Ta bort brus från mikrofonen i Ubuntu?

Permalänk

Ta bort brus från mikrofonen i Ubuntu?

Hej.

Har köpt mig en mikrofon. Det brusar i bakgrunden. När jag kör Windows så finns det filter för detta. Finns det filter i ubuntu ?

Permalänk
Medlem

Kolla denna länken (längst nere) https://ubuntuforums.org/showthread.php?t=2220491

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Odämpat Master chassi med 200Perforeringar || Moderkort med Pegasus vingar, B550 klassade || En 120 snurr i snurr av beigebrunt utförande || Grafikkort med dubbla insug som sussar runt i 4060ti RPM || Processor i rött utförande, GHz norr om 5600 || Spänningsbox certifierad i guldtext att klara 600w

Permalänk

Men helvete vad jobbigt. Man måste alltså komplimera egen kod för att få detta att kanske bli bättre?

Finns det inget färdigt program som hanterar detta? Det är liksom 2016 och snart 2017.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av heretic16:

Men helvete vad jobbigt. Man måste alltså komplimera egen kod för att få detta att kanske bli bättre?

Finns det inget färdigt program som hanterar detta? Det är liksom 2016 och snart 2017.

Skickades från m.sweclockers.com

Om du läser tråden och launchpad loggen så ser du att denna fix redan är släppt 2015...
Kör du verkligen det senaste?
I övrigt skaffa bara en vettig mic istället?

Visa signatur

[i]Those who don't understand UNIX are condemned to reinvent it, poorly. – Henry Spencer [/i]
[i]“Programmers are in a race with the Universe to create bigger and better idiot-proof programs,
while the Universe is trying to create bigger and better idiots.
So far the Universe is winning.”
[/i]

Permalänk
Skrivet av kira9204:

Om du läser tråden och launchpad loggen så ser du att denna fix redan är släppt 2015...
Kör du verkligen det senaste?
I övrigt skaffa bara en vettig mic istället?

Jag installerade senaste ubuntu igår då fick jag med alsa mixer och Pulse audio.

Micen är perfekt. Men det är endast i Ubuntu det brusar. I Windows 7 är det perfekt. Men jag vill inte köra 7:an då Windows allmänt är segt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det är inte så att du har för hög inspelningsvolym på micken?

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.