Permalänk

Bygglogg för 14 åriga Simon!

Hej alla underbara Sweclockers!

Här är en bygglogg så ni och framförallt Simon kan följa utvecklingen av hans nya dator från införskaffandet av delar till bygga det och slutligen även leveransen!

Jag har idag beställt de sista delarna och imorgon ska jag hämta massor som kommit till posten idag! Jag har idag hunnit hämta lite för att påbörja loggen med en bild till dig Simon!

Jag vill även uppmärksamma att val utav hur datorn ska se ut med chassi, och moddning mm är helt valt av Simon, så kommentarer av val av chassi mm undanbedes! Detta ska vara en positiv tråd där vi ger dig styrka i ditt kämpande Simon! Då 14 åriga Simon kommer följa denna blogg dag in och ut så ska vi nog även tänka på språket

Jag vill även börja med att säga till dig Simon att du är min hjälte, du har givit mig inspiration till att hjälpa andra starka superhjältar som dig i er kamp! Jag vill tacka dig för det och äran av att bygga en dator till dig!

Jag vet att alla har några ord av styrka att skriva till dig här så håll utkik här Simon!

I slutet av denna tråd när jag är klar kommer jag uppmärksamma alla underbara människor och företag som bidragit i detta och gjort det möjligt att leverera mer än bara en dator!

Vi inleder byggloggen med denna bild!

More to come tomorow!

Simonbuilder out!

Tråd flyttad -> Projektloggar /moderator
Permalänk
Medlem

Salar, du är en fin människa du. Helt fantastiskt vad du ställer upp och ordnar.

Tycker allt Sweclockers ska sätta en stor hedersstjärna på din profil för hjälp i nöd. Om jag ser de på Dreamhack ska jag säga till dem!

Permalänk
Medlem

Ja får du inte någon form av "Årets forummedlem" medalj eller nåt så är det något allvarligt fel med vårat samhälle. Du är ju helt fantastisk för det du gör för Simon!

Jag hoppas att Simon får mycket lycka ur sin nya dator och att han blir frisk snart!

Permalänk

Vilken hjälte du är!:)

Hoppas den kommer väl till användning och ger dig Simon styrka att kämpa, glädje och gemenskap du behöver!

Åter igen, du är en hjälte! Och hoppas fler tar efter och hjälper andra!

Visa signatur

Idag använder jag min dator till Ingenting men den har

Ryzen 3700x b550 Gigabyte Aorus PRO, corsair 3600, b AOC 24"@144hz
Ryzen 2600x,Asus x470,Gigabyte 1080 Ti aorus
16 Gb vengeance @3000Mhz 1.37volt, Custom loop
|triple monitor|AOC24" AOC 24"@144hz, Dell Ultrasharp 24"

Permalänk
Medlem
Skrivet av salar5555:

Hej alla underbara Sweclockers!

Här är en bygglogg så ni och framförallt Simon kan följa utvecklingen av hans nya dator från införskaffandet av delar till bygga det och slutligen även leveransen!

Jag har idag beställt de sista delarna och imorgon ska jag hämta massor som kommit till posten idag! Jag har idag hunnit hämta lite för att påbörja loggen med en bild till dig Simon!

Jag vill även uppmärksamma att val utav hur datorn ska se ut med chassi, och moddning mm är helt valt av Simon, så kommentarer av val av chassi mm undanbedes! Detta ska vara en positiv tråd där vi ger dig styrka i ditt kämpande Simon! Då 13 åriga Simon kommer följa denna blogg dag in och ut så ska vi nog även tänka på språket

Jag vill även börja med att säga till dig Simon att du är min hjälte, du har givit mig inspiration till att hjälpa andra starka superhjältar som dig i er kamp! Jag vill tacka dig för det och äran av att bygga en dator till dig!

Jag vet att alla har några ord av styrka att skriva till dig här så håll utkik här Simon!

I slutet av denna tråd när jag är klar kommer jag uppmärksamma alla underbara människor och företag som bidragit i detta och gjort det möjligt att leverera mer än bara en dator!

Vi inleder byggloggen med denna bild!

https://postimg.org/image/pyzpv7q0d/

More to come tomorow!

Simonbuilder out!

Det är så fruktansvärt fint gjort alltså! följde ivrigt tråden där du tog på dig detta! Än finns det hopp för mänskligheten!

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

Grymt jobbat salar5555!! SweC visar sig verkligen från sin bästa sida när såna här projekt dyker upp!

