Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2003

Hur rengör ni era radiatorer?

Hej

Är det någon här som har något tips eller kan dela med er hur ni brukar gå till väga när/om ni rengör era radiatorer i era vattenkylningssystem?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2014

Hej! Jag tar ut datorn utomhus och sedan tar jag tryckluft och blåser rent radiatorn från utsidan och insidan. Då kommer allt damm ut. Sedan blåser jag rent resten av datorn

/MVH Dennis55

Stationär: Asus Maximus vII Gene, Intel G3258 @4.6Ghz, Nvidia GeForce 9800GTX+ OC, Corsair Pro Series Gold AX650, Corsair vengance LPX @2400Mhz OC total 8Gb, Njuter av Windows Vista Ultimate Edition SP2-Måste erkänna att det e SNABBARE än windows 7!

Andra stationära datorn: Windows Vista Ultimate Edition, 6GB DDR2 800Mhz Olika modeller på minnesmodulerna xD, AMD Athlon X2 64 6000+ @3.20Ghz, Nvidia GeForce GTX550TI med något fel på, 600W Cooler Master PSU, MSI K9N-SLI PLATINUM EDITION moderkort, är det något mer? Vet inte just nu xD

Laptop: Dell Precision M65 4Gb ram, Intel core duo T2300E, Nvidia Quadro FX350M, Windows 7 Ultimate Edition

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2007

Tryckluft, fungerar bra för det mesta.

Citera om du vill ha svar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Nov 2015

Jag kör också med tryckluft. Men nu har jag radiatorn utanför datorn så då går det lika bra med dammsugaren...

Skickades från m.sweclockers.com