Hittar inte mitt trådlösa nätverkskort

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2012

Hittar inte mitt trådlösa nätverkskort

Tog en datorn från en kompis där ja inte hade några problem med nätverkskortet men när ja kom hem så kan inte datorn hitta de. De lyser om de så inget fel med de. Har testat att ta bort o installera drivrutinerna men de hjälper inte. När ja kom visade även klockan fel med typ 40min. Vet ej om de har något med de o göra men iaf. Har även bytt pcie plats men inget hjälper. Har kollat i enhetshanteraren men kan ej hitta den där. Tips på vad man kan testa? Lr bara att köpa nytt? De är ett pce-ac66 från asus

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värmland
Registrerad
Feb 2005
Skrivet av Bobba89:

Tog en datorn från en kompis där ja inte hade några problem med nätverkskortet men när ja kom hem så kan inte datorn hitta de. De lyser om de så inget fel med de. Har testat att ta bort o installera drivrutinerna men de hjälper inte. När ja kom visade även klockan fel med typ 40min. Vet ej om de har något med de o göra men iaf. Har även bytt pcie plats men inget hjälper. Har kollat i enhetshanteraren men kan ej hitta den där. Tips på vad man kan testa? Lr bara att köpa nytt? De är ett pce-ac66 från asus

Har du möjlighet att prova kortet i en annan dator?

Desktop|Intel I7 6700k|Asus Z170-e|Nvidia GTX 660|Corsair DDR4 2x8GB|520GB SSD|1,5TB
Mouse|Steelseries Sensei|Keyboard|Qpad MK50|Monitor|Benq XL2420t|Benq G2010WA
Laptop|HP ProBook 4320s I3|128GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 411j 13TB
Tab|Nexus 7 2gen 16GB|Phone|Iphone SE 64GB|HTPC|Raspberry Pi B+/3

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2012
Skrivet av bärplockaren:

Har du möjlighet att prova kortet i en annan dator?

Nee dåligt med de tyvärr