 143ms 143ms 0% 100 / 100 143ms / 164ms
* Unknown Host * 195.219.50.222 13 145ms 145ms 0% 100 / 100 145ms / 170ms
unknown.prolexic.com 72.52.48.202 14 36ms 36ms 0% 100 / 100 36ms / 37ms
unknown.prolexic.com 72.52.48.205 15 37ms 37ms 0% 100 / 100 36ms / 74ms
* Unknown Host * 0.0.0.0 16 0ms
unknown.prolexic.com 209.200.168.132 17 113ms 113ms 0% 100 / 100 113ms / 114ms
* Unknown Host * 159.153.93.2 18 123ms 100% 0 / 100
* Unknown Host * 159.153.226.70 19 124ms 100% 0 / 100
* Unknown Host * 159.153.226.67 20 123ms 100% 0 / 100

Hej, av det man kan läsa utav detta är att redan på dem tre första "hoppen" har du svarstid på upp till 300ms vilket är väldigt dåligt om du vill spela online. Detta indikerar att felet ligger mellan dig och din internetleverantör.

Du kan i windows öppna cmd och skriva kommandot tracert www.google.se om du ser liknande resultat där så är det ju 100% inget med EA att göra.

Förslag om du inte redan gjort det, starta om din router eller koppla in din dator direkt i internet-uttaget. se om det är någon skillnad.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2016
Skrivet av Giv:

Hej, av det man kan läsa utav detta är att redan på dem tre första "hoppen" har du svarstid på upp till 300ms vilket är väldigt dåligt om du vill spela online. Detta indikerar att felet ligger mellan dig och din internetleverantör.

Du kan i windows öppna cmd och skriva kommandot tracert www.google.se om du ser liknande resultat där så är det ju 100% inget med EA att göra.

Förslag om du inte redan gjort det, starta om din router eller koppla in din dator direkt i internet-uttaget. se om det är någon skillnad.

Hej, okej tack för hjälpen då är det alltså bara min Internetleverantör som kan åtgärda mitt problem? Eftersom att dem inte verkar förstå när jag försöker förklara mitt problem för dem så undrar jag om du kanske har något tips på hur jag kan formulera mig.

Jag har ingen router mellan internet/datauttaget och min dator och jag har redan testat att koppla ut internetkabeln men det är ingen skillnad. Har också testat att uppdatera, ominstallera och återställa nätverksdrivrutiner och nätverksinställningarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2013

@Giv: Nja, att han har hög ping mot just sin ISP:s switchar måste inte betyda att det innebär några bekymmer för hans länk mot EA, det kan vara hans ISP som inte prioriterar ping-paket något nämnvärt.

@Trollsand: Med tanke på att du inte har någon packet loss och din ping toppar i 300ms skulle jag inte peka på din svarstid som orsak till att du inte kan lira Battlefield 1 över huvud taget. Snarare skulle jag tro att det handlar om något IP- eller portrelaterat.

Kursiv text är riktad mot andra läsare som försöker hjälpa dig.

Har du testat att installera om Battlefield 1? (Installationsprocessen kan återskapa öppna portar i din brandvägg som kan ha stängts av någon anledning)

Har du möjlighet att testa med en annan dator inkopplad? (Hjälper oss att avgöra om problemet är hårdvarurelaterat)

Har du fått något meddelande från din ISP om att de har gjort något med din tjänst? Har de nyligen haft ett servicearbete? (Kan din ISP ha tvingat över dig till NAT:ade IP-adresser som ställer till det för Battlefield-klienten?)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2016
Skrivet av Archane:

@Giv: Nja, att han har hög ping mot just sin ISP:s switchar måste inte betyda att det innebär några bekymmer för hans länk mot EA, det kan vara hans ISP som inte prioriterar ping-paket något nämnvärt.

@Trollsand: Med tanke på att du inte har någon packet loss och din ping toppar i 300ms skulle jag inte peka på din svarstid som orsak till att du inte kan lira Battlefield 1 över huvud taget. Snarare skulle jag tro att det handlar om något IP- eller portrelaterat.

Kursiv text är riktad mot andra läsare som försöker hjälpa dig.

