AMD R7770 Color Calibration problem.

Permalänk
Inaktiv

AMD R7770 Color Calibration problem.

Tjena,

Nyligen så formaterade jag min dator pga. att de behövdes, allt var segt, program startade sakta osv. Jag backade upp några saker men inte allt, o just nu lite dumt efter formateringen så har jag lite problem.

Det jag söker hjälp om är just video färgen (ish). Innan formateringen var färgen inga problem, allt var perfekt, men nu efter så är färgen lite mer "dull", tråkig och grå. Det är inga problem på min skärm de vet jag för att den har ju inte ändrats nånting. Men drivers på grafik kortet och programvara har ju ändrats.

Om nån har någon aning om vad jag kan göra så är det mycket uppskattat!

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Gå till inställningar och sedan fliken "Ytterligare Radeon-inställningar"
Då kommer en till ruta fram med extra inställningar.

Klicka "Min digitala platta bildskärm" --> Bildpunktsformat. Ändra till RGB 4:4:4

Permalänk
Medlem

Nightog är nog inne på rätt spår. Kan vara så att så att du kör limited/tv (16-235) range istället för full/pc (0-255).

Den här kan du använda sen för att kolla så dina nivåer är korrekta http://www.lagom.nl/lcd-test/black.php

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nighthog:

Gå till inställningar och sedan fliken "Ytterligare Radeon-inställningar"
Då kommer en till ruta fram med extra inställningar.

Klicka "Min digitala platta bildskärm" --> Bildpunktsformat. Ändra till RGB 4:4:4

Herre jävlar denna flik skulle jag aldrig ha hittat. Vill inte vara petig och jobbig men det är så att färgerna är lite för mörka nu, och min andra skärm har en lite för "blå" ton?

Någon aning haha? xd

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av sKRUVARN:

Nightog är nog inne på rätt spår. Kan vara så att så att du kör limited/tv (16-235) range istället för full/pc (0-255).

Den här kan du använda sen för att kolla så dina nivåer är korrekta http://www.lagom.nl/lcd-test/black.php

Vart kan jag ändra nivåerna? Det är bara de näst sista raderna som jag märker någon skillnad.

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem

Ändrade du till 0-255 range RGB 4:4:4? Borde eventuellt finnas inställningar på monitorns OSD också för små justeringar.