Permalänk
Avstängd

Caselab STH 10 synpunkter?

Jag håller på att spara till ett caselab STH 10, för mig är det snormycket pengar men jag vill ha det.

Jag tänkte beställa med en vertikalskena och kanske ett konverteringsbräde till fronten.

Vad mer borde man tänka på?

Går dessa att hitta begagnade?

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Master of Overkill

Vad ska du fylla chassit med

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Avstängd

Vet ej i detalj ännu, men tänkte mig på sikt, dels ett redigt vattenkylnings system baserat på Watercools 4X kylare. (Tänkte mig två st sådana i botten, eller en i topp och en i botten om jag inte får till luft tunlarna så effektiva som jag har i skallen just nu...)

Det kommer att bli dubbla grafik kort, troligen i mellanklassen.
Tänkte mig Taiwan tillverkat här.

Processor troligen intel och kanske intel på SSD, minst en kommer att bli M2 med raiser från aquacompouter eller motsvarande till intern kortplats tänkte jag.

Moderkort troligen också någon Taiwan fabrikat. (inte exakt klar med modellen ännu, men troligen något av Gigabytes kort i nuläget..)
Minnen blir det väl corsair eller liknande, hyggligt mycket men inte extremt.

Nätagg troligen något bättre brand med högre kvalitet och kanske 7-800 Watt eller så, (beroende på vilka kort det blir...).

Räcker troligen med ett nätagg.

Tre eller fyra skärmar kommer att arbeta med denna rigg.

Kommer troligen att komplettera med fläktar, men tänkte mig bara hålad sidor i topp och botte så att kylfläktarna till radiatorerna kan arbeta obehindrat.

Tänkte mig använda dammskydd till samtliga av dem.

Kommer inledningsvis att till stora delar bli luftkylt (men montera centralkylarna tilldelar av det hela) då jag tänkte bygga på vattensystemet underhand jag får in pengar..
Därför vill jag överdimensionera vattenkylningen och för att få ned fläktljudet i den..

Kontrollsystem är inte klart ännu, men funderar på någonting liknande Mr 3Ds system här...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Inaktiv

Bortkastade pengar om du frågar mig! Stor, klumpig, fyller ingen funktion. Men det är min synpunkt!

Permalänk
Avstängd

Jo, det är ju en berättigad synpunkt, men söker någonting som inte är för vekt byggd och som är lätt att custombygga, samt stämmer höjdmässigt hyggligt till skivan av mitt skrivbord...

(och, som har *generöst med plats* att dra kablaget bakom MKt på men inte är ett dubbelchassi... Dubbelchassi skulle bli för klumpigt i mitt arbetsrum men söker att mycket högt chassi som har en stark ovansida så att man kan ställa saker ovanpå det...)

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Mizzarrogh:

Jo, det är ju en berättigad synpunkt, men söker någonting som inte är för vekt byggd och som är lätt att custombygga, samt stämmer höjdmässigt hyggligt till skivan av mitt skrivbord...

(och, som har *generöst med plats* att dra kablaget bakom MKt på men inte är ett dubbelchassi... Dubbelchassi skulle bli för klumpigt i mitt arbetsrum men söker att mycket högt chassi som har en stark ovansida så att man kan ställa saker ovanpå det...)

Det är sjukt ovärt köpa ett sånt chassi om du inte ska ha 2 nätagg 4x radds och 4x gpus och vattenyla allt + 2-4 ressar och dubbla pumpar tro mig haft chassit. och byggt i det mindre också.

Annars är Little Devil V8 nice mitt gamla bygga.

"Därför vill jag överdimensionera vattenkylningen och för att få ned fläktljudet i den.."
Behövs inte för den lilla effekt du ska få ut tro mig.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Discokungen

Jag kör 306+280-rads och det gör att min dator är helt knäpptyst i alla lägen. Ett STH10 är verkligen helt onödigt stort om du inte tänkte köra ordentligt överdriven vattenkylning. Du behöver typ två stora ressar för att det inte ska se tomt ut i det. Bara en sån sak.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Avstängd

Intressanta synpunkter, jag skall kolla upp detdär chassit.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mizzarrogh:

Intressanta synpunkter, jag skall kolla upp detdär chassit.

Köp ett chassi med hög kvalite som ändå är hyffsat rymligt och du kommer vara mycket nöjdare i längden. Om man inte söker E-penis eller jobbar för Disney behöver man bara en GPU. Jag skulle satsa på tex ett chassi som Ncase M1, semi passiv nätdel och tyst luftkylare.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Mizzarrogh:

Intressanta synpunkter, jag skall kolla upp detdär chassit.

Tänk också på att ett STH10 kostar typ 8000kr. Det är SNORDYRT... Inte värt pengarna som du kan lägga på annat om du inte verkligen BEHÖVER chassit.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Tänk också på att ett STH10 kostar typ 8000kr. Det är SNORDYRT... Inte värt pengarna som du kan lägga på annat om du inte verkligen BEHÖVER chassit.

Känslan när man räknar ihop bygget och inser att man spenderat så mycket pengar på kylning och chassi att man hade kunnat köpa en extra normalfet gamingrigg

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Discokungen
Skrivet av lowngcawt:

Känslan när man räknar ihop bygget och inser att man spenderat så mycket pengar på kylning och chassi att man hade kunnat köpa en extra normalfet gamingrigg

Skickades från m.sweclockers.com

Hahah exakt så! Hårdvaran i min dator hade kunnat vara top of the line men vattenkylning och chassi kostar!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Hahah exakt så! Hårdvaran i min dator hade kunnat vara top of the line men vattenkylning och chassi kostar!

Yep, man kan ju inte vara utan vattenkylningen dock!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Avstängd

Jaja, men litet lagom E-penis då... (fast har inget behov av att förlänga den egentligen...)
Har kört enbart luftkylt på samtliga mina gamla riggar, mest för att det vore skoj att bygga, annars hade jag inte funderat på denna rigg alls om man bara sett till bang fapr the bucks.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number