Har du testat att installera om Battlefield 1? (Installationsprocessen kan återskapa öppna portar i din brandvägg som kan ha stängts av någon anledning)

Har du möjlighet att testa med en annan dator inkopplad? (Hjälper oss att avgöra om problemet är hårdvarurelaterat)

Har du fått något meddelande från din ISP om att de har gjort något med din tjänst? Har de nyligen haft ett servicearbete? (Kan din ISP ha tvingat över dig till NAT:ade IP-adresser som ställer till det för Battlefield-klienten?)

Okej, jag har testat att ominstallera bf1 utan resultat.

Jag har ingen möjlighet att testa spelet på en annan dator.
Ska inte påstå att jag vet att det inte är hårdvarurelaterat, men eftersom att mitt problem startade för två dagar sen och att jag har spelat bf1 online innan det utan problem får mig att tvivla på att det skulle vara det. Men som sagt jag kan inte påstå att jag är säker på det.

Jag har inte fått något meddelande från min ISP om att dem har gjort några ändringar eller att det skulle vara några störningar.

Jag testade för ca 2 veckor sen att installera ExpressVPN men har bara haft den ansluten när jag har surfat på internet. För två dagar sen när mitt problem uppstod så avinstallerade jag ExpressVPN på grund av att jag misstänkte att det kunde vara problemet. Kan det ha något med det här att göra?

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2013

@Trollsand: Hårdvarurelaterat kan det alltid vara, antingen om Battlefield lagt ut en uppdatering som fört med sig problem med just dina drivrutiner, eller vice versa - att just din hårdvara har automatiskt uppdaterat drivrutiner som får problem med Battlefield. Inte särskilt vanligt dock, nej.

Har haft tidigare erfarenhet att en installation av VPN klient följt av avinstallation så har klienten tagit med sig mer än vad den tillförde i borttagningsprocessen. Har du kört Windows Update sedan du avinstallerade klienten? Om inte, testa det, och efter att Windows Update sökt efter nya uppdateringar titta under fliken för alternativa uppdateringar och kryssa i allt du ser som kan vara nätverksrelaterat, installera dessa, starta om datorn och testa starta spelet igen.

Funkar inte detta går jag bet på var jag kan tänka mig var orsaken ligger. Nästa steg för min del hade varit att prata med EA, men eftersom du redan gjort detta så blir det att ligga på mer på din ISP så de utför en ordentligare felsökning än den de gjorde sist.

Hade jag varit du, och varit desperat, så hade jag även testat att formatera om datorn, det är dock ingen garanti på att det löser någonting, samtidigt som det är mycket jobb för liten chans av resultat.

Råkar du komma fram till en lösning - glöm inte att skriva ner i denna tråd vad som var lösningen så att fler kan ta hjälp av tråden!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2016
Skrivet av Archane:

@Trollsand: Hårdvarurelaterat kan det alltid vara, antingen om Battlefield lagt ut en uppdatering som fört med sig problem med just dina drivrutiner, eller vice versa - att just din hårdvara har automatiskt uppdaterat drivrutiner som får problem med Battlefield. Inte särskilt vanligt dock, nej.

Har haft tidigare erfarenhet att en installation av VPN klient följt av avinstallation så har klienten tagit med sig mer än vad den tillförde i borttagningsprocessen. Har du kört Windows Update sedan du avinstallerade klienten? Om inte, testa det, och efter att Windows Update sökt efter nya uppdateringar titta under fliken för alternativa uppdateringar och kryssa i allt du ser som kan vara nätverksrelaterat, installera dessa, starta om datorn och testa starta spelet igen.

Funkar inte detta går jag bet på var jag kan tänka mig var orsaken ligger. Nästa steg för min del hade varit att prata med EA, men eftersom du redan gjort detta så blir det att ligga på mer på din ISP så de utför en ordentligare felsökning än den de gjorde sist.

Hade jag varit du, och varit desperat, så hade jag även testat att formatera om datorn, det är dock ingen garanti på att det löser någonting, samtidigt som det är mycket jobb för liten chans av resultat.

