Nvidias drivrutin Geforce 375.95 åtgärdar minnesfrekvensproblem

Permalänk
Melding Plague

Nvidias drivrutin Geforce 375.95 åtgärdar minnesfrekvensproblem

Enstaka dagar efter att det uppdagades att Nvidias drivrutin kraftigt drog ned minnesfrekvensen på grafikkort släpps en ny version som åtgärdar detta.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

nice! hade själv inga problem med mitt 1070. körde på 9ghz som vanligt

Permalänk
Medlem

Håller mig undan ett tag till

Visa signatur

Moderkort: MSI B550 TOMAHAWK CPU: Ryzen 5600x Kylare: Corsay H115i Platinum RGB Interminne: G.Skill 16GB DDR3 3200mhz CL14 GPU:
EVGA 3070 XC3 ULTRA SSD:Samsung 960 EVO 250GB & KINGSTON SSDNow UV400 240GB OS: Windows 10 Monitor: LG Ultragear 32gp850

Permalänk
Medlem

Gillar när en update förstör. Hela syftet med en update försvinner lite då kan jag tycka. Förvånar mig att sådana här simpla saker ens inträffar. Gör dom inga egna tester av sin mjukvara eller?

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem

Man kan förstå om en beta drivare lider av ett sånt här rätt uppenbart problem men inte en whql. Hur kommer Q:et in i bilden?

Jag hade inga problem med mitt kort men sen har jag inte Pascal heller. I vilket fall så använder jag den nya nu, återstår att se om den skapar några nya problem. Hoppas att den löser minnesproblemet för er som hade det!

Edit: Första gången som programmet rekommenderar mig att starta om datorn efter installation, så något nytt har den fört med sig i alla fall.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

Nvidia nya AMD eller :D??

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Med tanke på att jag fick 20 fps i BF1 så var det läge att nedgradera.

Visa signatur

Rigg: Intel Core i7-8700K @ 3,7 GHz, 32GB RAM (3200 MHz), ASUS TUF RTX 3080, Corsair TX850M
Tillbehör: Iiyama ProLite X4372UHSU (43", 4K), Razer Naga Hex MOBA, Func KB-460 (Cherry MX Red)
NAS: Synology Diskstation 413j + 4 * 3TB WD RED

Permalänk
Medlem

Bara jag som har känslan av att Nvidia lägger ner mycket krut på nya grafikkort men har börjat åsidosätta det som alltid varit min anledning till att just välja dom över AMD.Deras drivrutiner har varit näst intill felfria under många år men nu är det mer strul än någonsin med deras drivrutiner medans AMD verkar ha fått ordning på det ..

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Avstängd

Väntar på 380.00 innan jag uppdaterar.

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Medlem

Har haft extremt mycket tearing sedan ca 2 uppdateringar tillbaka. Någon annan som upplevt samma? Eller har jag något annat problem kanske.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

Nvidia nya AMD eller :D??

Har dom varit länge.

Nvidia drivers är skräp, saknar AMD drivers faktiskt.

Permalänk
Medlem

tycker det är sjukt dåligt att inte dra tillbaka en drivrutin där många har rapporterat om problem. jag hade missat nyheten om denna dåliga drivrutin och installerade den igår... kul kul

Visa signatur

Jag undrar hur många det är på SweC som kommer att byta till Linux idag…

Permalänk
Skrivet av l4nky:

Har haft extremt mycket tearing sedan ca 2 uppdateringar tillbaka. Någon annan som upplevt samma? Eller har jag något annat problem kanske.

Det har inte ändrats några inställningar i Nvidias kontrollpanel? t.ex V-sync och så vidare. Kanske lite ologiskt men värt en titt!

Permalänk
Medlem

Hejsan 43517,

Skrivet av issue:

tycker det är sjukt dåligt att inte dra tillbaka en drivrutin där många har rapporterat om problem. jag hade missat nyheten om denna dåliga drivrutin och installerade den igår... kul kul

Man kan inte "dra tillbaka" något som är släppt, kopior kommer att finnas överallt.
Man släpper en "emergency correction" som skall installeras.

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja veta hur denna "hotfix" slåt på prestandan.
Är prestandan oförändrad?
Har någon gjort mätningar?

Permalänk
Medlem

@ThomasLidstrom: klart som fan de kan dra tillbaka den, sluta tillhandahålla dem via nvidia.com samt deras experiance center eller vad det heter.. om någon går ut och letar drivrutin hos 3e part får den skylla sig själv.

Visa signatur

Jag undrar hur många det är på SweC som kommer att byta till Linux idag…

Permalänk

Tackar för det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Hejsan 43517,
Man kan inte "dra tillbaka" något som är släppt, kopior kommer att finnas överallt.
Man släpper en "emergency correction" som skall installeras.

De har faktiskt dragit tillbaka drivare minst en gång detta året.

Permalänk
Medlem

Fick voltage limit efter denna hot fix. Rullar tillbaka till 372.70 tillsvidare.

