TLS protocol defined error 20/Bad Record Mac.

Permalänk
Inaktiv

TLS protocol defined error 20/Bad Record Mac.

På min server (dell t20 med Windows Server 2012 R2) får jag varje dag fel med informationen "A fatal alert was received from the remote endpoint. The TLS protocol defined fatal alert code is 20."

Bara idag har jag fått 7st än så länge.

Vad jag hittat så beror det på "bad_record_mac" enligt denna sidan:
https://blogs.msdn.microsoft.com/kaushal/2012/10/05/ssltls-al...

Har dock inte lyckats hitta varför felet uppstår.

Så nu vänder jag mig hit och hoppas att någon här kan vägleda mig till en lösning.

Osäker på vilken information jag kan ge ut här som kan hjälpa er att hjälpa mig. Så skulle det vara något jag missat att ange här så bara att hojta till så ska jag ta fram denna information.

På servern är för tillfället inte mycket gjort eller installerat.
Det jag konfigurerat är windows backup, nic teaming, RAID och autologon script från Microsoft. I övrigt är det "default" på allt.
Jag har installerat en minecraft server, som inte används eller körs längre.
Jag har även installerat (och kör) en teamspeak 3 server.

Permalänk
Inaktiv

Tror inte det är problem med din MAC adress, men du har säkert ett egenutgivet cert på servern, eller cert som är felaktigt. Vad är det för TLS du kör på servern? Har du ring Microsoft och frågat?

Permalänk
Inaktiv

@studiox_swe: Kör inget certifikat på servern då jag inte har SSL/TLS aktiverat.

Kör dock SSL på min NAS. Kan det vara så att servern känner av min NAS SSL på något sätt?
Enda kopplingen till NAS'en som servern har är att jag anslutit ett av de share jag har på den som en nätverksenhet.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon170706:

@studiox_swe: Kör inget certifikat på servern då jag inte har SSL/TLS aktiverat.

Kör dock SSL på min NAS. Kan det vara så att servern känner av min NAS SSL på något sätt?
Enda kopplingen till NAS'en som servern har är att jag anslutit ett av de share jag har på den som en nätverksenhet.

Kör du SMB? Liknande felmeddelanden brukar dyka upp när windows cert stack inte kan verifiera ett certifikat, oavsett om det är TLS eller SSL, eller något annat. Det går att stänga av dessa varningar, kommer dock inte på rak arm ihåg hur man gör nu