Råkar du komma fram till en lösning - glöm inte att skriva ner i denna tråd vad som var lösningen så att fler kan ta hjälp av tråden!

Tack så mycket! Ska köra Windows update och se om den hittar något.

Jag har skickat in resultaten på ping testet till min ISP nu och tjatat lite extra på att dem ska lösa det här åt mig.
Jag avvaktar ett tag med formateringen med tanke på vad du säger, lite chans och mycket jobb.

Självklart så postar jag lösningen här när jag har fått reda på den!

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2013

Jag har till och från en fungerande ping 35-37, men ibland så får jag en hög latens på 500 ms eller mer. Ibland kan jag spela timmar och det fungerar för att nästa stund ha en för hög latens i 2-4 timmar. Detta gäller i andra spel också vilket får mig att misstänka min ISP!

Vilken IP har Bf 1 till EAs server om jag själv vill testa att se min uppkoppling?

Intel i7-6700 4,0 GHz , Geforce GTX 1080, ASUS Z170 PRO GAMING , Kingston SSD Now UV400 240GB, Crucial® MX300 525GB 2.5 SSD, Corsair Vengeance LPX DDR4 2133MHz 16GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2012
Skrivet av Giv:

Hej, av det man kan läsa utav detta är att redan på dem tre första "hoppen" har du svarstid på upp till 300ms vilket är väldigt dåligt om du vill spela online. Detta indikerar att felet ligger mellan dig och din internetleverantör.

Men man kan även läsa ut att max-värdet till 14:e hoppet är 37ms
unknown.prolexic.com 72.52.48.202 14 36ms 36ms 0% 100 / 100 36ms / 37ms

Detta indikerar att felet inte ligger där du påstår.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2016
Skrivet av madtop:

Men man kan även läsa ut att max-värdet till 14:e hoppet är 37ms
unknown.prolexic.com 72.52.48.202 14 36ms 36ms 0% 100 / 100 36ms / 37ms

Detta indikerar att felet inte ligger där du påstår.

Jag hopps verkligen att det kan vara så som du säger, en person från EA's support konstaterade idag genom att läsa min msinfo fil/ krasch rapporter att det kunde vara en eller flera MSI program/drivrutiner som hindrar bf1 från att ansluta till deras server. Jag ska avinstallera alla program som är associerade med MSI och testa att starta bf1 ett par gånger, efter det ska jag skapa en ny msinfo fil och skicka till dem om det nu inte skulle lösa mitt problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2016

Jag blir tokig på det här, har testat alla tips, tricks och knep som jag har fått tag/reda på nu men ingenting får mitt anslutnings problem löst...

varför fungerar det inte längre?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2014
Skrivet av Trollsand:

varför fungerar det inte längre?

Hur jag läser det är att det är länk/routing problem mellan Amsterdam till Frankfurt, din ping där mellan ökar med 100 ms. Så varken EA/Origin eller din ISP kan göra nåt, om de inte ändrar sin routing.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2013

@VexedRelic: Tja, om OP kommer tillräckligt långt i sin diskussion med sin ISP så kan han få dem att kontakta sin peering-distributör och ta upp problemet med dem. Vanligtvis kräver det dock en mängd felanmälningar för att en ISP ska ta det steget dock, men försöka duger.

@Trollsand: Vilken internetleverantör (ISP) har du? Se om du kan få någon annan med samma ISP att kolla om de har samma problem, gärna om de råkar bo i närheten av dig, eller delar samma stadsnät/kommunikationsoperatör om du kan få fram även det. Om exempelvis din granne har dessa förutsättningar, och det funkar för denne, så har du till stor del konstaterat att problemet inte ligger hos din ISP.

Annars, kriga vidare med din ISP, se om du kan få ärendet vidarebefordrat till "third line support" och be dem ta diskussion med EA om problemet. Notera att för att en ISP ska ta det steget så brukar de vanligtvis invänta ett gäng felanmälningar innan de lägger tid på det - få med så mycket underlag som du kan få fram innan du ringer.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2016
Skrivet av Archane:

@VexedRelic: Tja, om OP kommer tillräckligt långt i sin diskussion med sin ISP så kan han få dem att kontakta sin peering-distributör och ta upp problemet med dem. Vanligtvis kräver det dock en mängd felanmälningar för att en ISP ska ta det steget dock, men försöka duger.

