En tyst minut för de ovetandes som köper delar för fullpris idag.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2016

En tyst minut för de ovetandes som köper delar för fullpris idag.

Såg just en datordel som ska gå för en tusenlapp billigare imorgon säljas för fullpris... En tår rann ner.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Aug 2016
Skrivet av Uikutoru:

Såg just en datordel som ska gå för en tusenlapp billigare imorgon säljas för fullpris... En tår rann ner.

Om denna person upptäcker detta kommer denna också åka tillbaka till affären på öppet köp.
Men ja. Jag köpte en router förra månaden för 1300kr. Säljs imorgon för 800.
Sådant är livet ibland. Behöver man saker och ting direkt så har man inte alltid tid att vänta på bra deals.
Annars finns ju en bra begagnatmarknad också i Sverige. Där finns mycket till bra priser.

Sedan finns där också de som inte bryr sig om pengar heller. Den tusenlappen är kanske inte hela världen för kunden.
Vem vet?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
GBG
Registrerad
Jul 2003

@zarlor
Långt ifrån alla butiker som har 'Öppet köp'.

Ontopic : Priser går alltid upp och ner. Om man är nöjd med priset när man köper så ska man fortsatt vara nöjd när priset längre fram går ner. Sån är branschen.

Speldator : 3570K OC - mItx i ett Node- 16GB fläskig ram - MSI 750ti
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Sep 2010

Jag fäller mer en tår för dom som idag köper en vara till dagens höjda pris när den imorgon sänks till normalpris

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
under en sten
Registrerad
Apr 2005
Skrivet av Hurtigbullen:

Jag fäller mer en tår för dom som idag köper en vara till dagens höjda pris när den imorgon sänks till normalpris

*LOL*

En tår för oss stackars idioter som lever i världens högsta skattetryck och tom betalar skatt på skatten.

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg/Leksand
Registrerad
Sep 2012

Jag köper produkter för att jag vill ha dem, priset kommer i andrahand.
Vill jag ha produkten idag, så köper jag den idag.

Dator 1: i7 5960X | ASUS X99-E WS | EVGA Titan X + MSI Titan X SLI | 3x Qnix 2710| 1.2TB PCI-E SSD+120gb SSD | 64gb RAM | Seasonic X-1250
Dator 2: i5 4670k | 1x 780 | 256gb SSD | 16gb RAM | BeQuiet L8 650w
Laptop: Asus G551jm | GTX 860m | i7 4710HQ | 8gb RAM

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
台北市中正區
Registrerad
Aug 2008

En tår för alla som inte har egen firma och/eller importerar.

Ibland dricker jag whisky och resterande tid säljer jag cykelkomponenter i kolfiber.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falkenberg
Registrerad
Mar 2013

En tår till alla oss som har annat pengarna måste gå till :'(

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Mar 2010

En tår till de som tror livet handlar om amerikansk shopping. Behöver jag mjölk köper jag mjölk. Om jag inte behöver något handlar jag inte något, oavsett vad jag "sparar". en tår till obildade männsikor

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2015
Skrivet av Hurtigbullen:

2500kr är definitivt inte normalpris för ASUS Strix GTX 1060 6GB... jag är väldigt sugen.

ASUS Z97-A | Intel Core i7-4790K | Noctua NH-U14S | ASUS GeForce GTX 1070 Dual OC
2x8GB Corsair Vengeance Pro | Samsung 850 EVO 500GB | Cooler Master V750S
Cooler Master CM 690 III | Saitek Eclipse III | ASUS Strix Claw | Samsung S24D590L

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2015

@Andreaz1:

Slog själv till, 1000 kr billigare, kommer säkert vara slut snart.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2015
Skrivet av Dead poet society:

@Andreaz1:

Slog själv till, 1000 kr billigare, kommer säkert vara slut snart.

Ja nu är de borta. Jag får tänka som så att jag sparade 2500kr istället.

ASUS Z97-A | Intel Core i7-4790K | Noctua NH-U14S | ASUS GeForce GTX 1070 Dual OC
2x8GB Corsair Vengeance Pro | Samsung 850 EVO 500GB | Cooler Master V750S
Cooler Master CM 690 III | Saitek Eclipse III | ASUS Strix Claw | Samsung S24D590L