Vätskeläcka ur Macbook Pro

Permalänk

Vätskeläcka ur Macbook Pro

Öppnade datorn (Macbook Pro, 2015) och såg en genomskinlig vätska på tangentbordet och skärmen som luktade kemikalier. På skärmen var det färgade ringar av vätskan, som det brukar bli när olja blandas med vatten. Några dagar tidigare började även fläkten låta märkligt.

Lämnade in datorn till en Apple-verkstad som påstod att det inte fanns några vätskeskador inuti datorn och inte heller några problem med fläkten. När jag hämtade datorn visar det sig att dem bytt skärmen, helt gratis (som garanti) vilket betyder att jag inte behövde betala någon service-avgift trots att de inte funnit några problem med varken vätska eller fläkt... Dem påstår att antireflexbehandlingen höll på att släppa.

Hur vanligt är det att antireflexbehandlingen släpper efter 1 år, och är det nödvändigt att byta ut hela skärmen?? Är visserligen glad att jag fick en ny skärm men förstår inte hur jag kan lämna in datorn för vätskeläcka + problem med fläkt och få tillbaka den med en ny skärm xD

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

@MaximilianR18: Din modell var troligen under garantiutbytesprogrammet för Macbook pro 13" & 15" mellan 2013 och Augusti 2015. Det är ett problem med dessa modeller som gör att antireflexbehandligen släpper och detta täcks under garantin.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin