Spela Doom 3 BFG Edition på HTC Vive, med roomscale och full motion controller tracking

Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberVillain:

Håller inte med, Doom3s bandesign är fortfarande sjukt detaljerad, finns inget spel (Förutom möjligen Alien Isolation) som har skapat en rymdbas lika bra. Allaa gånger jag spelat genom Doom 3 så har jag spenderat mycekt tid bara på att njuta av detaljerna, lika så nu.

Likaså alla inscriptade överraskningar man får när man går och undersöker korridorerna där man helt plötsligt kan bli helt omringad av obehagliga varelser..

Tror det ändå kan vara lämpligt att vänta in uppdateringar på modden. Version 7 är klart bäst då han har fixat lite av varje.

Testade även en annan mod där han lagt till en kropp och händer som följer motion kontrollerna. Tyvärr alldeles för buggig.

Saker som stör mig lite är ljudeffekter från fiender är inte "binaural" för mig. Jag laddade ner och packade upp texturpaketen, men jag märker inte någon skillnad på texturerna?

Permalänk
Avstängd

I version 7 ska de ha lite bättre Spatial audio (3d ljud)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk

Har någon testat några moddar? Tex HiDef textures? Finns det fler moddar?
En våt dröm skulle vara att byta ut dooms vapen till Quake 2´s vapen.

http://www.moddb.com/mods/doom-3-bfg-hi-def

Permalänk
Avstängd

Inga moddar funkar tyvärr, bara simpla resource replacemnets, texture packs osv
Jag hade gärna kört Coop modden

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av CyberVillain:

Inga moddar funkar tyvärr, bara simpla resource replacemnets, texture packs osv
Jag hade gärna kört Coop modden

Ja fanken vad cool det hade varit!

Men om man kollar på den här, den innehåller ju mer än texturer
http://www.moddb.com/mods/doom-3-bfg-hi-def/news/immersive-hd...

Permalänk
Avstängd

I bästa fall kanske texturerna funkar, men "script" osv kommer garanterat inte fungerta

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

ah vänta nu den där var ju för BFG inte classic Doom 3, då ska den fungera om inte VR versionen har ändrat på något i källkoden som får den att breaka

edit: Jag gissar på den inte fungerar då man ändrat på det mesta som har med vapenhantering osv att göra i VR-versionen

Visa signatur
Permalänk

Jag är helt oinsatt, men varför fungerar htc vive endast för Doom 3 "BFG"?
Borde det inte vara lika (enkelt) att släppa en liknande patch för säg quake 4 (somvarsjuktbra)

Permalänk
Avstängd

DOom 3 är släpps som Open Source, det är inte Quake 4

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av CyberVillain:

DOom 3 är släpps som Open Source, det är inte Quake 4

Ahaaa!
Det borde lagstiftas att spel äldre än 5år måste släppa sin källkod. Världen skulle bli så bra då och jag skulle bli förtidspensionär med min Vive!

Permalänk
Medlem

Jävlar va bra detta var ändå! Dock viss illamående av att röra sig men det lär ju gå över med tiden

Permalänk
Medlem

Fick hem vive för nån dag sen och testade doom 3 idag, riktigt trevligt. Men satan va yr och illamående jag blev när väl combat starta...

Gick bra i början när man bara gick runt sakta, men när man väl börja springa i korridorerna och vända sig hit o dit.. Plus mörker paranoia! Var sjukt nära på att kräkas så fick stänga av heh

Får ta och börja med lite "snällare" spel tills man fått sin "vr ben"

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gelantious:

Fick hem vive för nån dag sen och testade doom 3 idag, riktigt trevligt. Men satan va yr och illamående jag blev när väl combat starta...

Gick bra i början när man bara gick runt sakta, men när man väl börja springa i korridorerna och vända sig hit o dit.. Plus mörker paranoia! Var sjukt nära på att kräkas så fick stänga av heh

Får ta och börja med lite "snällare" spel tills man fått sin "vr ben"

Verkligen inget nybörjarspel! Problemet är ju att man nästan måste strafe:a och det är i princip det värsta man kan göra för att skapa illamående. Man måste nog försöka utnyttja roomscale och hoppa i sidled IRL. Ett trick är också att hoppa eller röra huvudet i sidled samtidigt som du strafar i spelet..