@Trollsand: Vilken internetleverantör (ISP) har du? Se om du kan få någon annan med samma ISP att kolla om de har samma problem, gärna om de råkar bo i närheten av dig, eller delar samma stadsnät/kommunikationsoperatör om du kan få fram även det. Om exempelvis din granne har dessa förutsättningar, och det funkar för denne, så har du till stor del konstaterat att problemet inte ligger hos din ISP.

Annars, kriga vidare med din ISP, se om du kan få ärendet vidarebefordrat till "third line support" och be dem ta diskussion med EA om problemet. Notera att för att en ISP ska ta det steget så brukar de vanligtvis invänta ett gäng felanmälningar innan de lägger tid på det - få med så mycket underlag som du kan få fram innan du ringer.

Min ISP är csam, lokalt bolag i Södertälje/Nykvarn. Han som har hand om mitt ärende spelar själv Battlefield 1 och han har inga problem alls med det. Jag testade att starta star wars battlefront genom Origin och jag har inga problem alls att ansluta till den servern.

Vad menar du med att få fram underlag? Jag har skickat in ca 4 olika UOTrace filer och förklarat mitt problem och hur jag har försökt att åtgärda det och vad som skulle kunna vara problemet osv.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2013

@Trollsand: Ok, ja då tittar vi återigen på din utrustning. Vad har du för dator, byggt den själv eller köpt färdigmonterad? Vad har datorn för fabrikat (ex. HP, Dell, Asus)?

Du körde igenom Windows update tidigare? Ingen uppdatering som misslyckades eller lämnades urkryssad?

Vad kör du för operativsystem? Vilken utgåva (Windows Vista, 7, 10)?

EDIT:
Med underlag menade jag utförlig lista på åtgärder du försökt, eventuell lista på andra kunder med samma problem.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2016

@Archane: Jag har byggt min dator själv,

Moderkort: MSI Z170A GAMING M3, Socket-1151
Processor: Intel Core i5-6600K Skylake
Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming
RAM: HyperX Predator DDR4 3000MHz 16GB 2x8
PSU: Corsair RM850x 850W
Lagring: 1x Samsung SSD 840 EVO 120GB & 2x Seagate SSHD firecuda 1TB
OS: Win 10 PRO 64Bit

Japp jag har testat att söka efter uppdateringar men den hittar inga.
Jag har försökt att hitta andra som har samma problem som jag har men det verkar bara vara jag med det här problemet...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Orussia
Registrerad
Jun 2012
Skrivet av Trollsand:

@Archane: Jag har byggt min dator själv,

Moderkort: MSI Z170A GAMING M3, Socket-1151
Processor: Intel Core i5-6600K Skylake
Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming
RAM: HyperX Predator DDR4 3000MHz 16GB 2x8
PSU: Corsair RM850x 850W
Lagring: 1x Samsung SSD 840 EVO 120GB & 2x Seagate SSHD firecuda 1TB
OS: Win 10 PRO 64Bit

Japp jag har testat att söka efter uppdateringar men den hittar inga.
Jag har försökt att hitta andra som har samma problem som jag har men det verkar bara vara jag med det här problemet...

Angående moderkortet: "GAMING LAN with LAN Protect, powered by Killer™: The best online gaming experience with lowest latency"
Jag har hört mycket dåligt om Killer nätverkskort, om de är sanna eller inte vet jag ej, hur man skulle lösa det vet jag inte heller. Så inte säker på att det tillför något att påpeka det, men kanske värt att felsöka den delen. Har du tillgång till typ ett externt nätverkskort eller liknande för att kolla om det fungerar bättre?

