Permalänk
Medlem

Ovanligt låga temps?

Rubriken låter väl lite konstig men iallafall...

Nu kände jag för att stress testa min i5 4570 och se hurdan skillnad det var mellan min gamla (intel stock cooler) och nya fläkt (evo 212). I idle med nya ligger jag på 27-29 grader vilket är bra men när jag drar igång ett stress test så ökar inte tempen med mer än 10 grader? Är det så pass bra kylning i den fläkten så den inte kommer över 40 grader under full load eller är det fel på stress test programmen?
Känns lite underligt att andra med precis samma saker som mig får sin i full load upp i 50-55 grader.

Permalänk

Du kan ju testa att använda ett annat program för att se tempen.

te.x Real Temp

Permalänk

Är processorn överklockad någonting? 40 grader låter visserligen ganska lågt under full load, men om den inte är överklockad och CPU-kylaren samt kylpastan sitter bra, så kan det nog vara möjligt.
Vad ligger din rumstemperatur på btw? Kanske är 15 grader i ditt rum och 25 hos de andra

Visa signatur

🖥️ Gigabyte Aorus B450I Pro (mITX), AMD Ryzen 5 3600, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz, Corsair SF600 V2, ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix, Corsair Force MP510 960GB, Samsung 850 EVO 250GB & OCZ Vector 256GB, ASUS VG248QE & DELL U2312HM
📱OnePlus 6
🏍️ 2018 Kawasaki Ninja 650

Permalänk
Medlem

Samma sak med mig , böt till cooler evo kylarn nyligen och får inte över 41-42 i temp med prime95.

Ska dock testa överklocka lite , håller under 50c så är jag nöjd