Hur flyttar jag all min post från jobb-gmail till privat gmail-konto?

Permalänk

Hur flyttar jag all min post från jobb-gmail till privat gmail-konto?

Jag hoppas någon klok person kan hjälpa mig med det här!
Jag kommer snart att sluta på mitt jobb, så jag vill flytta över alla mail från min jobb e-post till ett annat konto för att ha tillgång till alla mail jag har tagit emot och skickat under åren. Jobb-mailen är ett gmail-konto fast med adressen namn@företagsnamn.com

Jag har försökt göra en vidarebefordring av e-posten men det funkar inte. Kan det vara blockerat av en administratör eller gör jag fel??
Finns det något annat sätt att flytta mailen till mitt nya e-postkonto, förutom att vidarebefordra dem en och en?

Jag gör så här:
1. Inloggad på jobbmailen - forwarding and POP/IMAP - enable POP for all mail - save changes
2. Inloggad på den nya gmailen går jag till Accounts and import - Check mail from other accounts, och anger e-postadressen, lösenord mm.
Sedan får jag felmeddelande "there was a problem connecting to mail.företagsnamnet.com"

Finns det något annat sätt att göra?
Tacksam för all hjälp

Permalänk
Medlem

Hej, kolla nedanstående länk, kanske kan lösa ditt problem.
Mvh

https://support.google.com/mail/answer/56283?hl=sv

Permalänk
Medlem

Du bör räkna med att din arbetsgivare kan ha ordentliga synpunkter på att du tar med dig jobbmail. De mail du skrivit eller tagit emot i arbetet är inte din privata egendom.

Skrivet av Horsegirl:

Jag hoppas någon klok person kan hjälpa mig med det här!
Jag kommer snart att sluta på mitt jobb, så jag vill flytta över alla mail från min jobb e-post till ett annat konto för att ha tillgång till alla mail jag har tagit emot och skickat under åren. Jobb-mailen är ett gmail-konto fast med adressen namn@företagsnamn.com

Jag har försökt göra en vidarebefordring av e-posten men det funkar inte. Kan det vara blockerat av en administratör eller gör jag fel??
Finns det något annat sätt att flytta mailen till mitt nya e-postkonto, förutom att vidarebefordra dem en och en?

Jag gör så här:
1. Inloggad på jobbmailen - forwarding and POP/IMAP - enable POP for all mail - save changes
2. Inloggad på den nya gmailen går jag till Accounts and import - Check mail from other accounts, och anger e-postadressen, lösenord mm.
Sedan får jag felmeddelande "there was a problem connecting to mail.företagsnamnet.com"

Finns det något annat sätt att göra?
Tacksam för all hjälp

Permalänk
Medlem

Anslut båda adresserna med imap i en e-postklient likt Outlook eller thunderbird.

Sedan om ni har mejlen på gmail ska ni ansluta mot typ imap.gmail.com istället för mail.foretaget.se

Skickades från m.sweclockers.com