Simon, hoppas av hela mitt hjärta att du vinner över din sjukdom och att du får många, långa spelnätter med din nya gaming rigg!! 😀👍

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kul ! Vad är det för specs på datorn då?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

Åter igen, en fin gest och stort hjärta!

Visa signatur

_______________________________________________________________________________
CPU: i7-2600K @ 3.4GHz MB: m-ATX Z77 Gigabyte G1.Sniper M3 Mem: Corsair Vengeance Low Profile 8GB DDR3 PC3-12800 1600MHz GPU: ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1070 8GB GAMING HDD: Samsung 840 SERIES 240 GB HDD: 2TB HDD Case: Fractal Design Arc Mini R2 PSU: CoolerMaster 620W OS: Win10

Permalänk
Medlem

Det här är så fint att jag nästan blir lite tårögd, fy fan va mysiga ni är

Visa signatur

"Life is a sexually transmitted disease and the mortality rate is 100%." - R. D. Laing

Permalänk
Medlem

Vad himla fint att se den här tråden strax innan första advent.
Även om julen inte är här riktigt än så fick jag den största dosen julstämning som jag haft sedan jag var en liten parvel.

Du är en fin människa, Salar, du ska ha en stor eloge. Det här ska bli kul att följa
Till dig Simon, jag hoppas behandlingen går bra och att du får stort nöje av datorn

Permalänk
Medlem

Grymt gjort! Följde den andra tråden också och mäktigt vilket engagemang från diverse människor och företag det finns. Denna rigg lär ge mycket styrka och glädje under de svåra perioderna!

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem

Den här quoten tänker jag på när jag läste förra tråden där du tog på dig denna fantastiska och osjälviska uppgift. Lycka till Simon och hoppas du får otroligt skoj med din nya dator!

"Det var förbanne mig det finaste jag har hört sedan jag konfirmerades. Vill du ha ett fikon?"

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Otroligt fint är detta!

Simon, jag hoppas som alla andra här att behandlingen går bra och att du får mycket glädje av bygget!

Visa signatur

i7-6700K @4.6 | Asus Maximus VIII Hero | Corsair Vengeance 16GB DDR4 3000MHz | MSI GeForce GTX1080 Gaming X 8G | Corsair RMx 750W / CableMod ModMesh Red | EKWB Custom loop

Permalänk
Medlem

Gött ☺👍
Hoppas han blir frisk snart

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem

Fantastiska människa, @salar5555 !
Har du behov av något mer?

Visa signatur

Aorus X570 Elite | Ryzen 9 3900X | Vengence LPX DDR4 32 GB |
RTX 3090 Aorus Xtreme | Corsair RM1000x | Corsair 4000D Airflow | M2-1 1 TB - M2-2 500 GB | Samsung C49HG90

Permalänk
Medlem

Simon! Ifall du behöver någon att spela Battlefield 1 med så är det bara att skicka ett PM. Finns alltid plats i min squad!

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Det här är guld. Årets medlem!

Permalänk
Avstängd

Vilken legend

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

Heja Simon

Jag kanske missade förra tråden men tänkte följa denna. Tips, editera ditt första inlägg med vem som varit med och chippat in till bygget

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem

Som sagt behövs något mera, bidra på något sätt?
Spel, delar, pengar?

Visa signatur

Asus X370 Rog Crosshair VI Hero | Ryzen 7 3700X | Noctua NH-D15 | G.skill TridentZ RGB 2x8GB CL16 3600 | Sapphire RX Vega 56 | Samsung EVO 500GB | Fractal Design C | Supernova G3 850W | AOC Q3279VWFD8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av salar5555:

Hej alla underbara Sweclockers!

Här är en bygglogg så ni och framförallt Simon kan följa utvecklingen av hans nya dator från införskaffandet av delar till bygga det och slutligen även leveransen!

Jag har idag beställt de sista delarna och imorgon ska jag hämta massor som kommit till posten idag! Jag har idag hunnit hämta lite för att påbörja loggen med en bild till dig Simon!

Jag vill även uppmärksamma att val utav hur datorn ska se ut med chassi, och moddning mm är helt valt av Simon, så kommentarer av val av chassi mm undanbedes! Detta ska vara en positiv tråd där vi ger dig styrka i ditt kämpande Simon! Då 13 åriga Simon kommer följa denna blogg dag in och ut så ska vi nog även tänka på språket

Jag vill även börja med att säga till dig Simon att du är min hjälte, du har givit mig inspiration till att hjälpa andra starka superhjältar som dig i er kamp! Jag vill tacka dig för det och äran av att bygga en dator till dig!

