Permalänk
Medlem

Skype loggar in av sig själv.

Tja, Jag börjar bli ganska irriterad över det här. Som texten säger sig. Varför gör Skype så här, loggar in utan att ens jag tryckt på eller startat den? Det här gäller inte när jag loggar in i Windows och program startar, nej.

Det här är medan jag har datorn igång, som nyss nyligen, jag spelade och Skype loggar in av sig själv och spelet stannar när jag tabbar ner och försöker stänga ned eländiga Skype.

Spöke i min burk?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Tja, Jag börjar bli ganska irriterad över det här. Som texten säger sig. Varför gör Skype så här, loggar in utan att ens jag tryckt på eller startat den? Det här gäller inte när jag loggar in i Windows och program startar, nej.

Det här är medan jag har datorn igång, som nyss nyligen, jag spelade och Skype loggar in av sig själv och spelet stannar när jag tabbar ner och försöker stänga ned eländiga Skype.

Spöke i min burk?

Troligtvis så att Skype uppdaterades av Windows (antar du har Windows 10) automatiskt. Detta gör att Skype startas och loggar in dig med den sparade användaren per automatik.
Finns säkert någon inställning i Skype där du kan stänga av automatiska uppdateringar.

Blir inte ett dugg förvånad när detta sker då Skype är ägt av Microsoft... Dem verkar gilla att trycka upp saker i ansiktet på en.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Troligtvis så att Skype uppdaterades av Windows (antar du har Windows 10) automatiskt. Detta gör att Skype startas och loggar in dig med den sparade användaren per automatik.
Finns säkert någon inställning i Skype där du kan stänga av automatiska uppdateringar.

Blir inte ett dugg förvånad när detta sker då Skype är ägt av Microsoft... Dem verkar gilla att trycka upp saker i ansiktet på en.

Okej tack för svar, ja man har Windows 10...

Och yes, det är inge kul när nåt styr över ens egna bestämda.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Håller med dig det är irriterande när Skype på automatik loggar in en fast man inte har gjort ett aktivt val för de.
Har TS och Skype på min gamla Note 2 för att inte få störningar i spel på datorn men volla så loggar den in sig på datorn ganska störande .

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

Skumt, det hände mig för runt en timme sedan och jag började undra vad sjutton jag gjort för att starta Skype.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Och hur är det här relevant för Linux? Och att Skype startas utan ditt medgivande är dock ditt minsta problem med Windows 10. Det du borde oroa dig mer över är all datamining som dom pysslar med på din dator. Och för att inte tala om att dom installerar Farmville osv på din dator.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.