Problem med Sapphire Nitro+ 480?

Permalänk

Problem med Sapphire Nitro+ 480?

Hej,

Uppgraderade mig från ett MSI 760 till ett nytt Sapphire nitro+ RX 480 grafikkort men jag upplever inte någon större skillnad på de spelen som jag testat. Jag spelar mest h1z1 och får ut samma fps på ultra som jag får ut på very low? Någon som har några ideér vad detta kan bero på?

Har en i5 4690k processor och 8gb RAM.

Permalänk

Har du installerat korrekt drivrutiner? Samt avinstallerat de gamla?

Permalänk

@niclasohrlund: Jajamän det har jag gjort

Permalänk
Medlem

@cardmagician
Har du avinstallerat de gamla drivrutinerna ordentligt? Det är välkänt att det kan vara mycket problematiskt att byta grafikkortstillverkare. Använd Display Driver Uninstaller https://www.guru3d.com/files-details/display-driver-uninstall... Du måste avinstallera de gamla innan du lägger in de nya.

Ett fåtal stackare har inte lyckats få sitt nya grafikkort att fungera korrekt med mindre än att installera om Windows.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Skrivet av GilbertG:

@cardmagician
Har du avinstallerat de gamla drivrutinerna ordentligt? Det är välkänt att det kan vara mycket problematiskt att byta grafikkortstillverkare. Använd Display Driver Uninstaller https://www.guru3d.com/files-details/display-driver-uninstall... Du måste avinstallera de gamla innan du lägger in de nya.
Ett fåtal stackare har inte lyckats få sitt nya grafikkort att fungera korrekt med mindre än att installera om Windows.

Har tagit bort alla drivrutiner med DDU och även provat omformatera. Kan det vara problem med min CPU? Har mest spelat world of Warcraft och h1z1 som är CPU baserade spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@cardmagician
Är du säker på att inte V-sync är påslaget eller något annat som låser fps:en?

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Skrivet av GilbertG:

@cardmagician
Är du säker på att inte V-sync är påslaget eller något annat som låser fps:en?

Har kollat och inget V-Sync är påslaget. Kan det vara problem med något annat än med GPUn?

Permalänk
Medlem

@cardmagician
Jag har tyvärr slut på idéer. CPU och minne är inga flaskhalsar. Men okej, ingen annan verkar intresserad, så lista allt som är instoppat i datorn. Vad har du för OS? Vad för fps får du?

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem

Kolla "target frame rate" eller vad det kallas i Radeon Settings.

Skickades från m.sweclockers.com