Jag vet att alla har några ord av styrka att skriva till dig här så håll utkik här Simon!

I slutet av denna tråd när jag är klar kommer jag uppmärksamma alla underbara människor och företag som bidragit i detta och gjort det möjligt att leverera mer än bara en dator!

Vi inleder byggloggen med denna bild!

https://postimg.org/image/pyzpv7q0d/

More to come tomorow!

Simonbuilder out!

hej!

behövs Windows licens? kan bidra isåfall

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig sett fram emot en bygglogg så mycket! Följde förra tråden slaviskt och... ja... Jag är tårögd på riktigt...

Och hej på dig Simon!

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem

Swec presterar igen. Önskar dig all lycka med Datorn Simon =).

Visa signatur

[i7 6700k @4500|Asus Z170 Pro Gaming|Corsair Vengeance DDR4 3200MHz XMP |EVGA GQ 1000W Hybrid Modular 80+|MSI GeForce GTX 1080|Windows 10 Pro Swe|Aoc 28-4K|SSD Samsung 850 evo 250 Gb|

Permalänk

Jag uppskattar era fina ord verkligen, tycker inte jag förtjänar allting ni skriver för jag anser att detta var en självklarhet för mig att göra för Simon, jag blir verkligen tårögd av ert engagemang och glad över att det finns så många människor som er i världen. Jag önskar jag kunde svara er alla, men jag hinner verkligen inte. Istället vill jag rikta ett stort tack från botten av mitt hjärta för era fina ord till både mig och till Simon.

Jag kommer idag lägga upp ganska mycket bilder när jag är hemma från jobbet då jag sätter igång med byggandet idag,så håll utkik. Jag såg att någon bad mig edita mitt första inlägg med alla som hjälpt till och chippat för bygget, men som jag skrev i inlägget kommer jag avsluta med detta då det fortfarande är folk som hör av sig och hjälper till och jag vill vara säker på att alla uppmärksammas lika mycket för deras stöd och hjälp.

Förutom detta så är jag glad att meddela att nära och kära samlat ihop ca 2000 kr via facebook till Simon efter mitt inlägg där, som kommer gå till en extra överraskning.

Jag har även stora nyheter gällande allt detta, efter Simons inspiration och tack vare alla er och era fina ord och handlingar och bidrag och stöd så har jag bestämt mig för att starta upp " Simonstiftelsen " eller " theSimonFoundation" där jag kommer välkommna familjer att skicka in deras historia och försöka att kämpa för att de och deras barn ska kunna få samma hjälp som Simon har fått. Detta är tack vare alla er och er inspiration som ger mig styrkan att kunna göra detta.

Exakt hur detta kommer gå till vet jag inte ännu, men har inbokade möten med företag och personer som vill vara med och bidra till detta, en stiftelse för barn som kämpar mot sjukdom där jag och andra kan ge de möjligheten till att få lite extra styrka. Detta är något som alla ni här är ansvariga för att ha skapat med era fina ord och handlingar.

Detta innebär också att om ni vill bidra med saker även efter att alla delar är klara för Simon så kan ni skicka PM till mig så tar jag ödmjukast emot ert stöd som kommer gå till andra familjer. Jag kommer lägga upp byggloggar för dessa i framtiden här så ni alla kan ta del av vad ni är ansvariga till att ha skapat.

Mvh The Simonbuilder

Permalänk
Medlem

Blir så himla glad av sånt här. Du har ett hjärta av guld Salar!

Simon, jag hoppas verkligen du vinner över din sjukdom! Du och din familj kan och måste kämpa tillsammans!
Hoppas du får riktigt roligt med datorn som Salar bygger!

Visa signatur

9600k 1070gtx define s2

Permalänk
Medlem

Grymt fint och inspirerande! Skönt att se lite riktig godhet och omtanke till andra än en själv, stort bigup, Salar och er andra som har bidragit, och lycka till! Blir jättekul att se denna bygglogg, och jag kan tänka mig att Simon kommer ha världens största smajl när han får datorn. Hoppas att denna gest kan ge honom lite extra kraft i kampen mot cancern, vi alla här på Sweclockers hejar på dig Simon!

