Bärbar dator kommer inte längre än Windows loggan w10

Permalänk

Bärbar dator kommer inte längre än Windows loggan w10

Gäller mina föräldrars dator en Toshiba bärbar.
Den laddar men går inte igång Windows loggan är i bakgrunden. De har fått så här en gång tidigare men då starta jag i felsäkert läge. Sen funkade den.

Men nu kommer jag inte in i felsäkert läge. Googlat och där står det att det e i princip omöjligt att göra detta?

Jag hittar tyvärr inga skivor till datorn. Tips?

Permalänk
Medlem

@Jonas_latt
Vad är det för dator?
Vad händer, står de bara och tuggar, felmeddelande?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk

Toshiba satelite l750d

Den står bara och laddar. Svart bakgrund. Vit Windows logga och en ring under som bara snurrar och snurrar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Går det inte starta i felsäkert läge på något sätt?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@Jonas_latt: Det funkar inte att spamma F8 eller Shift+F8 när datorn startar upp (innan windowsloggan)?
Då borde du få fram olika alternativ?

Permalänk

Tyvärr funkar inget av det

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Efter flera omstart försöker datorn själv reparera och då kommer detta upp driver irql not less or equal sen startar den om och samma historia igen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag tog ur hdd och satte den i en adapter sen i min bärbara. Då får jag upp den som extra hdd. Finns det något program jag kan köra igenom hdd med?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas_latt:

Jag tog ur hdd och satte den i en adapter sen i min bärbara. Då får jag upp den som extra hdd. Finns det något program jag kan köra igenom hdd med?

Skickades från m.sweclockers.com

Höger klicka på disken / egenskaper / verktyg /
eller
Sätt tillbaka disken i sin datorn. Starta datorn från Win 10 DVD/USB minne så borde det finnas några alternativ. Microsoft har ett verktyg som laddar ned Win 10 till DVD, USB, ISO mm.
https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10
Finns flera sätt.

Felet borde vara Windows osv på disken. Dock så har jag noll förtroende för att reparera Windows osv. Felen har en tendens att komma tillbaka. Bäst är att kopiera sina personliga filer, ta bort allt på disken, partitionerna också (fixar olika fel där det inte räckte att bara formatera mm) och göra en ren installation.

Permalänk
Skrivet av panpo98:

Höger klicka på disken / egenskaper / verktyg /
eller
Sätt tillbaka disken i sin datorn. Starta datorn från Win 10 DVD/USB minne så borde det finnas några alternativ. Microsoft har ett verktyg som laddar ned Win 10 till DVD, USB, ISO mm.
https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10
Finns flera sätt.

Felet borde vara Windows osv på disken. Dock så har jag noll förtroende för att reparera Windows osv. Felen har en tendens att komma tillbaka. Bäst är att kopiera sina personliga filer, ta bort allt på disken, partitionerna också (fixar olika fel där det inte räckte att bara formatera mm) och göra en ren installation.

Tack nu fick jag igång den. Gjorde ett usb och tog hjälp av det för att starta

Skickades från m.sweclockers.com