om man har fiber fins det mölighet köra utan Mediaomvandlare

Permalänk
Medlem

om man har fiber fins det mölighet köra utan Mediaomvandlare

är det någon som har provat och koppla bort Mediaomvandlare och kopplat direkt en switch typ en 16 portas med fiber uttag eller en dator med en firber Lan kort

Visa signatur

MB:Intel s2600co4 | 2x CPU:xeon E5 2650 | RAM-minne: 32GB ECC Hynix 1333| Grafikkort: EVGA 980 gtx SC 4gb | PSU: Crosair ax860i| Chassi:Thermaltake level 10 GT white | CPU-kylning: NOCTUA | HDD: intel 330 ssd 128gb | dubbla :Benq XL2720Z | OS: Windows 10 LTSC x64

Permalänk
Inaktiv

Varför vill du göra det? Hur ska då din ISP kunna övervaka din lina?

Permalänk
Medlem

nä jag bara undra för att dom har dratt fiber som hänger utanför min dörr. dom som instalerar fiber hos min hyres förvalatare väntar Mediaomvandlare
så jag tänkte jag orkar inte vänta sitter nämligen på sunkig comhem lina så tänkte sätta dit en till fällig lösning

Visa signatur

MB:Intel s2600co4 | 2x CPU:xeon E5 2650 | RAM-minne: 32GB ECC Hynix 1333| Grafikkort: EVGA 980 gtx SC 4gb | PSU: Crosair ax860i| Chassi:Thermaltake level 10 GT white | CPU-kylning: NOCTUA | HDD: intel 330 ssd 128gb | dubbla :Benq XL2720Z | OS: Windows 10 LTSC x64

Permalänk
Medlem

Ska väl vara rent tekniskt möjligt med rätt transceiver. Men skulle aldrig låt något kopplas direkt till en switch utan att passera en brandvägg först. Det är allt för lätt att konfigurera fel och öppna ett stort håll eller om switchen resetas.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Sir-Oni:

nä jag bara undra för att dom har dratt fiber som hänger utanför min dörr. dom som instalerar fiber hos min hyres förvalatare väntar Mediaomvandlare
så jag tänkte jag orkar inte vänta sitter nämligen på sunkig comhem lina så tänkte sätta dit en till fällig lösning

Det fungerar nog inte även om du skulle kunna koppla in rättkonfad hårdvara, det är ju inte bara den fysiska installtaionen som ska göras utan när den är klar och testad så aktiveras anslutningen administrativt, du måste ju ha nån tjänst också och det är inte så lätt att teckna ett abonnemang till en anslutning som inte existerar.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.