Ps4 Slim problem, söker hjälp!

Permalänk
Medlem

Ps4 Slim problem, söker hjälp!

Inte säker på om detta är rätt del av forumet men men

Jag fick mitt ps4 slim nu i måndags och det har fungerat bra men helt plötsligt så fick jag massa ränder på skärmen likt denna bild (inte samma färg) http://creativity103.com/collections/Graphic/brighcolourbars.... i några sekunder och skärmen sade no signal, playstationet dog och startade om (spelade destiny i ett par timmar och vandrade runt i The tower när det dog)

Min första tanke var att det var ett undantag då konsolen funkade igen.

Nu så igår så hände samma sak på mer eller mindre samma ställe i Destiny under en ungefär lika lång period i Destiny. Jag funderar på det kan vara överhettning eller något då, ena hörnet på konsolen blir relativt varm (ungefärligt som en platt som har varit igång men fortfarande så det går att ta på den utan att dö) ganska direkt när jag startar igång destiny.

Konsolen står horisontalt och är upphöjd nu, problem har inte dykt upp än då jag inte spelat så länge idag men den blir fortfarande varm väldigt snabbt. Problem verkar dyka upp lite när det vill då det gått x-antal dagar mellan det första och det senaste problemet.

Är det någon som har en aning vad det kan vara för fel? Defekt? Kabelfel? dylikt?

Permalänk
Medlem

Om det är som du sa en ny konsol så hade jag hört med Playstation och tagit det på garantin i så fall. Kan inte säga vad det är som orsakar det, men värme är en mycket relevant alternativ.

https://www.playstation.com/sv-se/get-help/contact-us/
Lycka till hoppas det löser sig

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Hej.

Vill bara säga att jag har samma problem. Även här i destiny. Ska testa andra spel för att se om det även är i dem.

Är ett nytt slim så kan alltid lämna tillbaka för en ny, men det är lite tradigt. Kom gärna med tips och hjälp, konsoler ska ju faktiskt fungera out of the box...

Simon

Visa signatur

Burk: Processor: i3 8100 stock cooler, Grafikkort: Sapphire RX 470 Nitro+ 8gb, Memory: HyperX Fury 16 GB Dual Channel, SSD: 128 GB + 240 GB, Display: AOC 24".

= > ÷