[UPS] Fråga vad händer om man maxar en UPS kan det ta eld då? Och UPS på en Nätdel och inte båda?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av superegg:

Har gjort det men är osäker ändå.

Gör en enkel funktionstest om du ändå är orolig, koppla in den och låt den ladda sig och koppla sen in nått okänsligt typ en lampa och dra ur den ur väggen och se vad som händer.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrqaffe:

Gör en enkel funktionstest om du ändå är orolig, koppla in den och låt den ladda sig och koppla sen in nått okänsligt typ en lampa och dra ur den ur väggen och se vad som händer.

Har tänkte på det ska låta den ladda ett tag och sen ska jag testa.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Osäker på vad?
Det är 2 kablar.
Ström in och ström ut

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Danne:

Osäker på vad?
Det är 2 kablar.
Ström in och ström ut

Det är inställningar som är osäker på finns så mycket att ändra på.

Table4. UPS Status Display String LCD Display String Description STbY UPS work at Standby mode IPVL Input voltage is too low IPVH Input voltage is too high IPFL Input frequency is too low IPFH Input frequency is too high NORM UPS work at Line mode AVR UPS work at AVR mode bATT UPS work at Battery mode TEST UPS work at battery life/function test mode OPVH Battery mode, the output is too high OPVL Battery mode, the output is too low OPST Output short OVLD Overload bATH Battery voltage is too high bATL Battery voltage is too low OVTP Internal temperature is too high FNLK Fan is locked bTWK Batteries are weak  User Setting String Description: The following table shows the options that can be changed by user. Table5. User Setting String OPV Output voltage mode select [220]= 220V [230]= 230V [240]= 240V AVR Input type select [000]= Normal range mode [001]= Wide range mode [002]= Generator mode EbM External battery module (EBM) 0~9 is the number of external battery module TEST Auto self-test [000]=Disable [001]=Enable AR Automatic restart [000]=Disable [001]=Enable GF Green function [000]=Disable [001]=Enable bZ Buzzer control [000]=Disable [001]=Enable LS1 Load segment 1 [000]=Turn off [001]=Turn on LS2 Load segment 2 [000]=Turn off [001]=Turn on

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Inget som du behöver ändra.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Danne:

Inget som du behöver ändra.

Okej då vet jag det. Det ända som jag ändra var till 230 volt.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Okej då vet jag det. Det ända som jag ändra var till 230 volt.

Eller ja det enda som man behöver konfigurera är management kortet men jag antar att du inte har köpt till något sådant.
Kolla även vad som är rekommenderat att ansluta den till. Jag vill minnas att 3000VA har 16A som rekommendation och då är det C19 & C20 kontakter som gäller.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Danne:

Eller ja det enda som man behöver konfigurera är management kortet men jag antar att du inte har köpt till något sådant.
Kolla även vad som är rekommenderat att ansluta den till. Jag vill minnas att 3000VA har 16A som rekommendation och då är det C19 & C20 kontakter som gäller.

Har inte köpt något management kortet men kommer göra det i framtiden.

Ja den har både c19 och c20 och även c13 tror dom heter.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Avstängd

Ska snart köpa el kabel och undra om dessa är okej då det inte rör sig om kopior?

Vill inte att mitt hem ska brinna ner om det skulle göra det då skyller jag på Note 7.

http://www.ebay.com/itm/APC-AP8716S-1-83m-Schwarz-Stromkabel-...

http://www.ebay.com/itm/AP8706S-WW-APC-C13-C14-PDU-Power-Cabl...

Vill inte göra en ny tråd om detta så tänkte jag lägger det i min gamla tråden.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av superegg:

Ska snart köpa el kabel och undra om dessa är okej då det inte rör sig om kopior?

Vill inte att mitt hem ska brinna ner om det skulle göra det då skyller jag på Note 7.

http://www.ebay.com/itm/APC-AP8716S-1-83m-Schwarz-Stromkabel-...

http://www.ebay.com/itm/AP8706S-WW-APC-C13-C14-PDU-Power-Cabl...

Vill inte göra en ny tråd om detta så tänkte jag lägger det i min gamla tråden.

Är det rätt längd och passande kontakter för det du vill koppla ihop så funkar de.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrqaffe:

Är det rätt längd och passande kontakter för det du vill koppla ihop så funkar de.

Ja det är det.

Det finns väl ingen risk att den kabel ska börja brinna?

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Det finns väl ingen risk att den kabel ska börja brinna?

Inte större än för någon annan kabel. Antagligen inte mindre i heller. Köp dem. om du inte har kabel så det räcker. Själv använder jag en härlig blandning av kablar från olika OEM'er och hela vägen ned till gamla AT dator till monitor kablage...

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av -=Mr_B=-:

Inte större än för någon annan kabel. Antagligen inte mindre i heller. Köp dem. om du inte har kabel så det räcker. Själv använder jag en härlig blandning av kablar från olika OEM'er och hela vägen ned till gamla AT dator till monitor kablage...

Toppen då köper jag dessa kabel sen.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666