står att jag har ip only som leverantör...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Piteå
Registrerad
Okt 2004

står att jag har ip only som leverantör...

Helt random idag när jag satt på jobbet dog min vpn till mitt hemnätverk. Märkte sedan att jag fått en ny ip totalt olik min förra, jaja tänkte jag no biggie.. 20min senare får jag ny igen, inga avbrott på router eller dylikt hemma.

När jag sedan kör t.ex bredbandskollen står det att min leverantör är IP-Only Networks AB men jag har Bahnhof... Samt att jag inte får ut mer än 100/100 när jag i själva verket har 250/250

Jag har felanmält detta till bahnhof nu, men tänkte bara höra om nån annan vart med om liknande?

CPU: AMD Ryzen 1700x @ 3.8GHz || Mem: 16GB Corsair LPX 3000mhz || Mobo: Asus x370 Prime || GPU: EVGA Geforce GTX1070 SC || SSD: WD black 500GB m2 || OS: Linux Mint/Win 10 || Monitor: Dell 43" 4K P4317Q

Citera om du vill ha svar :)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Piteå
Registrerad
Okt 2004

kollade för övrigt nyss på ip-only's hemsida och dom kan inte ens leverera till mig... SKUMT!

CPU: AMD Ryzen 1700x @ 3.8GHz || Mem: 16GB Corsair LPX 3000mhz || Mobo: Asus x370 Prime || GPU: EVGA Geforce GTX1070 SC || SSD: WD black 500GB m2 || OS: Linux Mint/Win 10 || Monitor: Dell 43" 4K P4317Q

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Ip only är nog din nätoperatör och Bahnhof tjänsteoperatör så du kan ha båda men det har blivit nått strul, har du felanmält är det nog bara att vänta på besked därifrån.

Phenom 2 960T (körs x6) med passivt Ninja på Asus Crosshair 4 Asus 4850 och en väldig massa masslagring.Passiv kyld Northq nätdel 450W Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, väldigt tyst, oftast passivt. Datorljud 2kanal: ljudkort/dsp Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop och mätmikrofon.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Piteå
Registrerad
Okt 2004
Skrivet av mrqaffe:

Ip only är nog din nätoperatör och Bahnhof tjänsteoperatör så du kan ha båda men det har blivit nått strul, har du felanmält är det nog bara att vänta på besked därifrån.

ja jo men det är piteenergi som äger mitt nät tror jag.. närmaste nät dom har är typ nedanför umeå om jag inte är helt ute och cyklar.. vette fan men skumt äär det

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Svenstavik
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av pellski87:

ja jo men det är piteenergi som äger mitt nät tror jag.. närmaste nät dom har är typ nedanför umeå om jag inte är helt ute och cyklar.. vette fan men skumt äär det

Så är det hos oss också.
Jämtkraft som grävde. IP only som hanterar, Telia som levererar.

Roliga är att när vi ska ändra något så ska vi tydligen höra av oss till IP only, även fast det står på alla papper och från jämtkrafts egna kontakt säger "använd Qmarket" vilket vi så klart gjorde och helt plötsligt hade vi två leverantörer samtidigt. Den du.

Jämtkraft på fakturan, med kontakt till dom eller Qmarket och på fakturan står det att tjästen är Telia. Men som sagt. Tydligen IP only vi ska prata med. Som vi aldrig fick info om.

FD R5|ASUS p8z77-V LX| Intel core i7 2700k @ 4.3Ghz|Corsair H115i|Corsair XMS3 DDR3 24GB |MSI 980 Ti Gaming 6G|Samsung 840 EVO 500GB + 17TB lagrning |EVGA superNOVA g2 750w |Asus VG248QE + BenQ GL2450 x2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Piteå
Registrerad
Okt 2004
Skrivet av Elghinnarisa:

Så är det hos oss också.

Roliga är att när vi ska ändra något så ska vi tydligen höra av oss till IP only, även fast det står på alla papper och från jämtkrafts egna kontakt säger "använd Qmarket" vilket vi så klart gjorde och helt plötsligt hade vi två leverantörer samtidigt. Den du.

Jämtkraft på fakturan, med kontakt till dom eller Qmarket och på fakturan står det att tjästen är Telia. Men som sagt. Tydligen IP only vi ska prata med. Som vi aldrig fick info om.

Okej.. piteenergi har http://www.xn--sverigesstadsnt-elb.se/pages/stadsnatisamverkan deras logga på "bredbandsportalen" men dom verkar inte finnas med på deras sida..

och som sagt... enligt ip onlys sida kan dom inte ens leverera här...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Mar 2011
Skrivet av Elghinnarisa:

Så är det hos oss också.

Ip-only har köpt Jämtkrafts nät så kan ha med det och göra.

CPU: I7 5820k 4Ghz Kylning: Vatten Mobo: X99 Asus Pro GPU: EVGA GTX 980ti 1463Mhz Ram: 2666 32Gb PSU: Corsair AXi 760W Chassi: Define S Skärm: ASUS 27" PG279Q 165hz 2560x1440 SSD: Corsair force GT 120GB / Samsung 840 250GB Samsung 850 pro 512gb Lagring Synology DS212j WD red 3TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Svenstavik
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av Argybarg:

Ip-only har köpt Jämtkrafts nät så kan ha med det och göra.

Så är det nog, men det blir väldigt förvirrande för kunderna när alla tre ställen säger olika saker när man pratar med dom.

FD R5|ASUS p8z77-V LX| Intel core i7 2700k @ 4.3Ghz|Corsair H115i|Corsair XMS3 DDR3 24GB |MSI 980 Ti Gaming 6G|Samsung 840 EVO 500GB + 17TB lagrning |EVGA superNOVA g2 750w |Asus VG248QE + BenQ GL2450 x2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Flen
Registrerad
Jul 2001

Det är nog IP-Only som är KO i PiteEnergis stadsnät.

Antingen går support via operatören eller direkt till PiteEnergi. Till IP-Only ska du absolut inte vända dig i ditt fall.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Piteå
Registrerad
Okt 2004

Piteenergi: ring bahnhof
bahnhof: vi måste felanmäla till piteenergi...
såg för övrigt en till i piteå som hade samma problem fast han hade fått viasat som leverantör.