Visa signatur

Dator: | i5 6600K @ 4,4GHz | Be-Quiet Pure Rock | Palit GeForce GTX 1060 Dual | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2133MHz 2x8GB | Gigabyte GA-Z170-Gaming K3 | Fractal Design Define S | Kingston 240GB | Corsair RM550X 550W |

Skärmar: | Asus VG248QE@144Hz | Samsung S24D340H@60Hz

Permalänk
Medlem

Äsch det är väl billigast för företagen att låta kunderna / slutanvändarna testa av programvaran, det är nog få företag som längre har någon grundlig testning innan släpp.. Nu skall allting släppas så fort..

Permalänk
Medlem

Satt och spelade Battlefield och hela datorn låste sig, skärmen blev svart och jag var tvungen att starta om via reset. Vet inte om det har med drivrutinen att göra men jag misstänker det. Såhär har datorn aldrig låst sig om det inte varit på grund av ostabil överklock och nu använde jag bara fabriksklocken.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Man kan förstå om en beta drivare lider av ett sånt här rätt uppenbart problem men inte en whql. Hur kommer Q:et in i bilden?

Windows Hardware Quick Labs

Skrivet av ClintBeastwood:

Satt och spelade Battlefield och hela datorn låste sig, skärmen blev svart och jag var tvungen att starta om via reset. Vet inte om det har med drivrutinen att göra men jag misstänker det. Såhär har datorn aldrig låst sig om det inte varit på grund av ostabil överklock och nu använde jag bara fabriksklocken.

Låter inte bra. Stod ju i artikeln att det enda felet som var "åtgärdat" var minnesfelet. Kanske finns en del bråk till bakom.

Permalänk
Medlem

Hur gick det med SLI i BF1 ?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JimmieSan:

Har dom varit länge.

Nvidia drivers är skräp, saknar AMD drivers faktiskt.

Tur för dig det, jag tycker båda är skräp

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Skrivet av ClintBeastwood:

Satt och spelade Battlefield och hela datorn låste sig, skärmen blev svart och jag var tvungen att starta om via reset. Vet inte om det har med drivrutinen att göra men jag misstänker det. Såhär har datorn aldrig låst sig om det inte varit på grund av ostabil överklock och nu använde jag bara fabriksklocken.

Har samma problem, men det gäller alla spel jag hittills testat. Oavsett om jag kör med G-sync, Displayport eller via HDMI. Haft problemet några veckor nu. Försökt installera om grafikdrivrutinerna från scratch, testat både nya och äldre. Blir samma sak ändå.
Testat öka, sänka spänning och klock på grafikkortet, men det gör ingen skillnad.

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Tur för dig det, jag tycker båda är skräp

Granted att jag hade ett urgammal 7870 innan jag bytade till Nvidia för typ 1 år sedan. Men tyckte AMD driversen alltid var urstabila med det kortet

Nvidia däremot har jag inte kunnat säga samma om med varken mitt 970 eller 1060

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoffe (AMDGuru):

Har samma problem, men det gäller alla spel jag hittills testat. Oavsett om jag kör med G-sync, Displayport eller via HDMI. Haft problemet några veckor nu. Försökt installera om grafikdrivrutinerna från scratch, testat både nya och äldre. Blir samma sak ändå.
Testat öka, sänka spänning och klock på grafikkortet, men det gör ingen skillnad.

Det kan inte vara så att du fått ett defekt kort? Jag menar om du har samma problem med alla drivrutiner. Starta en tråd i grafikkortsdelen annars så kanske du får hjälp att felsöka av folk som har koll (om du inte redan felsökt själv dvs).

Skrivet av Paddanx:

Windows Hardware Quick Labs

Låter inte bra. Stod ju i artikeln att det enda felet som var "åtgärdat" var minnesfelet. Kanske finns en del bråk till bakom.

Ska behålla drivrutinen och se om samma sak händer igen.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rapidact:

Hur gick det med SLI i BF1 ?

Sådär va? Jag får växla över till ett kort varje gång jag vill spela för det är ospelbart med två kort iallafall

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Sådär va? Jag får växla över till ett kort varje gång jag vill spela för det är ospelbart med två kort iallafall

Är det EA/Dice eller Nvidia som schabblat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rapidact:

Är det EA/Dice eller Nvidia som schabblat?

Det är DICE/EA som är slarviga och ignoranta. De har svarat flera personer att "Oturligt för dig men vi supportar ju inte SLI". De är så sjukt dåliga på att underhålla sina spel med vettiga uppdateringar.

Visa signatur

| Mobo: Asus Z390-F | CPU: i9 9900k | GPU: RTX 2080 ti | RAM: 16GB | PSU: Corsair RM750x | Chassi: Lian Li pc o11 dynamic | CPUkylare: Fractal Celsius s36 | SSD: 970 Evo plus 500gb. 860 evo 500gb | Monitors: XB271HU . u2715h