Chassi: Fractal Design Define R4 CPU: AMD Ryzen 1600
Ram: Corsair 3000MHz 16GB Moderkort: Asus Prime B350
Disk: Samsung 850 256GB SSD Grafikkort: Gigabyte GTX 780 Windforce OC
CPU Kylare: Prolimatech Mega Shadow PSU: EVGA Supernova G3 650W
Skärm: BenQ 24" LED XL2420T OS: Windows 10 Home 64-bit

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2013

@Trollsand: Vad får du mer specifikt för felmeddelande när du försöker logga in på BF, någon sifferkod? Hur långt kommer du innan det tar stopp?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2003

Installera pingplotter och testa medan du spelar. Uppstår problemet så hoppar du ut ur spelet och
kollar hur det ser ut i pingplotter.

Kör testet med 1 sekunds intervall mot spelservern om det är möjligt. Annars kan du använda
8.8.8.8 alternativt ping.sunet.se att testa mot.

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2016

@SanyaIV: Okej, själv har jag inte hört något dåligt om Killer nätverkskort. Tyvärr så har jag inget externt nätverkskort att testa kanske får testa att köpa nytt moderkort? haha, vad less jag blir...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2016

@Archane: får inte upp någon hint om vad det kan vara för fel mer än att jag är offline och att jag ska spela offline campaign istället...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2003
Skrivet av Trollsand:

@SanyaIV: Okej, själv har jag inte hört något dåligt om Killer nätverkskort. Tyvärr så har jag inget externt nätverkskort att testa kanske får testa att köpa nytt moderkort? haha, vad less jag blir...

Läs mitt inlägg och testa med pingplotter.

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2016

@BrusE: Hänger inte riktigt med på vad du menar, jag kan inte komma in i matchmaking över huvud taget. Jag startar bf1 och väntar flera minuter i start/ladd skärmen innan jag kommer in i spelmenyn och där står det att jag är offline inget annat. Det finns en knapp som heter "go online" när jag trycker på den så blir alla funktioner i menyn låsta och det står att den ansluter, väntar ca 5min för att sen hoppa tillbaka till ruta ett igen. Väldigt frustrerande...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2003
Skrivet av Trollsand:

@BrusE: Hänger inte riktigt med på vad du menar, jag kan inte komma in i matchmaking över huvud taget. Jag startar bf1 och väntar flera minuter i start/ladd skärmen innan jag kommer in i spelmenyn och där står det att jag är offline inget annat. Det finns en knapp som heter "go online" när jag trycker på den så blir alla funktioner i menyn låsta och det står att den ansluter, väntar ca 5min för att sen hoppa tillbaka till ruta ett igen. Väldigt frustrerande...

Har du testat utan din router och med Google DNS? (8.8.8.8)

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2016

@BrusE: har ingen router, kabel från internet/datauttaget till datorn. Har inte testa Google DNS men har fått igång pingplotter och mäter mot EA's server. Vad är det jag ska leta efter?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2003
Skrivet av Trollsand:

@BrusE: har ingen router, kabel från internet/datauttaget till datorn. Har inte testa Google DNS men har fått igång pingplotter och mäter mot EA's server. Vad är det jag ska leta efter?

Kör testet i minst 30 min och en sekunds intervall. Ladda sedan upp en bild så att vi kan se.

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2016

@BrusE: okej, ser redan nu 80-100% packet loss på tre ställen... men jag gör som du sa. hur laddar jag upp en bild här då?

EDIT: 100% packet loss mot EA's server.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Orussia
Registrerad
Jun 2012
Skrivet av Trollsand:

@SanyaIV: Okej, själv har jag inte hört något dåligt om Killer nätverkskort. Tyvärr så har jag inget externt nätverkskort att testa kanske får testa att köpa nytt moderkort? haha, vad less jag blir...

Njae, tror då inte att det är nätverkskortet med tanke på att def är 100% packet loss. Och det är endast till EA som du har det? Då låter det lite otroligt måste jag säga.

Du har inte blockerat något i brandväggen?

Chassi: Fractal Design Define R4 CPU: AMD Ryzen 1600
Ram: Corsair 3000MHz 16GB Moderkort: Asus Prime B350
Disk: Samsung 850 256GB SSD Grafikkort: Gigabyte GTX 780 Windforce OC
CPU Kylare: Prolimatech Mega Shadow PSU: EVGA Supernova G3 650W
Skärm: BenQ 24" LED XL2420T OS: Windows 10 Home 64-bit