AMD och Nvidia bundlar nya speltitlar med sina grafikkort

Permalänk
Medlem

Inga bundles med AMD:s high end-kort? Och ja, jag menar Fury/Fury X.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem

Titanfall 2 och Watchdogs 2 är floppar rent försäljningmäässigt redan nu. Watchdog 1 har vid samma tidsperiod sålt dubbelt av vad Watchdogs 2 gjorde. Totalt tror jag att jag läste att Whatchdogs 1 sålde 9 miljoner kopior och var en flopp säljmässig flopp (vet ej vad det kostade att skapa), The Witcher 3 sålde 10 miljoner och var en massiv hit säljsmässigt.

Så jag tror ingen av de titlarna hade varit ngt att bundla med kort faktiskt. Hade gärna sett att de bundlar ett RPG för en gångs skull liknande typ Masseffect, The Witcher eller Skyrim.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Skrivet av superapan:

Inga bundles med AMD:s high end-kort? Och ja, jag menar Fury/Fury X.

Fury bundlades med Star Wars Battlefront, kort som är äldre brukar inte bundlas. Vad vore poängen?

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Skrivet av ClintBeastwood:

Vad har steam sale med saken att göra? Du är ju otrolig. Så man kan inte bundla det NU för att det kommer vara dött om 20 år? Jag vet inte hur många spel jag köpt som bara har ~6 timmars singelplayer innan man är klar, precis likadant som Battlefield dvs.

Det är en jävla skillnad på att få ett gratis spel när man köper dyra grafikkort, och att faktiskt köpa ett spel för en pytteliten summa. Tidigare Hitman spel och Civ V har funnits i färdig form (dvs med all DLC) för under $10 de har jag inte sett angående moderna shooters.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gambit_2K:

Fury bundlades med Star Wars Battlefront, kort som är äldre brukar inte bundlas. Vad vore poängen?

Fury må vara äldre, men det är ju AMD:s snabbaste kort. Tråkigt att endast få bundles med mainstream-korten. Det är poängen.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk

Jag kommer för tusan få tokbryt på alla dessa spelbundlar som bara blir en ursäkt att välja ett sämre alternativ!

*NERD RAGE*

Permalänk
Medlem
Skrivet av The man swe 90:

Då får man hålla koll på markanden igen då alla 3 spel är jag sugen på =P

+1 Låter som en plan!

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Som att de inte redan gjort det.

Du tror att det står mellan en bundle och priset? Du måste skämta? AMD och Nvidia köper antagligen dessa koder i ton och får enorm mängdrabbatt. Med andra ord skulle du inte märka av det även om de sänkte priset.

Om du vill ha ett presentkort på typ 50:- om ens det så.. För AMD och Nvidia betalar inte i närheten av full retailpris för koderna de ger ut.

Nej faktiskt fullt allvar. Bundle spel hamnar på priset oavsett vad de betalar. Om det är två produkter varav den ena har bundle spel och den andra saknar det men är 20:- billigare så märker jag väl det?
Det har aldrig varit snack om någon gigantisk summa utan bara att det alltid varit en onödig utgift för min del sen om utgiften är 1:- eller 100.000:- är orelevant.

Permalänk
Hjälpsam

Jag förstår inte en del kommentarer, anser ni att det är dåligt att spel ingår i köpet av vissa grafikkort?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hoggaforfan:

Nej faktiskt fullt allvar. Bundle spel hamnar på priset oavsett vad de betalar. Om det är två produkter varav den ena har bundle spel och den andra saknar det men är 20:- billigare så märker jag väl det?
Det har aldrig varit snack om någon gigantisk summa utan bara att det alltid varit en onödig utgift för min del sen om utgiften är 1:- eller 100.000:- är orelevant.

Det spelar ingen roll om du får med en bundle eller inte. Priset kommer vara detsamma.

Skrivet av Ratatosk:

Jag förstår inte en del kommentarer, anser ni att det är dåligt att spel ingår i köpet av vissa grafikkort?

Snarare så att folk har fått för sig att de betalar både för spelet och för grafikkortet separat istället för i en klumpsumma. Alltså tror de att de kommer få ett kort billigare utan spelet än med spelet.. Problemet är att det inte fungerar så.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av Ratatosk:

Jag förstår inte en del kommentarer, anser ni att det är dåligt att spel ingår i köpet av vissa grafikkort?

Gillar man inte spelen så är det bara en extrakostnad då varken AMD eller Nvidia får lisencerna gratis och därmed hamnar det på slutpriset ut till kund. Ingen stor summa visserligen men den finns där.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Hoggaforfan:

Gillar man inte spelen så är det bara en extrakostnad då varken AMD eller Nvidia får lisencerna gratis och därmed hamnar det på slutpriset ut till kund. Ingen stor summa visserligen men den finns där.

Gäller inte alla kort, bara vissa modeller, är man ute efter ett spel, måste man läsa sig till att det ingår, vill man inte ha något spel väljer man helt enkelt billigaste kortet hos en seriös återförsäljare.

Jag fick inte BF 4 när jag köpte mitt R9 290, en del andra som köpte R9 290 i samma veva, fick BF 4 på köpet.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk

@Ratatosk: Då får jag helt enkelt leta väldigt noga när det är dags... Det känns som om man får lägga allt mer tid på att undvika oönskade bundlingar idag, men jag kom plötsligt ihåg att jag fick en massa stympade OEM-varianter av olika spel tillsammans med olika grafikkort jag köpt genom åren (Voodoo 2, Radeon 9700 för att nämna några - minns särskilt Incoming, Road Rash och Freespace 1). Helt nypåkommet är det väl inte, då, men nu gör de så stor affär av att skicka med hela spel istället för att det bara är några utökade demon - och när det sedan är spel jag inte skulle röra med en rutten tång (vissa anledningar är väl bättre än andra - förstapersonsspel gör mig i princip alltid åksjuk, medan Civ-liknande spel inte intresserar mig det minsta) blir jag bara less.