Router Linksys wrt 1900, föräldrakontroll och Accespunkt

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2016

Router Linksys wrt 1900, föräldrakontroll och Accespunkt

Hejsan,
Har en Linksys WRT 1900 som sitter direkt efter mediaomvandlaren på fibern in i huset.
Den delar ut WiFi å även trådat.
Men kruxet är att på övervåning så blir det lite knackig mottagning och dom unga i huset gnäller på att det kopplar ner ibland.

Då tänkte jag så här, vad händer om man stoppar i en Accespunkt i switchen på plan 2?
Kommer mina föräldrakontrolsl inställningar fortfarande funka eller måsta jag ställa in allt igen i AP?

I den bästa av världar så hoppas man ju att routern fortfarande blockerar trafiken enligt schema.

/Matte

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2011
Skrivet av matcol:

Hejsan,
Har en Linksys WRT 1900 som sitter direkt efter mediaomvandlaren på fibern in i huset.
Den delar ut WiFi å även trådat.
Men kruxet är att på övervåning så blir det lite knackig mottagning och dom unga i huset gnäller på att det kopplar ner ibland.

Då tänkte jag så här, vad händer om man stoppar i en Accespunkt i switchen på plan 2?
Kommer mina föräldrakontrolsl inställningar fortfarande funka eller måsta jag ställa in allt igen i AP?

I den bästa av världar så hoppas man ju att routern fortfarande blockerar trafiken enligt schema.

/Matte

Jo precis! Kopplar du accesspunkten efter routern så kommer det funka galant!

Asus P8P67 | i7 2600k | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Intel 520 240GB

Macbook Pro Retina 15'' dGPU Late 2013

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2016
Skrivet av joeldeluxe:

Jo precis! Kopplar du accesspunkten efter routern så kommer det funka galant!

Tack, då blir det bra mkt enklare, slipper dra om å flytta routern utan ska bara skaffa en bra AP då .-)