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro Ax] [AMD Ryzen 5600X] [Noctua NH-L12S Ghost S1 Ed] [Asus GTX 1080 STRIX 8 GB] [32GB HyperX Fury RGB 3600 MHz] [2x WD Black SN750 1 TB NVME] [Corsair SF750] [Loque Ghost S1 MK3] [Synology DS212 2x2 TB NAS] [2x Mackie HR624] [Dell Ultrasharp U2713HM 27" IPS] [TOFU 65% ALU, Zealios V2] [Logitech G502] [Qpad QH-90]

Permalänk

Stort tack återigen för alla fina ord!

Nu tycker jag vi sätter igång med lite bilder på det jag har varit och hämtat på posten idag!

Nu ska allt packas ur och bygget ska börja! Hoppas du gillar vad du ser Simon! För nu sätter vi igång med ditt monster!

More to come!

// Simonbuilder

Fixat bildlänkar /screamin-daemon, moderator
Permalänk
Medlem
Skrivet av salar5555:

Stort tack återigen för alla fina ord!

Nu tycker jag vi sätter igång med lite bilder på det jag har varit och hämtat på posten idag!

https://s17.postimg.org/izhaxu36n/image.jpg

https://s11.postimg.org/e6q2t9mlv/image.jpg

https://s17.postimg.org/ltf2t2jhb/image.jpg

https://s11.postimg.org/dx9mdha03/image.jpg

Nu ska allt packas ur och bygget ska börja! Hoppas du gillar vad du ser Simon! För nu sätter vi igång med ditt monster!

More to come!

// Simonbuilder

Fyfan vad du är bäst. Ser ut att bli en riktigt fin dator, det förtjänar han. Du förtjänar medalj

Simon, kämpa på du klarar allt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av salar5555:

Stort tack återigen för alla fina ord!

Nu tycker jag vi sätter igång med lite bilder på det jag har varit och hämtat på posten idag!

https://s17.postimg.org/izhaxu36n/image.jpg

https://s11.postimg.org/e6q2t9mlv/image.jpg

https://s17.postimg.org/ltf2t2jhb/image.jpg

https://s11.postimg.org/dx9mdha03/image.jpg

Nu ska allt packas ur och bygget ska börja! Hoppas du gillar vad du ser Simon! För nu sätter vi igång med ditt monster!

More to come!

// Simonbuilder

Holy shit, inga dåliga delar det där

Stort av dig att göra detta!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av salar5555:

Hej alla underbara Sweclockers!

Här är en bygglogg så ni och framförallt Simon kan följa utvecklingen av hans nya dator från införskaffandet av delar till bygga det och slutligen även leveransen!

Jag har idag beställt de sista delarna och imorgon ska jag hämta massor som kommit till posten idag! Jag har idag hunnit hämta lite för att påbörja loggen med en bild till dig Simon!

Jag vill även uppmärksamma att val utav hur datorn ska se ut med chassi, och moddning mm är helt valt av Simon, så kommentarer av val av chassi mm undanbedes! Detta ska vara en positiv tråd där vi ger dig styrka i ditt kämpande Simon! Då 13 åriga Simon kommer följa denna blogg dag in och ut så ska vi nog även tänka på språket

Jag vill även börja med att säga till dig Simon att du är min hjälte, du har givit mig inspiration till att hjälpa andra starka superhjältar som dig i er kamp! Jag vill tacka dig för det och äran av att bygga en dator till dig!

Jag vet att alla har några ord av styrka att skriva till dig här så håll utkik här Simon!

I slutet av denna tråd när jag är klar kommer jag uppmärksamma alla underbara människor och företag som bidragit i detta och gjort det möjligt att leverera mer än bara en dator!

Vi inleder byggloggen med denna bild!

https://postimg.org/image/pyzpv7q0d/

More to come tomorow!

Simonbuilder out!

Måste säga att du är ett föredöme.

Skrivet av salar5555:

Stort tack återigen för alla fina ord!

Nu tycker jag vi sätter igång med lite bilder på det jag har varit och hämtat på posten idag!

https://s17.postimg.org/izhaxu36n/image.jpg

https://s11.postimg.org/e6q2t9mlv/image.jpg

https://s17.postimg.org/ltf2t2jhb/image.jpg

https://s11.postimg.org/dx9mdha03/image.jpg

Nu ska allt packas ur och bygget ska börja! Hoppas du gillar vad du ser Simon! För nu sätter vi igång med ditt monster!

More to come!

// Simonbuilder

Inte bara att du är ett föredöme. Du har bra smak också. NZXT H440 är ett grymt chassi.

Nu vill vi se lite specs också!

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds